vorige volgende

  • Uitstekende tractie in modder
  • Geweldige tractie op vuil en rotsen
  • Duurzame en stevige compound (3-laags constructie)
  • Redelijk geprijsd
  • Niet het beste voor rijden op de weg
  • Lawaai kan een probleem zijn bij snelheden op de snelweg

Ondanks alle cross-overs die op de markt zijn gekomen, blijven offroad-gerichte SUV’s erg populair. In feite versnelde de verkoop van deze voertuigen, wat de fabrikanten ertoe aanzette om nog meer hardcore offroad-versies van dezelfde SUV’s en vrachtwagens te maken. De Jeep Wrangler Rubicon en Toyota 4Runner TRD zijn slechts enkele voorbeelden van modellen zoals de Colorado ZR2 en Toyota 4Runner TRD. Dit opende ook de markt voor bandenfabrikanten, vooral in de extreme categorie.

De General Grabber X3 is daar een goed voorbeeld van. Het was een band waar het moederbedrijf veel tijd aan besteedde om de offroad-formule te ontwikkelen. Het lijkt erop dat ze het als een van de belangrijkste banden in hun assortiment beschouwen, wat zeker lief klinkt in de oren van liefhebbers van offroad-rijden. Dit maakt het een van de meest veelzijdige offroad-banden die u op uw vrachtwagen of SUV kunt monteren. Zoals altijd leggen we in deze General Grabber X3 Review uit waarom we hem zo geweldig vinden.

Voordat we dat doen, is het echter het beste om enkele dingen op te helderen. Ten eerste, hoewel sommige cross-overs op ruigere terreinen kunnen werken, zijn deze banden niet de beste keuze voor hen. Waarom? Je zult niet veel offroad-capaciteiten krijgen (het voertuig is de bottleneck), en de General Grabber-banden zullen het moeilijker maken om de stabiliteit en het comfort op de weg te behouden, evenals rust en stilte. Als je een crossover hebt, moet je all-terrain banden overwegen.

Deze band wordt aanbevolen voor vrachtwagens van 44 voet en SUV’s die extra prestaties willen op moeilijke offroad-secties. De Grabber X3 is speciaal ontworpen om in de meest extreme omstandigheden te werken, waardoor de bestuurder uitstekende tractie en duurzaamheid krijgt. Voertuigen die uitstekend zouden moeten werken met een set van deze banden zijn Toyota 4Runner, Tundra en Tacoma (vooral de TRD-versies), Ford Ranger, F-150 en Raptor, Jeep Wrangler en Cherokee, RAM 1500, enz. Zoals u kunt zien , al deze voertuigen hebben een carrosserie-op-frame-ontwerp, waardoor ze veel beter geschikt zijn voor off-road rijden. De 2WD-versies zullen echter niet zo geschikt zijn voor off-road rijden.

Er zijn maten beschikbaar voor de General Grabber X3, variërend in lengte van 15 tot 51 cm. Bijna alle versies hebben een LT-classificatie, wat betekent dat ze geschikt zijn om te slepen, en er zijn ook modellen in de categorieën 84 cm, 89 cm en 94 cm voor de meest extreme off-road SUV’s en vrachtwagens, zoals de Jeep Wrangler Rubicon.

Laten we nu naar de General Grabber X3-functies gaan. Dit is een lijst met ontwerpbeslissingen die de fabrikant heeft genomen om de band geschikter te maken voor extreem off-road rijden.

Wat Zijn De Kenmerken Van De General Grabber X3-banden?

General Tire beschrijft de Grabber X3 als een gedurfde, agressieve Mud-Terrain-band. Het levert uitzonderlijke offroad-prestaties in modder en vuil, en heeft een duurzaamheid van drie lagen die in evenwicht is met indrukwekkende prestaties op de weg. De Grabber X3 is een offroad-band, dus ondanks de naam Mud-Terrain kan hij op elk terrein worden gebruikt, zelfs op onverhard en rotsachtig terrein. Dit is waar de X8 cm naar verwijst in de naam.

General Tire leverde verschillende technologieën om de Grabber X3 veelzijdiger te maken voor offroad-situaties. General Tire begon met een robuuste offroad-bandencompound. Dit is gegoten in een agressief symmetrisch patroon met hoge holtes. Het open loopvlakontwerp is verder verbeterd met blokafschuiningen en tractie-inkepingen voor extra grip op losse oppervlakken.

Zoals bij de meeste modderterreinbanden, is de Grabber X3 uitgerust met afvoerkanalen die de modder van het loopvlak verwijderen. Dit zorgt ervoor dat de band ook na vele kilometers rijden in de modder grip op de grond kan blijven houden. Bovendien is de X3 uitgerust met stenen bumpers en groeven die de band reinigen van puin en stenen, een andere functie die zou moeten helpen bij lange offroad-sessies.

Net als alle andere banden uit het Grabber-assortiment, heeft General de Grabber X3 ook uitgerust met de DuraGen-technologie die de band snij- en splinterbestendig maakt en ook veel flexibeler bij koud weer. Bovendien verbeteren de Sidewall Protection Lugs de grip tijdens extreem off-road rijden, terwijl de weerstand tegen snijden en splinters verder wordt verbeterd. De extreme taaiheid van de band is te danken aan het drielaagse karkas en de dubbele ultrasterke stalen riemen. Dit kan erg handig zijn op de meest uitdagende terreinoppervlakken.

