Cooper Discoverer AT3 4S Review Van 2021. Uitstekende Prestaties Op Elk Terrein

Wat Zijn De Belangrijkste Kenmerken Van De Cooper Discoverer AT3 4S

Wat Zijn De Belangrijkste Kenmerken Van De Cooper Discoverer AT3 4S

Coopers beweringen over de AT3 4S zijn nogal gewaagd. Ze zeggen dat hun band uitstekende prestaties levert op elk terrein en op elk oppervlak. De banden zijn voorzien van Adaptive-Traction Technology die bovenstaande eigenschappen biedt.

Volgens het bedrijf biedt de AT3 4S comfort op de weg en behoorlijke offroad-capaciteiten. Daarnaast moeten de banden uitstekend presteren in natte omstandigheden.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Bandenloopvlakken zijn de groeven in het onderste deel van de band die zijn eigenschappen geven. Een goede schroefdraaddiepte is essentieel voor prestaties op nat wegdek, vooral als we het hebben over offroad-banden. De Cooper Discoverer AT3 4S heeft, net als de meeste moderne banden, een manier om te bepalen wanneer de draadslijtage eindigt.

Binnen de schroefdraad hebben de banden indicatoren die de minimale schroefdraaddiepte van 2/81 cm aangeven. Zodra de draad dat punt bereikt, worden de markeringen gelijk met de draad, wat betekent dat het tijd is om ze te vervangen. Zodra u dit punt bereikt, verliest u het grootste deel van de prestaties van de banden.

Het goede nieuws is dat deze banden een relatief lange levensduur hebben. Cooper zal de AT3 4S verkopen met 65.000 mijl draadslijtagebescherming.

Hoe Gedraagt Hij Zich Op Droog Asfalt?

Voordat ik inga op hoe de band zich gedraagt op droog asfalt, zijn er een paar dingen die ik moet noemen. Je moet offers brengen om een offroad-band te krijgen die redelijk goed presteert op asfalt. De algemene regel is dat wanneer je uitstekende wegprestaties hebt, je de neiging hebt om de offroad-capaciteiten een beetje in te leveren.

Coopers Discoverer AT3 4S presteerde goed op droog asfalt, gezien alles wat ik zojuist heb gezegd. Houd er rekening mee dat dit een band is die is ontworpen voor alle terreinen en omstandigheden, dus je kunt hem niet vergelijken met sommige prestatiemodellen.

De AT3 4S had tijdens het testen redelijk goed grip in bochten. Zelfs wanneer ze tot het uiterste werden gedreven, lieten de banden het voertuig relatief scherp van richting veranderen. Nogmaals, ik moet erop wijzen dat dit geen high-performance band is, maar hij wist toch indruk op me te maken.

Toen ik de auto tot ver buiten zijn grenzen duwde, voelde ik dat de banden de grip verbraken. Het is een situatie die een gewone chauffeur niet zou tegenkomen, maar toch het vermelden waard. Deze banden kunnen op een SUV of vrachtwagen worden gemonteerd, dus u zult er niet snel mee over het circuit rijden.

Zijwandflexibiliteit is een ander ding om op te merken. Omdat het een offroad-band is, heeft het een hoge zijwand en elke keer dat je een beetje te hard een bocht neemt, voel je de banden buigen. Dit is een veelvoorkomende afweging voor banden die zijn ontworpen om onder alle omstandigheden goed te presteren.

Bochten nemen is slechts een onderdeel van het rijden. Als u het voertuig niet veilig kunt stoppen, kan dit de ervaring nog erger maken. Dit is een ander aspect van de AT3 4S dat me verraste. De remafstand was korter dan ik had verwacht en slaagde er zelfs in om klappen uit te wisselen met een paar gewone wegbanden.

Ik was onder de indruk van de droge prestaties van de band. Ik heb misschien lage verwachtingen gezien het feit dat het een all-terrain band is, maar ik was blij met hoe hij aan het eind van de dag op het droge asfalt handelde.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Een band die onder alle omstandigheden kan presteren, is belangrijk. Ook in de regen moet hij goed kunnen presteren. In dit segment verraste de AT3 4S me niet zo veel als op het droge. De banden zijn ontworpen met Aqua Vac-kanalen en slokjes op de draadblokken. Dus, wat betekenen deze bij het rijden in natte en gladde omstandigheden?

