Hoe Koolstofophoping Uit Het Inlaatspruitstuk Te Verwijderen. 10 Eenvoudige Stappen

Als het om uw auto gaat, komt de motor op de eerste plaats. Ja, je kunt de motor niet goed laten lopen als je er niet voor zorgt. Om uw motor te beschermen tegen alle soorten problemen, moet u uiterst voorzichtig zijn. Chemische ophoping is het meest voorkomende probleem dat van invloed kan zijn op uw motor. Hierdoor kan uw motor minder zuinig zijn.

Het is belangrijk om te weten dat koolstof zich ophoopt in het inlaatspruitstuk, de vlinderklep van het gasklephuis, het plenum, de verbrandingskamer en vooral op de vlinderklep van het gasklephuis. We zullen bespreken hoe u zich kunt ontdoen van koolstofophoping in het inlaatspruitstuk .

Is Koolstofophoping Gevaarlijk?

De efficiëntie van uw motor kan worden beïnvloed door koolstofophoping. Dit kan ernstige schade aan uw motor veroorzaken. Elke afzetting samen met de koolstofophoping kan de luchtstroom beïnvloeden. Als er koolstof in het gasklephuis zit, kan dit gemakkelijk de hoeveelheid luchtstroom door het stationaire bypass-circuit verminderen.

Als gevolg hiervan kan dit ook de kwaliteit van het stationair toerental en de soepelheid van uw motor beïnvloeden. Over het algemeen is de reden achter alle afzetting brandstofdampen. De brandstofdampen kunnen gemakkelijk door het inlaatspruitstuk van uw motor stijgen en kunnen afzettingen veroorzaken, inclusief de opeenhoping van koolstof.

Leer Hoe U Koolstofophoping In Het Inlaatspruitstuk Kunt Verwijderen

Van koolstofafzettingen tot sludge, vernis tot gom, alles wat zich op uw motor ophoopt, kan de efficiëntie van uw motor schaden. In dit artikel wordt besproken hoe u koolstofophoping uit het inlaatspruitstuk kunt verwijderen. Deze methode zal verbazingwekkend werken voor moderne motoren met directe brandstofinjectie en een emissiecontrolesysteem.

Stap 1: Ruime Plaats

Het is belangrijk om uw auto op een plek te parkeren waar u veilig kunt werken. Je moet voldoende ruimte hebben. Al uw kinderen moeten uit de buurt worden gehouden.
Zorg ervoor dat je het in een goed geventileerde ruimte doet, zodat de lucht kan circuleren en de omgeving koel blijft. Bewaar geen andere chemicaliën ernaast. Het kan een reactie veroorzaken die tot ongewenste ongelukken kan leiden.

Stap 2: Het Luchtinlaatkanaal Loskoppelen

Nu u klaar bent met het meenemen van uw auto in een goed geventileerde ruimte, bent u klaar om aan het werk te gaan. U moet ervoor zorgen dat uw motor hierna is uitgeschakeld. Als de motor aan staat, moet u eerst de motor afzetten.

Verwijder vervolgens het luchtinlaatkanaal. Om er zeker van te zijn dat hij klaar is voor gebruik met de motor, moet u hem loskoppelen van het gasklephuis.

Stap 3: Spuiten!

Nu kan uw Luchtinlaatkanaal worden losgekoppeld. U kunt het spuitproces starten. Neem de Nulon Foam in je hand. Je moet beginnen met spuiten op de gasklepplaat. Sproeien is belangrijk. Aangezien dit een chemische stof is, moet u zich zorgen maken over de toepassing van zijn werk.

Stap 4: Het Afvegen

Na het spuiten moet je de gasklep reinigen. Pak hiervoor een katoenen doek. Nu moet je je gasklepplaat afvegen met behulp van de doek. Wees zachtaardig terwijl je het werk doet. Je kunt de vloeistof gewoon langzaam van de gasklep verwijderen.

Stap 5: Opnieuw Bevestigen

U bent nu klaar met het Luchtinlaatkanaal. Het enige wat u hoeft te doen is het inlaatspruitstuk voorzichtig weer vast te maken.

Stap 6: Reinig Jezelf.

Als u klaar bent met het luchtinlaatkanaal, kunt u doorgaan naar het inlaatspruitstuk. U moet nu de vacuümslang loskoppelen van het inlaatspruitstuk. Als je klaar bent, zet je de motor aan.

Stap 7: Spuiten En Spuiten

Laat de motor draaien zodra u hem hebt aangezet. Zorg ervoor dat uw motor snel draait. Neem de spray en het enige wat je hoeft te doen is hem erop te spuiten. Hier heb je veel sprays nodig. Spuiten doe je het beste met de helft van de bus. Begin voorzichtig in de vacuümleiding te spuiten.

Stap 8: Geef Het Wat Tijd

We hebben allemaal een pauze nodig en uw motor ook. U moet uw motor rust gunnen na het spuiten. Als u klaar bent met spuiten, zet u de motor af. Nu moet je even de tijd nemen en de spray daar laten. De spray zal de olie absorberen. Het duurt niet langer dan 5-7 minuten. Laat het voor deze periode afkoelen.

Stap 9: Sluit De Stofzuiger Opnieuw Aan

Als u klaar bent met het spuiten van de motor, laat u deze een tijdje staan voordat u begint met het voorbereiden van uw motor. Nu is uw motor klaar voor gebruik. De koolstofophoping in het inlaatspruitstuk wordt voorzichtig verwijderd. Dit is de laatste fase. U moet de vacuümslang met één hand vasthouden en vervolgens weer bevestigen. Je bent klaar.

Stap 10: Zorg Is De Sleutel

Het verwijderen van het carbon inlaatspruitstuk kost tijd. Sommige mensen hebben het zo druk dat ze geen tijd hebben om dit proces te doorlopen. Als u dit bent, is het een goed idee om uw motor naar een expert te brengen.

We zeggen altijd dat voorkomen beter is dan genezen. Het enige dat u hoeft te doen om koolstofophoping in uw inlaatspruitstuk te voorkomen, is een beetje extra voorzichtig te zijn. In de meeste gevallen, als u detergent-dispergeermiddelen aan benzine toevoegt, kunnen de meeste schadelijke afzettingen gemakkelijk worden gecontroleerd.

U kunt ook een wasmiddel-dispergeermiddel proberen, gemengd met een petroleumdragerolie. Dit is erg handig om het inlaatspruitstuk schoon te houden. Dit houdt uw poorten vrij van eventuele afzettingen.

Eindoordeel

Waarom zou je in een wereld vol snelrijdende voertuigen je auto langzaam laten rijden? Als je wilt dat je auto snel rijdt, moet je een geweldige motor hebben. Zelfs als snelheid niet uw zorg is, is de levensduur van de motor dat wel. Als uw motor steeds koolstofafzettingen krijgt, kan deze niet lang meegaan!

Wij kunnen u helpen bij het verwijderen van koolstofophoping. is getoond hoe koolstofophoping uit het inlaatspruitstuk kan worden verwijderd . Je kunt de stappen volgen en een snellere auto hebben dan de auto van je vriend.

Vergelijkbaar