General Tire zorgde ervoor dat de Grabber X3 het op de weg deed. Het Multi-Pitch Pattern Design verbetert niet alleen de tractie in terreinen, maar geeft de eigenaar ook een stillere rit op de snelweg. De Grabber X3 heeft een profiel met lamellen om de tractie in natte omstandigheden te verbeteren en veiliger rijden op sneeuw te bieden.

General Tire zorgde ervoor dat de Grabber X3 er goed uitzag op offroad-SUV’s. Rode letters zijn toegevoegd aan de zijwanden van de Grabber X3, een functie die bij de meeste concurrenten ontbreekt.

Om beter te begrijpen hoeveel moeite General Tire in deze band heeft gestoken, is hier een leuk feit: ze hebben de Grabber X3 drie jaar lang ontwikkeld en meer dan 2 miljoen mijl getest om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke prestaties krijgt. Bravo!

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

In tegenstelling tot zijn op de weg gerichte reeks banden, is de Grabber X3 niet uitgerust met de Replacement Tire Monitor-technologie. Dit is begrijpelijk, het agressieve loopvlakontwerp met diepe nokken is niet geschikt voor de technologie. Ook is de Grabber X3 niet uitgerust met de VAI (Visual Alignment Indicators), die je helpen te zien of het loopvlak ongelijkmatig slijt.

De meeste offroaders weten echter wanneer hun banden moeten worden vervangen. De penny-test kan worden gebruikt om de profieldiepte te controleren. Als het loopvlak van de band het omgekeerde hoofd van Abraham Lincoln raakt, is het minstens 2/81 cm. Dit geldt alleen voor rijden op de weg. Een profiel dat groter is dan dat van deze band zal niet werken op extreem ruig terrein.

De Grabber X3 wordt niet geleverd met een levenslange garantie, zoals het geval is voor de meeste modderterreinbanden. De eigenaren zijn echter erg blij met de duurzaamheid en levensduur van de band. Het bedrijf staat bekend om het maken van banden die lang meegaan.

Is Het Goed Voor Off-road Rijden?

Absoluut. De Grabber X3 is een van de beste banden voor extreem off-road rijden. Het agressieve loopvlakpatroon van de Grabber X3 biedt uitstekende tractie op modderig terrein, maar is ook erg handig op andere oppervlakken. Om precies te zijn, de X3 werkt geweldig op rotsachtig terrein, zowel op kleinere als grotere rotsen. De band is sterk genoeg om zelfs de meest scherpe voorwerpen te weerstaan, dus klimmen over grote rotsen zou geen probleem moeten zijn.

Het werkt ook goed in vuil en zand. Hij is stabiel genoeg om sneller te kunnen rijden op onverharde wegen en geeft je voldoende tractie om onder deze omstandigheden niet vast te komen zitten. Dit is een van de beste offroad-banden die u zeker op uw SUV of vrachtwagen kunt plaatsen.

Hoe Gedraagt Het Zich Op Droog Asfalt?

Offroad-enthousiastelingen zullen vaak een slechtere wegprestatie over het hoofd zien om betere tractie te hebben op hobbelige terreinen. Hoewel de Grabber X3 niet de beste offroad-band is, is hij toch een goede keuze voor het rijden op de weg. Het biedt een veilige rijervaring, met uitstekende grip in bochten en stabiliteit op de snelweg.

Hoe Is Het Op Natte En Gladde Wegen?

Grabber X3-banden hebben lamellen op de nokken. Het heeft betere grip en tractie in regenachtige omstandigheden. Het is niet zo goed als een set terrein- of snelwegbanden, maar het biedt veel meer prestaties dan ze kunnen bieden. Met andere woorden, je moet voorzichtig zijn als het regent.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

Grabber X3-banden zijn beter in losse sneeuw dan andere modderterreinbanden, waardoor u in de winter offroad kunt gaan. De band heeft geen grip op opeengepakte sneeuw, die je op de weg tegenkomt, en heeft onvoldoende lamellen. Daarom zijn goede winterbanden nog steeds een veel betere optie als u veilig wilt rijden in de winter.

Is Het Comfortabel En Verfijnd?

Het is niet. Het comfort zal een beetje slechter zijn dan wat een set terreinbanden je zal geven, wat verwacht wordt, maar geluid kan een echt probleem zijn, vooral op de snelweg. Toch is dit iets dat de meeste kopers in deze categorie al verwachten en misschien niet een heel groot probleem.

Meer algemene Grabber X3-beoordelingen zijn hier te vinden: Video’s gemaakt door Workplaytv

Moet Ik De General Grabber X3 Kopen?

Moet Ik De General Grabber X3 Kopen

Afgezien van geluidsproblemen, is de General Grabber X3 een van de beste extreme offroad-banden die momenteel op de markt zijn. Het is sterk en duurzaam, het biedt de bestuurder uitstekende tractie op de meeste offroad-oppervlakken en het ziet er goed uit. Het is ook zeer betaalbaar. De Grabber X3 is een uitstekende keuze als u op zoek bent naar een band met deze mogelijkheden.