De prestaties van de AT3 4S bleken precies te zijn zoals ik had verwacht. Ondanks de omstandigheden hielden de banden hun grip op de weg. Hoewel de gripniveaus niet te vergelijken zijn met die waarvan ik getuige was in het droge, slaagden ze er toch in om aan de weg vastgelijmd te blijven. Hoewel ze grip verloren, is het niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, vooral niet als je bedenkt hoe hard ik ermee heb gereden.

Het meeste van wat de AT3 4S bood, was iets dat ik al had verwacht. Ze zorgden voor een voorspelbare afhandeling. Ik wist precies wanneer de banden grip zouden verliezen en hoe ik dit kon repareren. Ze hadden een opmerkelijke remweg, vooral gezien het feit dat ik ze in gladde en natte omstandigheden heb getest.

Het was opmerkelijk hoe goed hij bestand was tegen aquaplaning. Dit is te danken aan de Aqua Vac-kanalen en slokjes, die ervoor zorgen dat het overtollige water aan de zijkanten wordt weggegooid. Omdat het het water naar de zijkanten duwt, zorgt het ervoor dat de band het contact met het oppervlak niet verliest.

En Op Besneeuwde Wegen?

Om een band goed te laten presteren op sneeuw en ijs, moet deze een zachtere compound hebben. In de meeste gevallen zal een band die goed presteert in de zomer slecht zijn in de winter, en andersom geldt hetzelfde. Aan de andere kant is de AT3 4S-verbinding verrijkt met silica, waardoor het vergelijkbare zomer- en wintereigenschappen heeft. Het betekent dat het zacht genoeg kan zijn om er het maximale uit te halen.

Het merendeel van de informatie die ik al heb genoemd, kan op deze sectie worden toegepast. De AT3 4S heeft diepere groeven die effectiever zijn bij het graven in sneeuw en een betere rijervaring bieden. Deze banden geven u vertrouwen vanaf de eerste 3 m. Dit zou niemand moeten verbazen, want ze hebben de sneeuwvlokwaarde met drie pieken.

Laat ik nu een kleine afweging noemen. Hoewel ze de sneeuwvlokscore van drie pieken hebben, zijn het geen volledige sneeuwbanden. Hoewel de AT3 4S zwaardere sneeuw aankan, zijn ze niet zo duurzaam als winterbanden. Dit is normaal. Hoewel winterbanden het beste zijn voor de sneeuw, kunnen ze ook onder alle omstandigheden worden gebruikt.

Over het algemeen zou ik, gezien hun doel, zeggen dat hoewel hun sneeuw- en/of ijsprestaties niet de beste waren, het voldoende was voor een gemiddelde bestuurder.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

Cooper verkoopt de AT3 4S SUV- en vrachtwagenbanden voor off-road en on-road gebruik. Er zijn enkele belangrijke dingen om te onthouden bij het offroaden. Banden die zijn ontworpen voor op de weg en offroad, balanceren hun prestaties meestal om in beide gevallen fatsoenlijke prestaties te garanderen. Deze banden zijn niet anders.

Ze zullen redelijk goed werken in offroad-situaties, zolang je er niet te veel van verwacht. Je krijgt stevige grip op harde en losse oppervlakken, maar verwacht niet dat je ermee naar de top van de berg gaat. Hiervoor zijn volvette offroad-banden vereist.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

Het enige waar de meeste offroad-banden last van hebben, is het geluid, iets dat Cooper heeft weten op te lossen. Ja, dit zijn geen speciale offroad-banden, maar toch zijn sommige van hun concurrenten luidruchtig. Het geluidsniveau van de AT3 4S was zelfs op snelwegsnelheden acceptabel. Ze waren niet fluisterstil, maar ook niet luid.

Wat het comfort betreft, als ik niet wist wat ik reed, zou ik zeggen dat het een snelwegband was. Hij kon de hobbels op de weg beter opvangen dan verwacht.

Je kunt hier meer Cooper Discoverer AT3 4S Review zien: Video gemaakt door Dacia Duster Trails

Moet Ik De Cooper Discoverer AT3 4S Kopen?

Het antwoord op deze vraag hangt helemaal van jou af.

Ze kunnen nog steeds werken onder meerdere voorwaarden. Het is belangrijk om te beseffen dat niet alle situaties tot de beste prestaties zullen leiden. Uiteindelijk komt het allemaal neer op uw rijvoorkeuren en het klimaat. Als je wat licht off-road rijdt en je auto het hele jaar door in alle vier de seizoenen rijdt, is de AT3 4S uitstekend voor jou.