Beste Crossmotorstuur Voor Trailrijden

Je bent meer geïnteresseerd in het leren rijden op een crossmotor. Je denkt niet aan de fijne details zoals het juiste stuur. Naarmate je meer vertrouwd raakt met fietsen, zul je zien dat handvatten een groot verschil kunnen maken in hoe je rijdt.

Dit is het moment waarop je de behoefte voelt om het beste stuur voor een crossmotor te kopen. Je kent nu het belang van de draairespons en flex van het stuur tijdens het rijden.

Wat is het beste motorcross stuur voor jou?

Als u op zoek bent naar het antwoord, dan bent u hier aan het juiste adres. Blijf gewoon lezen.

Misschien ben je op zoek naar een snelle oplossing voor het stuur, maar wil je niet het hele artikel lezen.

Renthal 605-01-BK Fatbar

Renthal zou mijn beste keuze zijn. Ze maken al heel lang sturen. En met hun Fatbars hebben ze de kunst geperfectioneerd om supersolide bars te maken die zelfs geweldig buigen. Dit is wat combo-rijders willen voor hun stuur.

Pro Taper-stuur

ProTapers is mijn favoriete stuur. De gekartelde uiteinden van het tandwiel zorgen ervoor dat het opvalt als het gaat om grip. De uitgesneden markeringen van de versnelling maken het gemakkelijk voor u om te wijzigen. Het scoort ook goed voor duurzaamheid, flex en schokabsorptie. Het is geen verrassing dat het hier is.

Wingsmoto-stuur

Als je een budget hebt, is de Wingsmoto het overwegen waard. Het stuur is licht genoeg om de impact te weerstaan. Maar het is zijn schok, en de absorptie van stress maakt het sturen een plezier als rijder.

Snelle Vergelijking: Top 6 Lichtgewicht Motorcrosssturen

22M stuur voor CRF

Wingsmoto stuur met Foam pad

  • Soort: 7/20 cm
  • Lichtgewicht.
  • Makkelijk te installeren.

Pro Taper Seven Eights stuur

  • Soort: 7/20 cm
  • Voorspelbare bediening.
  • Duurzaam.

JFG Racing Universele Stuurset Fat Bars

  • Type: 1-1/20 cm
  • Kwaliteitsmateriaal gebouwd.
  • 5-kleuren varianten.

6 Beste Crossmotorstuur

Besteed uw tijd niet aan het kijken naar elk stuur van uw crossmotor. Dat zou gewoon een grote verspilling van je tijd zijn, want er is veel te doen. U kunt uw energie besparen door de boeken te lezen die ik voor u heb.

Uitgelichte functies

  • Heeft een diameter van 7/20 cm.
  • Gemaakt van een mengsel van staal-aluminiumlegeringen.
  • Het heeft een antioxiderende en corrosieve oppervlakteafwerking.
  • Krijgt argon-booglaswerk om buigen en breken te voorkomen.
  • Wordt geleverd met 2 jaar garantie.

Het juiste kleur stuur voor je crossmotor krijgen kan een hele klus zijn. Gelukkig is de DOS verkrijgbaar in 6 verschillende kleuren om u de moeite te besparen.

Het doet meer dan er alleen goed uitzien. Met het 7/20 cm dirtbike stuur heb je meer controle. Het is gemakkelijker te sturen dan de goedkopere handvatten. Het is ook preciezer. Het zal uw instructies precies volgen.

Behalve dat je volledige controle hebt, helpt het handvat van de fiets je om crashes te weerstaan. Het buigt niet en breekt ook niet door schokken. De constructie van staal en aluminiumlegering is de reden. Veel andere handgrepen zijn ook gemaakt van hetzelfde samengestelde materiaal, maar geen enkele komt in de buurt van zijn stevigheid. Dat komt omdat het geen gebruik maakt van het typische 6061 aluminium. Het maakt gebruik van een van de 7000-serie. Het heeft een hogere hardheid en trekkracht dan gewone handgrepen van aluminiumlegeringen.

Het handvat is gemaakt van een legering, wat hem lichter maakt. Het biedt zowel kracht als comfort.

Bovendien zorgen de anti-corrosie en anti-oxidant op het oppervlak van het stuur ervoor dat het de krans van alle weersomstandigheden overleeft om het ding in topvorm te houden. Het wordt ook geleverd met een set grepen die extreem duurzaam zijn en geweldig aanvoelen. Zelfs de lak op het handvat wordt niet snel bekrast.

CONS

  • Het installeren kost wat moeite.

Wat is het type stuur?

Hij heeft een stuur van 7/20 cm.

Wat is het belangrijkste kenmerk van de bar?

Het buigvermogen ervan valt zeker op.

Uitgelichte functies

  • Gemaakt van aluminium
  • Het bevat een schuimkussen, zachte handgrepen, gashendelhulzen en bouten.
  • Heb een rechter montagegat voor de schakelaar met een diameter van 5 mm.
  • Hij is 73 cm breed, 19 cm hoog en 9 cm hoog.
  • Stuur kreeg een dwarsbalk voor een betere stijfheid.

Als je lichtgewicht motorcrosssturen nodig hebt, ga dan voor de Wingsmoto. Deze bar is volledig gemaakt van aluminium en is veel lichter dan de vorige. Hoewel het lichtgewicht is, is de bar sterk genoeg gemaakt om bestand te blijven tegen aanzienlijke schokken.

Het schijnt het beste als het gaat om het absorberen van trillingen tijdens het fietsen op oneffen wegen.

De bar is hier echter niet perfect. De uiteinden waren ruw en hebben misschien wat schuren nodig. Toch blijft het over het algemeen een solide eenheid. Vooral dezelfde Pro-taperstijl voor de prijs is een echt koopje. Het zou een betere flexibiliteit en schokabsorptie bieden dan het traditionele stuur.

