Wat Is Beter, Een Vliegtuig Of Een Helikopter?

Zoals we zien, zijn helikopters veiliger wat betreft dodelijke ongelukken per gevlogen uur, in tegenstelling tot algemene luchtvaart. Maar wat is beter vliegtuig of helikopter? Dit heeft te maken met een paar elementen, bijvoorbeeld de even lage snelheid van helikopters, hun vermogen om op kleine vaste plekken op het land aan te komen en de manier waarop dat deel van de vlucht op lage hoogte wordt uitgevoerd.

Deze laatste optie vereist dat de piloot zich bewust is van zijn omgeving en niet te ver vertakt om ervoor te zorgen dat er een veilige plek is om te landen in geval van nood.

Vliegen is al sinds de goede oude tijd een interesse van de mensheid, en wekte de zakenmensen, onderzoekers en de normale samenleving op dezelfde manier op om betere manieren te vinden om contact te maken met de lucht. De broers en zussen van Wright toonden de kans op een trip door in 1903 effectief te werken met een gecontroleerd vliegtuig dat zwaarder was dan lucht.

De creativiteit om originele antwoorden voor vliegen op te sporen en de huidige gedachten te ontwikkelen, is sindsdien echter doorgegaan. Er zijn momenteel een paar soorten vliegtuigen. Ze kunnen worden onderverdeeld in twee basisklassen: helikopters en vliegtuigen.

Helikopters En Vliegtuigen

Helikopters en vliegtuigen zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden omdat er geen scherpe randen aan de rotors van vliegtuigen of degelijke vleugels aan helikopters zijn bevestigd. Ondanks deze essentiële verschillen, zijn de visuele subtiliteiten van een helikopter en een vliegtuig zeker uniek, aangezien vliegtuigen over het algemeen meer gestroomlijnd zullen zijn, terwijl helikopters zijn gepland om hun nut in het oog te houden.

Sta ons toe een snel overzicht te krijgen van hun visuele elementen voordat we overgaan tot gespecialiseerde scheiding. Helikopters hebben vaak twee rotors. De ene rotor genereert lift, terwijl de andere zorgt voor rotatiekracht. Vliegtuigen met vaste vleugels zijn uitgerust met levensproducerende vleugels die, zoals hun naam al doet vermoeden, kunnen worden vastgezet.

Hoe Lift Wordt Gegenereerd In Vliegtuigen Versus Helikopters?

Twee sleutelwoorden voor een optimaal ontwerp zijn lift en drag. Tijdens het plan van elk vliegtuig proberen ingenieurs de lift allemaal uit te breiden terwijl ze de weerstand beperken. Zowel vliegtuigen als helikopters kunnen lift produceren met buitengewone methoden die het mogelijk maken om ze te onderscheiden.

Helikopters hebben scherpe randen van monsterrotor aan de bovenkant (of soms zijkanten) die een lift creëren. Deze rotorranden creëren windstroom door de wind er doorheen te roteren en over te dragen. Hierdoor kunnen helikopterlodges als draaiende vleugels worden opgetild.

Vaste vleugels worden gebruikt om vliegtuigen op te tillen als er voldoende lucht over stroomt. Om die reden moeten vliegtuigen van start- en landingsbanen opstijgen met behulp van een duw die wordt gegeven door een of meerdere motoren die op het vliegtuig zijn gemonteerd. Deze klasse van vliegtuigen is zeer gestroomlijnd. Elk oppervlak is ontworpen om de meeste bescherming tegen de lucht te bieden, dus de weerstand is minimaal.

De vleugels produceren voldoende lift zodra het vliegtuig snelheid verhoogt, om het door de lucht te laten vliegen, terwijl de vluchtbesturingen op de vleugel en staart van het vliegtuig mobiliteit geven. Het is duidelijk dat delen van het vliegtuig die geen lift creëren, zoals de romp, het roer, enzovoort, bedoeld zijn om te worden gestroomlijnd en vervolgens een minimale mate van weerstand te bieden.

Helikopters Versus Vliegtuigen

Vliegtuigen zijn ontworpen om van nature stabiel te zijn en in de lucht te kunnen glijden. Als er voldoende wind is, kunnen degelijke vleugels voor lift zorgen. Het vliegtuig zal vertragen als de windstroom te sterk of niet genoeg is. Dit is wanneer het naar de grond begint te vallen.

De vleugels, staart en stuurvlakken van het vliegtuig dragen bij aan de degelijkheid. Ze maken het mogelijk om terug te keren naar een normale positie, op voorwaarde dat alle inputs (pilotencontrole van de last of roerpedalen) zijn geëlimineerd.

Als een piloot zijn controlebevel opheft en een vliegtuig aan het bankieren is, zal de meerderheid van de vliegtuigen terugkeren naar een redelijk punt. Helikopters zijn van nature temperamentvol, in tegenstelling tot vliegtuigen. Dit komt door de tegenkracht die wordt gecreëerd door de hoofdrotor.

Op deze manier probeert de staartrotor van helikopters effectief de rotatiekracht van de primaire rotor tegen te gaan om de helikopter stabiel te houden. Deze configuratie van helikopters maakt het onstabiel, hoewel de piloot heel weinig bijdraagt.

Welzijn

Het welzijn van helikopters is de afgelopen tien jaar enorm uitgebreid of iets dergelijks. Het aantal ongelukken is de laatste jaren inderdaad gehalveerd, waardoor helikopters de veiligste methode voor transport zijn in tegenstelling tot algemene luchtvaart.

