Hoeveel Brandstofinjectoren Zitten Er In Een 6-cilinder? Gids

Wat Zijn De Brandstofinjectoren In Een 6-cilinder?

Brandstofinjectoren zijn een essentieel onderdeel van de motor van uw auto en leveren brandstof op precies het juiste moment voor een schone en efficiënte ontsteking. Zonder regelmatig onderhoud kunnen brandstofinjectoren echter storingen veroorzaken of verstopt raken. Wilt u weten hoeveel brandstofinjectoren er in een 6-cilinder zitten?

Zescilindermotoren hebben zes brandstofinjectoren per cilinder nodig. De manier waarop deze injectoren presteren, verschilt echter van machine tot machine. Kaders voor brandstofinjectie worden meestal onderverdeeld in directe injectie, poortinjectie en sequentiële injectie.

Eenvoudige injectieframes sturen brandstof rechtstreeks in de ontstekingskamer vanuit een injector in de cilinderkop. Poortinjectieframes daarentegen sturen energie naar de inlaatpoorten dichtbij de eigenlijke cilinder van een injector in de cilinderkop.

Injectoren In Automotoren

Brandstofinjectoren met elektronische kleppen spuiten elke seconde brandstof in een motor. De brandstofinjectoren hebben een verstuivingsspray die de diesel of petroleum gelijkmatig verdeelt om een optimale ontsteking en productiviteit te garanderen.

Injectoren zijn een geweldige manier om het brandstofverbruik van uw motor te verbeteren en de uitstoot te verminderen. Ze hebben de carburateurstructuur vervangen. Elke cilinder heeft zijn eigen brandstofinjector. Als u een voertuig met vier cilinders heeft, zijn er waarschijnlijk vier brandstofinjectoren.

Werkproces Brandstofinjectoren

De brandstofinjectoren regelen de hoeveelheid brandstof die aan de ontstekingskamer wordt geleverd. Dit zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid brandstof op het juiste moment wordt geïnjecteerd. De interactie is:

  • Brandstofleidingen voeren petroleum of diesel naar de injectoren via de brandstofsifon.
  • Een ECU-sensor (engine control module) bepaalt wanneer de injectoren moeten worden gestart en hoeveel brandstof in de ontstekingskamer moet worden gespoten.
  • De ECU activeert een injector en gecomprimeerde brandstof wordt via de tuiten in de verbrandingskamer gespoten. De kranen zijn klein en zorgen voor meer productiviteit.

Brandstofinjectoren Geplaatst

De brandstofinjectoren bevinden zich in de motorkop en zijn van schroefdraad voorzien in de ontstekingskamer. Veel motoren hebben meerdere brandstofinjectoren. Ze worden vaak gecombineerd met een brandstofrail die gelijke brandstof geeft aan alle injectoren.

Dieselmotoren (drukstart) gebruiken brandstofinjectie. Otto-vonkstartmotoren maken gebruik van brandstofinjectie. Om te weten hoeveel brandstofinjectoren er in een 6 cilinder zitten? Voor elke cilinder van een auto is één brandstofinjector nodig. U wilt op de hoogte zijn van brandstofinjectoren van auto’s, inclusief wat ze zijn, hoe ze werken en de gebruikelijke indicaties waar u speciaal op moet letten als ze slecht uitpakken.

Verschillende Soorten Brandstofinjectie

Wat zijn de verschillende soorten brandstofinjectie voor uw voertuig? Dit vereist enige motorkennis, maar wij kunnen u helpen. De soorten brandstofinjectie die in nieuwere auto’s worden gebruikt, omvatten vier essentiële soorten:

  1. Haven van multi-point brandstofinjectie
  2. Single-point of choke body injectie
  3. Directe injectie
  4. Sequentiële brandstofinjectie

Haven Van Multi-point Brandstofinjectie

Multi-point brandstofinjectie wijdt een afzonderlijke injector aan elke cilinder. Het bevindt zich net buiten de inlaatpoort. Daarom is het framework hernoemd tot poortinjectie. De brandstofdamp kan bijna in de buurt van de inlaatpoort worden geschoten om ervoor te zorgen dat deze volledig in de cilinder wordt gezogen.

MPFI-meters kunnen brandstof nauwkeuriger meten dan TBI-plannen. Dit zorgt voor betere lucht-brandstofverhoudingen en andere verbeteringen. Het elimineert vrijwel de mogelijkheid van brandstofvermenging of ophoping in het inlaatspruitstuk.

Het inlaatspruitstuk van met TBI uitgeruste carburateurs moet de motoren verwarmen, wat een manier is om vloeibare brandstof te verdampen. MPFI is niet nodig bij motoren die zijn uitgerust met MPFI, zodat het inlaatspruitstuk kan worden gemaakt van lichter materiaal, zelfs plastic.

Deze verbeteringen resulteren in een verhoging van het brandstofverbruik. Bovendien, terwijl traditionele metalen inlaatspruitstukken altijd boven de motor moeten worden geplaatst om warmte te geleiden, biedt MPFI ingenieurs meer flexibiliteit en kunnen ze overal worden geplaatst waar ze willen.

