Kan Een Chinook Vliegen Met Slechts één Rotor? Volledige Gids

Kan Een Chinook Vliegen Met Slechts één Rotor?

Ervan uitgaande dat je genoeg naar de lucht hebt gekeken, zul je hebben gezien dat helikopters propellers hebben. Ze worden ook wel rotors voor helikopters genoemd. Elke set rotoren bestaat uit individuele rotorbladen. Kan een Chinook vliegen met één rotor? Dit artikel helpt je onderscheid te maken tussen theorieën.

Een hoofdrotor wordt gebruikt om de helikopter op te tillen en voort te stuwen langs elk pad op de grond. Een Tail Rotor, die in veel helikopters wordt gebruikt om de kracht van de motor en hoofdrotor tegen te gaan en te voorkomen dat de helikopter draait, wordt in veel helikopters aangetroffen. De staartrotor houdt de helikopter drijvend.

De Chinook is voldoende sterk om met één motor te vliegen, dus piloten kunnen de ene motor sluiten en de andere activeren als deze defect raakt. De meeste helikopters die je ziet zijn van het conventionele type hoofdrotor/staartrotor. De helikopter zou niet zijn wat hij is zonder beide rotoren.

Op het moment dat een helikoptermotor de transmissie draait, draait deze zowel de hoofdrotor als de staartrotor door een fatsoenlijk tandwielstelsel. De staartrotor kan niet autonoom naar de hoofdrotor draaien. De staartrotor kan niet zelfstandig naar de hoofdrotor draaien op het punt waar men draait. De staartrotor is typisch afgestemd op een verhouding van 3:1 tot 6:1, zodat voor elke omwenteling in de hoofdrotor de staartrotor 3-6 transformaties zal voltooien.

Een Chinook kan met slechts één rotor vliegen. De bladen kunnen in elkaar grijpen en als een van hen stopt het vliegtuig in stukken te veranderen, is dat normaal. Dit betekent dat de romp van de helikopter de hoofdrotor in de tegenovergestelde richting wil draaien.

Terwijl de helikopter op de grond staat, zorgt het rooster tussen de pallet of de wielen ervoor dat de helikopter niet ronddraait. Als de helikopter afdrijft, draait de Chinook mee als je het linkerpedaal indrukt.

Het vliegtuig draait rond de achterste rotorkop wanneer je het linkerpedaal indrukt en het in een linker cyclische positie plaatst. Wanneer je het linkerpedaal indrukt en wat rechter cyclisch toevoegt, draait het vliegtuig rond het voorwaartse hoofd.

De piloot probeert vervolgens de helikopter in een drift te stuwen. De helikopterromp zou de andere kant op draaien naar de hoofdrotor. De Chinook is uitgerust met een extern laadframe met drie strikken, een interne vrachtlier, een roltransportpassing en grote krachtbesparingen, waardoor het in staat is om een breed scala aan vracht, inclusief voertuigen, op te tillen. Het voertuig kan tot 55 soldaten vervoeren en tot 10 ton stukgoed, afhankelijk van de grootte.

Chinook Helikopters Rotor Funktion

De hoofdrotor heeft twee capaciteiten op een helikopter:

  1. Om een lift te creëren en de helikopter in de lucht te laten komen
  2. Om de helikopter te verplaatsen naar het pad dat door de piloot wordt verwacht

Tillen

Om een vliegtuig aan de gang te krijgen, moet een vleugelprofiel of verzameling vleugelprofielen meer lift leveren dan de zwaarte van het vliegtuig. De zwaarte van het vliegtuig omvat de zwaarte van de helikopter, de brandstof, de passagiers, de piloot(s) en de lading. Hoe meer gewicht, hoe meer lift de hoofdrotor moet creëren.

Het gewicht van de helikopter is gelijk aan de lift wanneer deze zich in een evenwichtige zwevende of horizontale vlucht bevindt. De helikopter kan klimmen omdat de hoofdrotor van de helikopter meer lift biedt dan zijn gewicht. Om te duiken, creëert de hoofdrotor minder lift in vergelijking met het gewicht, en de zwaartekracht manoeuvreert de helikopter in een schietlood.