Administratieplafonds Van Helikopters En Vliegtuigen

Helikopters hebben een lager hulpdak dan vliegtuigen. Sommige helikopters kunnen tot 7.620,0 m reiken. De meeste helikopters die door het bedrijfsleven en militairen worden gebruikt, hebben echter een assistentiedak dat varieert van 3.048,0 m tot 6.096,0 m.

Naarmate de lucht op grotere hoogten slanker wordt, heeft een helikoptermotor het moeilijk om in te ademen en wordt de lift die wordt geproduceerd door propellers beïnvloed, omdat de lucht veel slanker is. Een helikopter kan niet hoger drijven dan zijn administratiedak, omdat een helikopter die nog in ontwikkeling is meer lift zal produceren dan een helikopter die al zweeft.

Het hulpdak voor zakelijke vliegdragers is ongeveer 40,0,0 m, terwijl veel tactische kanshebbers een hulpdak hebben van ongeveer 50,0 m. Dit onderscheid tussen helikopters en vliegtuigen blijkt uit het feit dat zakelijke stream carriers zelden boven FL35 (35.0.0m) reizen, maar om de motoren van een helikopter het administratieve dak te laten bereiken, moeten ze zo ver en zo veilig mogelijk worden uitgeschoven als mogelijk.

Helikopters En Vliegtuigen: Hun Snelheid En Bereik

Vliegtuigen met vaste vleugels kunnen in één peiling vliegen. Roterende vleugelvliegtuigen (helikopters), kunnen in alle zes de hubs vliegen en driften. De mobiliteit van helikopters kan ook een probleem zijn vanwege hun hoge snelheid.

Middelgrote zakelijke helikopters vliegen rond de 160 knopen, wat een stuk langzamer is dan de meeste stroomvliegtuigen. Ze hebben een aanzienlijk korter bereik dan vliegtuigen vanwege hun lage snelheid.

Dit gebrek aan snelheid en reikwijdte van helikopters wordt gecompenseerd door hun mobiliteit. Hoewel vliegtuigen sneller vliegen dan helikopters, kunnen ze overal landen en hebben ze geen start- en landingsbanen of landingsbanen nodig. Deze twee soorten vliegtuigen zijn zeer herkenbaar wat betreft hun plan, zowel vliegend als hulpprogramma’s.

Contrasten In Licenties

Hoewel elk land zijn eigen verschillen heeft, is het proces voor het verkrijgen van een vergunning om met helikopters of vliegtuigen te vliegen in alle opzichten vergelijkbaar. De noodzaak van hypothetische informatie en vlieguren voor het behalen van een bewijs van bevoegdheid als privépiloot of beroepsvlieger staat in contrast met helikopters en vliegtuigen, afhankelijk van de administratieve structuur van verschillende landen.

Ondanks dat het geheel uniek is om piloot van helikopters of vliegtuigen te zijn, is de gevolgde cyclus om vergunninghouder te worden vergelijkbaar. Voor zover het vergunningsvoorwaarden voor vliegtuig- en helikoptermechanica betreft, zijn deze vergelijkend, zowel wat betreft hypothetische informatie als redelijke ervaringsbehoeften.

Conclusie

Helikopters en vliegtuigen zijn twee uitzonderlijk algemene klassen van vliegtuigen die hun onmiskenbare nut hebben in zakelijke en militaire kringen. De helikopters en vliegtuigen contrasteren niet alleen wat betreft hun plan en uiterlijk; ze spelen echter ook een cruciale rol in hun normale bereik, snelheid, administratiedak en vluchtcontrole-instrumenten.

Helikopters zijn nuttig bij militaire en zakelijke missies, waarbij wordt verwacht dat het vliegtuig open drijft in beweging met zes draaipunten. Deze voordelen gaan echter ten koste van snelheid, bereik en een administratief dak.

Desondanks bieden vliegtuigen een groter bereik en meer administratieve daken, maar ze zijn niet zo flexibel en kunnen niet zo vrij vliegen als helikopters. Ondanks hun verschillen, hebben de twee soorten vliegtuigen de mensheid ongeveer een eeuw gediend en we zullen ze in de onbepaalde toekomst blijven vliegen. Dat is alles wat we hebben. Wat is een beter vliegtuig of helikopter?

Veel Gestelde Vragen

Is Het Duurder Om Een Helikopter Of Een Vliegtuig Te Bezitten?

Inderdaad, de kosten om te werken en een helikopter te houden zijn veel hoger dan de bedrijfskosten van een vliegtuig, maar ze zijn vergelijkbaar in het prijskaartje. Helikopters hebben meer ondersteuning nodig om ze luchtwaardig te houden en verbruiken elk uur meer brandstof dan een vliegtuig met vaste vleugels.

Zijn Helikopters Sneller Dan Vliegtuigen?

Helikopters staan ongetwijfeld traag in contrast met vliegtuigen. Er is geen onvervalste helikopter die sneller vliegt dan 400 km/u (250 mph), maar vliegtuigen gaan al een tijdje een stuk sneller en, verrassend genoeg, kunnen een paar treinen en voertuigen versnellen.

Worden Helikopters Als Veilig Beschouwd?

Dus vragen ze zich af: hoe veilig zijn helikopters? De korte reactie is dat rijden in een helikopter zeker minder beschermd is dan vliegen in een zakenvliegtuig of een Amtrak-trein, maar toch veiliger dan rijden in een voertuig of vrachtwagen. Vliegtuigen zijn over het algemeen de veiligste methode om te reizen.