Single-point Of Gasklephuisinjectie

Eénpunts, de vroegste en meest directe brandstofinjectie vervangt de carburateur door een paar brandstofinjectorspuiten in het chokelichaam, de keel van het luchtinlaatspruitstuk van de motor. Zeker, autofabrikanten, de éénpuntsinjectie was een opstap naar het meer verbijsterende meerpuntskader. Echter, niet zo nauwkeurig als de kaders die zijn gevolgd, TBI-meters brandstof met een voorkeur boven een carburateur en zijn betaalbaarder en gemakkelijker te ondersteunen.

Directe Injectie

De directe injectie brengt het idee van brandstofinjectie zo ver mogelijk, waarbij brandstof rechtstreeks in de verbrandingskamers wordt geïnjecteerd, voorbij de kleppen. Directe injectie komt steeds vaker voor bij dieselmotoren. Het wordt ook gebruikt in plannen voor benzinemotoren.

Het brandstofdoseringsproces is nauwkeuriger dan de andere injectieplannen. Ingenieurs hebben nog een andere variabele waarmee ze kunnen bepalen hoe cilinderontsteking plaatsvindt. De studie van de motorconfiguratie onderzoekt hoe het lucht-brandstofmengsel in de cilinders ronddwarrelt en hoe de ontploffing zich vanaf het startpunt voortplant.

De vorm van de cilinders en bougielocaties, timing, duur en intensiteit van de vonk en het aantal bougies per cilinder (meer dan 1 is mogelijk) hebben allemaal invloed op hoe gelijkmatig en volledig de brandstof verbrandt in een benzinemotor. Een ander apparaat in die discipline is directe injectie, die kan worden gebruikt in lean-copy-engines met lage uitstroom.

Sequentiële Brandstofinjectie

Sequentiële brandstofinjectie, ook wel sequentiële brandstofinjectie (SPFI) of gecoördineerde injectie genoemd, is een soort injectie met meerdere poorten. Standaard MPFI gebruikt echter veel injectoren; ze spuiten allemaal tegelijk of in groepjes hun brandstof. De brandstofinjectie kan tot 150 milliseconden rond een poort blijven hangen wanneer de motor stationair draait.

Hoewel MPFI misschien klein lijkt, hebben ingenieurs een belangrijk probleem aangepakt: elke injector wordt geactiveerd door een opeenvolging van sequentiële brandstofinjectie. Ze zijn ontworpen om als bougies te werken en brandstof te spuiten zodra de inlaatklep opengaat. Hoewel het een kleine vooruitgang lijkt, zijn er toch enkele voordelen en verbeteringen.

Symptomen Van Defecte Brandstofinjectie

Af en toe kunnen brandstofinjectoren storingen veroorzaken die hun prestaties beïnvloeden of storingen veroorzaken. Brandstofinjectoren kunnen verstopt raken met afval, maar ze hebben ook elektrische en mechanische problemen. Hier bekijken we enkele van de typische tekenen en manifestaties die verband houden met een defecte brandstofinjector.

Kijk Naar Motorwaarschuwingslampje

Het meest algemeen erkende teken van een slechte brandstofinjector is het waarschuwingslampje voor de controlemotor, dat op het dashboard verschijnt. Als een injector niet naar behoren functioneert, gaat dit lampje branden.

Er zijn veel redenen waarom een controlelampje kan gaan branden. Het is echter mogelijk dat de brandstofinjector defect is. De ECU activeert het waarschuwingslampje als de injector te veel of te weinig brandstof levert.

Overslaande Of Trillende Motor

Bent u gevoelig voor het afslaan van uw auto? Of misschien is er een vertraging nadat u op het gaspedaal trapt? Beide bijwerkingen kunnen worden veroorzaakt door een defecte brandstofinjector, wat hoogstwaarschijnlijk een verstopping of verstopping in de tuit is.

Als de injector het door de ECU gevraagde deel van de brandstof niet kan transporteren, is het brandstof-luchtmengsel in de ontstekingskamer uitgeschakeld, wat kan leiden tot overslaan of een onverwachte daling van de acceleratie. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de brandstofinjectoren van uw auto vrij zijn van blokkades.

Onaangenaam Inactief

Deeltjes kunnen de verstuivers verstoppen en verhinderen dat de motorbrandstof correct wordt verneveld. Dit kan ertoe leiden dat brandstofinjectoren niet de juiste hoeveelheid brandstof leveren. Meerdere storingen kunnen een onaangenaam inactief rumoer veroorzaken, waaronder een slechte bougie of een smerig luchtkanaal. Verstopte injectoren zijn echter een van de meest algemeen erkende redenen.