Om de hoeveelheid lift die de hoofdrotor levert aan te passen, brengt de piloot de Collective Control omhoog of omlaag. Hiermee wordt de hellingshoek van alle hoofdrotorbladen tegelijk aangepast, waardoor er meer of minder lift ontstaat.

Het Collectief stijgt en levert meer lift. Naarmate het Collectief naar beneden wordt gebracht, is er minder spoed op de hoofdrotorbladen en wordt er minder lift geleverd. Op de ideale hoogte beweegt de piloot de Collective Control niet.

Richting

Als tweede taak van de hoofdrotor beweegt het de helikopter in elke richting die de piloot wenst. Het grootste voordeel van een helikopter is zijn vermogen om nauwkeurig en stabiel over obstakels te manoeuvreren. De piloot kan de Cyclic-bediening bewegen om de helikopter in elke richting te verplaatsen.

Dit kantelt mechanisch een apparaat op de hoofdrotormast dat bekend staat als een tuimelschijf. Deze tuimelschijf geeft die regelontwikkelingen door aan elk hoofdrotorblad om de spoed van elk blad afzonderlijk aan te passen.

De plaat zal schuin staan wanneer deze de opwaarts werkende krachtvector optilt. Til iets naar één kant op. Hierdoor beweegt de helikopter in die richting totdat de Cyclische besturing weer in het midden staat. Piloten die willen dat de helikopter sneller over de grond beweegt, duwen de helikopter harder.

Wat Zijn Chinook-helikopterrotors?

Iedereen realiseert zich dat een rotorrotatie van een helikopter de reden is dat ze rotoren worden genoemd. Het slimme aan hen is dat de bladen heen en weer kunnen draaien terwijl ze draaien en dat vereist een verbazingwekkend ingewikkelde machine.

Het is gemakkelijk om een helikopter te spiegelen met je armen en het geheime ontwerp van je lichaam laat de ontwikkelingen gemakkelijk lijken. Sta op met je armen horizontaal gestrekt. Draai je hele lichaam geleidelijk ter plaatse.

Draai je armen naar je schouders terwijl je draait. Dit is wat een helikopter doet met zijn wieken. Het doet dit echter ongeveer drie tot vier keer per seconde terwijl de bladen ronddraaien. Dit zijn de belangrijkste onderdelen die het laten werken:

  1. Ze zijn ontworpen om eruit te zien als vleugelprofielen, dit zijn vlakke vleugels met een gebogen profiel. De messen genereren een lift wanneer ze draaien.
  2. Terwijl het draait, kan elk blad een bevedering maken.
  3. Verticale spoedverbindingen duwen de bladen helemaal over, waardoor ze draaien terwijl ze roteren. Afhankelijk van de hoek van de tuimelplaten worden de steekverbindingen rondom geplaatst.
  4. De rotormast (een centrale as die door de transmissie met de motor is verbonden) zorgt ervoor dat het hele bladsamenstel roteert.
  5. De rotorcentrumpuntkap (boven de rotors) helpt bij het verminderen van de aerodynamische weerstand.
  6. Twee super-as-vliegmotoren bevinden zich aan een of beide zijden van de rotoren. Mocht de ene motor uitvallen, dan moet er voldoende vermogen zijn van de andere motor om de helikopter veilig te laten landen.

Chinook Enkele Rotor

Helikopters met één rotor zijn het meest erkende type helikopter Ze hebben een anti-kracht-gadget (staartrotor of een ander anti-krachtraamwerk) nodig om de buigenergie tegen te gaan die wordt gecreëerd door de hoofdrotor, die wordt aangedreven door ten minste één motor (en) .

In een solitaire hoofdrotor chinookhelikopter wordt een deel van het door de krachtcentrale(s) opgewekte vermogen gebruikt om de kracht tegen te gaan. Een staartrotor is het meest bekende anti-krachtapparaat. Het moet de kracht tegengaan die door de hoofdrotor wordt gegenereerd.

