Ironman Tyres Review 2021. Ze Voldoen Aan De Basisrijbehoeften

De All Country AT werkt verrassend goed op harde ondergronden, waar hij de bestuurder uitstekende tractie biedt. De band werkt ook heel goed in modder en heeft een goede tractie over grote rotsen.

Op de weg is de stabiliteit goed, maar alleen op droog wegdek. In de regen zijn aquaplaning-prestaties acceptabel voor de prijs, maar de tractie is nog steeds beperkt.

  • Goede tractie op hardgepakte oppervlakken
  • Bruikbaar in modder en over grotere rotsen
  • Veilig op droge wegen
  • Goede weerstand tegen aquaplaning
  • Bruikbaar over onverpakte sneeuw
  • Geen garantie op loopvlakkleding
  • Het werkt niet met opeengepakte sneeuw of ijs
  • De prestaties op nat wegdek zijn onder het gemiddelde voor de categorie

5. Ironman Alle Landen CHT

5 Ironman alle landen CHT

Beste commerciële band

De All Country CHT-band voor lichte vrachtwagens is een van de meest betaalbare op de markt. Dit is geweldig nieuws voor kleine bedrijven die niet over de middelen beschikken om premium banden te kopen.

Hoewel de All Country CHT goed presteert op wegen, mist hij grip op besneeuwde en natte oppervlakken. Dit geldt vooral in vergelijking met premium banden.

  • Goede stabiliteit op de snelweg
  • Stevige en duurzame constructie
  • Stil en comfortabel
  • Uitstekende weerstand tegen aquaplaning
  • Natte tractie zou beter kunnen werken
  • Voor barre winterse omstandigheden wordt het niet aanbevolen
  • Geen garantie op loopvlakkleding

Ironman Tyres Review: Koopgids

Ironman biedt een breed assortiment banden voor personenauto’s. De meest populaire banden van Ironman zijn de banden voor SUV’s en lichte vrachtwagens. Deze omvatten de All Country A/T, All Country M/T en All Country T/T off-road modellen.

De prestatiebanden van Ironman zijn erg populair in de tuninggemeenschap. Dit komt door hun agressieve ontwerp en lage prijzen voor grotere maten. Ironman biedt prestatiebanden voor sedans en coupés, maar ook voor cross-overs en SUV’s.

Ondertussen heeft het bedrijf ook toerbanden voor sedans en compacte auto’s en snelwegbanden voor lichte vrachtwagens en SUV’s. Deze banden zijn gemaakt met comfort in het achterhoofd en duurzaam met reactievermogen in het achterhoofd.

Ironman biedt ook commerciële banden voor lichte vrachtwagens en bestelwagens. Het bedrijf lanceerde onlangs een winterband met noppen. Dit is ongebruikelijk voor een goedkope fabrikant, maar het is zeker welkom.

Een ding dat ik het meest opvallend vind, is het feit dat ze alleen verbindingen voor het hele seizoen aanbieden. Ironmans biedt geen baangerichte banden aan, tenminste niet als ze de snelst mogelijke prestaties en rondetijden willen leveren.

Dat gezegd hebbende, laten we eens kijken wat de belangrijkste voor- en nadelen zijn van het bezit van een set Ironman-banden.

1. Ironman Tyres Positieve Aspecten

Zeer betaalbaar om te kopen

Ironman biedt enkele van de goedkoopste banden op de markt. Zowel op kleinere toerbanden als op de kleinere maten kun je flink besparen. De besparingen nemen toe als u ervoor kiest om zeer grote maten te kopen voor sommige SUV-gerichte modellen.

U kunt mogelijk meer besparen op banden van premiumfabrikanten als u grotere maten koopt. Dit is een aanzienlijke besparing. Premium banden gaan langer mee, dus de besparingen zijn niet zo groot.

Ik twijfel er niet aan dat Ironman-banden op de lange termijn betaalbaarder zijn dan premium-opties, zelfs met een kortere levensduur.