De Afslaande Motor

Slaat uw motor af of slaat hij vanzelf af zonder dat u iets doet om dit te veroorzaken? Deze onderbreking kan worden veroorzaakt door een gebrek aan brandstof van de injectoren die de motor bereiken. De ECU stopt een motor als hij detecteert dat de motor te veel vermogen krijgt via de ontstekingskamer. Dit kan een stal veroorzaken. De motor zal afslaan als de tuiten verstopt raken of als er brandstof lekt uit de interface tussen de injector en de brandstofleidingen.

Brandstoflek

Als u tijdens het rijden nadrukkelijk brandstof ruikt en uw auto vertoont verschillende manifestaties op dit overzicht, dan kunt u kijken naar een brandstoflek. Brandstoflekken kunnen optreden waar de injector de injector ontmoet en op de eigenlijke injector als deze oud is en niet zoals verwacht is onderhouden.

Weinig Brandstof

Defecte brandstofinjector: de ECU vraagt om extra brandstof, maar ontvangt deze niet in de ontstekingskamer. Hoe minder brandstofvermogen de motor bereikt, hoe lager uw brandstofverbruik. U kunt een laag brandstofverbruik tegenkomen wanneer de injectoren verstopt zijn of lekken.

Mislukte APK Vanwege Emissieredenen

Met duizenden voertuigen die de APK niet halen vanwege lozingen, moeten chauffeurs al het mogelijke doen om het aantal schadelijke emissies dat door hun voertuig wordt geproduceerd vóór de APK te verminderen en ervoor te zorgen dat de brandstofinjectoren schoon en goed onderhouden zijn, is daar een groot onderdeel van.

Op het moment dat een injector geen brandstof levert zoals het zou moeten, verstoort dit het brandstof-luchtmengsel in de verbrandingskamer. Het uitlaatraamwerk kan niet alle energie opnemen, waardoor er meer schadelijke uitstromen optreden. Het reinigen en inspecteren van de brandstofinjectoren kan helpen om uw uitstoot te verminderen voordat u een APK heeft.

Reinigingskosten Brandstofinjector

Brandstofinjectoren gaan niet altijd mee. U kunt echter stappen ondernemen om hun levensduur zo lang mogelijk te behouden. Experts raden aan om brandstofinjectoren ten minste om de 30.000 mijl te reinigen. Op die manier worden de injectoren niet geblokkeerd en wordt voorkomen dat brandstof in de cilinder spuit.

Het gebruik van een container met brandstofinjectorreiniger is momenteel uitstekend preventief onderhoud en het is vrij goedkoop. Een kan met schoonmaakmiddel kost me ongeveer – Je zou de ene pot gebruiken voor je normale olieverversing en de andere pot zo vaak als je je benzinetank vult. Als de injectoren al tekenen van obstructie beginnen te vertonen, is het de moeite waard om nog een pot te kopen.

Voor ernstiger vervuilde of verstopte injectoren is een duurdere professionele reiniging vereist. Bij sommige bedrijven kunt u uw vuile injectoren vervoeren en reinigen voor slechts € 20. Als ze klaar zijn, kun je ze terugsturen. Ze zullen waarschijnlijk het meest intensieve werk doen, maar u zult wat persoonlijke tijd hebben, ervan uitgaande dat u uw voertuig wilt.

Als alternatief kunnen parttime of fulltime professionele monteurs een reinigingspakket voor brandstofinjector kopen dat zichzelf meestal na een paar banen terugbetaalt. Een fatsoenlijk pakket (zoals deze OTC-set) bevat verschillende adapters waarmee u met de meeste voertuigen met brandstofinjectie om kunt gaan.

Conclusie

Om de hoeveelheid brandstof te verhogen en de timing van de brandstofinjectie te verbeteren, regelt de motor-PC de brandstofinjectoren. Momenteel vindt u de oplossing voor het aantal brandstofinjectoren in een 6-cilinder. Er is één injector voor elke cilinder die brandstof naar de motor transporteert.

Een auto heeft één brandstofinjector voor elke cilinder. Als je een zescilinder auto met zes cilinders hebt, zijn er zes brandstofinjectoren. Hoeveel brandstofinjectoren zitten er in een 6 cilinder?

Veel Gestelde Vragen

Wat Is Een Dubbele Injector?

Het nieuwe Nissan Dual Injector-framework dupliceert het aantal injectoren per cilinder. Nissan Dual Injector verkleint de diameter van de brandstofparels, wat resulteert in een soepelere, stabielere ontsteking.

Is Het Moeilijk Om Injectoren Te Vervangen?

Hoewel het vervangen van een brandstofinjector misschien ontmoedigend lijkt, kunt u geld besparen en het zelf met enige vaardigheid doen. Winkels rekenen een kolossaal bedrag voor brandstofinjectiewerk. Als u weet dat uw injector defect is, kunt u deze thuis laten vervangen.

Zijn Er Injectoren Voor Aardolie?

Auto’s met benzinemotor gebruiken indirecte brandstofinjectie. De brandstofsifon brengt de petroleum naar de motorruimte. Een injector injecteert het vervolgens in het inlaatspruitstuk. Veel auto’s hebben nu motoren met brandstofinjectie die de brandstof in precieze explosies afleveren.