Tandemrotor

Tandemrotorhelikopters hebben twee hoofdrotorframes en geen staart. Gewoonlijk is de achterste rotor gemonteerd in een hogere situatie dan de voorste rotor, en de twee moeten voorkomen dat de bladen worden beïnvloed. Zou het een goed idee zijn dat ze in het andere rotorpad buigen?

De rotorcirkels zijn naar elkaar toe gekanteld om controle te geven langs de verticale as tijdens het drijven. Deze configuratie, die voornamelijk wordt gebruikt voor grotere helikopters, heeft het voordeel dat er meer gewicht kan worden bespaard met beperktere bladen. Twee rotoren compenseren het kleinere rotoroppervlak.

Het anti-krachtwerk wordt uitgevoerd door de tegengesteld draaiende rotoren, waarbij elk de andere kracht opheft, zodat al het vermogen van de krachtcentrales wordt gebruikt voor het heffen. Sterke helikopters met tandemvleugels komen veel voor. Het plan van het aandrijf- en besturingsframe is ingewikkelder dan dat van een solitaire hoofdrotorhelikopter.

Chinook-helikopters Vliegen Zonder Rotor

Ervan uitgaande dat een helikopter zijn staartrotor volledig loslaat of kracht uitoefent, kan deze meestal veilig worden gevlogen en geland, waardoor de piloot een hoge luchtsnelheid kan aanhouden en een duidelijk gebied heeft om in te landen. De verticale balans fungeert als een roer en houdt de helikopter rechtdoor tot de landing.

Omdat de staartrotor wordt gebruikt om de kracht tegen te gaan wanneer deze een probleem veroorzaakt, moet de piloot dienovereenkomstig reageren. Piloten zijn getraind in het omgaan met staartrotorstoringen en er zijn twee soorten:

  • Staartrotoraandrijving verloren
  • Onvermogen om de pitch van de staartrotor te regelen

Afhankelijk van het soort storing kan de piloot de helikopter veilig laten landen of heel goed een onvermijdelijke crash. Als de piloot door een storing de helikopter in voorwaartse vlucht niet kan besturen, kan de verticale stabilisator aan de achterzijde worden gebruikt als roer. De verticale stabilisator zal dan een run-on-landing uitvoeren in een open, vlak gebied vergelijkbaar met dat van een vliegtuig.

Ervan uitgaande dat de piloot traag vliegt of drijft, moeten ze onmiddellijk de capaciteit naar de motor afsnijden en erop vertrouwen dat de draai niet overdreven groeit, en een gecontroleerde landing nastreven.

Conclusie

Het was verbazingwekkend dat mensen altijd probeerden te bedenken Kan een Chinook vliegen met één rotor? De Chinook kan niet vliegen met slechts een enkele rotor. De bladen tussen het netwerk en ervan uitgaande dat men stopt met het transformeren van het vliegtuig vallen meestal uit elkaar in vele stukken.

Vaak Gestelde Vraag

Wat Gebeurt Er Als Een Helikopter Zijn Rotor Verliest?

De helikopter zal onmiddellijk draaien. Piloten moeten de choke sluiten om te voorkomen dat de helikopter draait. Naast problemen die optreden vanwege het gebrek aan stuwkracht van de staartrotor, zal de helikopter naar beneden gaan en zal de piloot waarschijnlijk niet voldoende achterwaartse cyclische ontwikkeling hebben om te recupereren.

Kunnen Chinooks Op Water Vliegen?

De Boeing CH-47 Chinook was voldoende waterdicht om korte tijd op het water te kunnen landen om speciale militaire missies en undercoveroperaties uit te voeren. De romp werd verbreed door compartimenten af te sluiten die het drijfvermogen verhoogden.

Kan Een Chinook Glijden?

Zonder zijn motoren zou de Chinook veilig naar de aarde kunnen drijven. Boeing groepeerde de FADEC als veiligheidskritiek, en ook de motoren. De FADEC werd door Defensie ook als veiligheidskritiek beschouwd.