Ontwikkeld door Hercules Tyres

Tegenwoordig worden veel goedkope Chinese banden niet ontwikkeld. Ze zijn bijna identiek in loopvlakpatronen. Hercules heeft hier zeker geprobeerd de zaken een beetje te veranderen en heeft de banden in eigen huis ontworpen.

Dat is geweldig, want Hercules heeft ervaring in onderzoek en ontwikkeling, wat het allerbelangrijkste is voor het injecteren van veiligheid in banden. Hoewel Hercules misschien niet dezelfde spierkracht heeft als Bridgestone en Michelin, is het nog steeds een goed ontwikkelde band.

Geschikt voor dagelijks rijden

Ironman-banden zijn geschikt voor de meeste dagelijkse rijsituaties. Ze kunnen in elke gewenste richting worden gereden. Op voorwaarde natuurlijk dat je binnen de snelheidslimieten rijdt en je voertuig niet te hard duwt.

Ironman-banden moeten ook op nat asfalt begaanbaar zijn. Normaal rijden moet een soepel rijgedrag en korte remafstanden hebben. U zult kortere remafstanden hebben met premium banden, budgetgerichte banden zoals Hankook, General, Hankook en Hercules.

De meeste modellen zijn stil en comfortabel

In tegenstelling tot andere goedkope banden, zijn Ironman-modellen op zijn minst comfortabel op oneffen oppervlakken en stil bij snelheden op de snelweg. Ze worden iets luider naarmate ze slijten, maar nog steeds binnen aanvaardbare limieten.

2. Negatieve Kenmerken Van Ironman-banden

Niet de beste keuze voor prestatiegericht rijden

Ironman-banden kunnen worden gebruikt voor dagelijks rijden, maar ze zullen hun limieten tonen als u te hard pusht. Ironman-banden kunnen u snel vertellen wanneer ze grip verliezen tijdens harde bochten. Dit is soms een goede zaak.

Als u een krachtige auto heeft, kan het zinvol zijn om duurdere banden aan te schaffen. U kunt ook voorzichtiger met uw auto rijden, vooral bij regen.

Prestaties op sneeuw en nat wegdek zijn slechter dan premium banden

Het gebied waar Ironman-banden het meest te lijden hebben in vergelijking met de duurdere concurrentie, is nat wegdek. Hoewel de profieldiepte van Ironman-banden voldoende moet zijn om aquaplaning mogelijk te maken, neemt dit niet weg dat de tractie en remafstanden van de band waarschijnlijk korter zijn.

Dit geldt vooral tijdens de winter. Ook al is elke band van Ironman beoordeeld als all-season band, test ze niet in strenge winterse omstandigheden. De tractie van de band in sneeuw is minder dan gemiddeld en de tractie op ijs is bijna te verwaarlozen.

Loopvlak is verre van indrukwekkend

Goedkope banden gaan nooit zo lang mee als dure banden. De banden van Ironman hebben een kortere levensduur dan premium concurrenten. Trouwens, Ironman biedt geen garantie op loopvlakslijtage op zijn banden, wat jammer is.

Gevolgtrekking

Ik vul mijn beoordelingen vaak met een open geest in, ook al geef ik toe dat ik meestal de voorkeur geef aan premium banden. Ironman-banden waren de beste en ik werd niet teleurgesteld.

Voor dagelijks rijden werken Ironman-banden prima. Ze kunnen worden gebruikt om te versnellen, sturen, remmen en stoppen. Zolang je geen wonderen verwacht, kunnen ze een goede optie zijn.

Denk er geen seconde aan dat de Bridgestones-chauffeur die zijn/haar geld aan hen heeft uitgegeven, is beroofd. Premium banden zijn duur, maar er is een reden waarom ze zo duur zijn.

Ironmans-producten zijn niet perfect, maar je kunt ze accepteren.