Bovendien zouden motorrijders profiteren van de verlengde en verdere stijlstang, omdat deze een comfortabelere rijpositie mogelijk maakt. De 304 roestvrijstalen bouten bevestigen de bar aan het frame. Ze hebben ook foampads die goed zijn.

Het is een geweldige deal, in het algemeen.

Heb je gereedschap nodig om op het stuur te installeren?

Je hebt alleen een schroevendraaier nodig om de bouten vast te draaien.

Wat is de enige functie die er het meest over gaat?

Voor de prijs, de kwaliteit die het brengt, maakt het vrij ondenkbaar. Het is een koopje.

Uitgelichte functies

  • Maakt gebruik van het 7/20 cm stuurontwerp.
  • Gemaakt van aluminiumlegering uit de 2000-serie
  • Het biedt voorspelbare feedback met een koudgesmede dwarsbalk en CNC-gefreesde klemmen.
  • Komt in vijf verschillende kleuren.
  • Heeft een vijf millimeter dik wanddesign.

Pro Tapers gaf de wereld taper bars cadeau. Dit maakte het voor rijders gemakkelijker om verschillende plaatsen op het handvat te bereiken en gaf ze iets meer comfort.

Dat is echter niet alles.

In termen van duurzaamheid en flex onderscheidt het stuur zich van de rest van zijn concurrentie. Krediet gaat naar de gepatenteerde aluminiumlegering van ProTaper. Het geeft de bar de mogelijkheid om met gemak allerlei schokken en stress op te vangen.

De stangen uit de SE-serie hebben dwarsstangen. Het is misschien niet zo flexibel als andere ProTaper-staven. Het zal er echter voor zorgen dat de eenheid extreem stijf is. En net als alle andere staven op de lijst, is die hier wrijf- en krasbestendig om onbeschadigd uit de impact te komen.

Zelfs het aanpassen van de stang aan de voorkeur van de rijder wordt gemakkelijker met het stuur van de proeffiets. Het heeft snijlijnen aan de uiteinden van het handvat om de staven in te korten om het indien nodig te verkleinen.

Niet te vergeten, het koppelingseinde kreeg de karteling om de grepen te helpen erin te bijten.

PROS

  • Opruwen aan de uiteinden van de bar.
  • Stijve staven
  • Voorspelbare feedback.
  • Kreeg een krasbestendige afwerking.
  • Snijd lijnen om het stuur te verkleinen.

CONS

  • Buigt niet zo veel als sommige anderen.

Welk type aluminium wordt gebruikt om de staven te maken?

Hier is het stuur gemaakt van een aluminiumlegering uit de 2000-serie T6.

Wat is het beste aan het stuur?

De hoge stijfheid ervan maakt het bestand tegen hoge schokken. Het zal niet gemakkelijk breken of buigen.

Uitgelichte functies

  • Wordt gemaakt van hoogwaardig aluminium 7005-T6.
  • Biedt handvatten die zijn gemaakt van sterk maar zacht aanvoelend rubber.
  • Kreeg een mooi geanodiseerd oppervlak.
  • Stuur past op elke fiets met een standaard 28 MM stangklem.
  • Bar is ongelooflijk licht en toch duurzaam.

Het uitzonderlijke grafische werk op het AnXin-crossmotorstuur zal je fiets onderscheiden van de rest. En met zijn geanodiseerde afwerking kon de bar ook nog lang zijn uiterlijk behouden.

Het is het voorrecht om elke fiets uit te rusten met het stuur dat hem zo speciaal maakt. Ongeacht de rit, als het de standaard 28MM hengelklemmen heeft, past de rig er meteen op. Bovendien maken de montageklemmen het gemakkelijk om de juiste hoogte te hebben om het stuur op de fiets te monteren. Zo heb je een betere zithouding op je fiets.

Als u echter twijfelt aan de duurzaamheid, moet u dat niet doen. Het heeft een treksterkte van 7005-T6 aluminium die sterker is dan de 605-T6 en bestand is tegen extreme botsingen. Hoe vaak je de fiets ook laat vallen, het stuur breekt of buigt niet.

Het is mogelijk om het lichtgewicht te verwachten. Daarom zal de rijder het stuur niet beu worden.

PROS

  • Hoogwaardig materiaal.
  • Vrij lichtgewicht.
  • Biedt eenvoudige aanpassingen.
  • Heeft een mooie duurzame geanodiseerde afwerking.
  • Mooi grafisch werk op de bar.

CONS

  • Buigen is niet slecht, maar het is niet uitzonderlijk.

Welk materiaal wordt gebruikt om de bar te maken?

Het stuur is gemaakt van 7005-T6 aluminium, dat een hogere treksterkte heeft.

Wat is het enige kenmerk dat opvalt?

Het monteren van het stuur op de fiets is super eenvoudig.

Uitgelichte functies

  • Het past op elke fiets met een standaard 28 MM stangklem.
  • Wordt gemaakt van hoogwaardige materialen.
  • Is verkrijgbaar in 5 kleurrijke varianten.
  • Biedt een pad, klemadapter en een paar handgrepen naast het stuur.
  • Geweldig grafisch ontwerp op de bar.

Het JFG racestuur treedt in de voetsporen van de AnXin. Net als bij de vorige, kreeg het een grafisch ontwerp dat je aandacht trok. Het komt ook in 5 kleuren, wat het nog aantrekkelijker maakt.

Maar daar houden de overeenkomsten tussen de twee niet alleen op. Het werkt met elke fiets die de standaard 28 MM stangklemmen gebruikt.

Je krijgt ook een geanodiseerde afwerking. Je kunt dus verwachten dat het de onberispelijke artisticiteit op de bar nog jaren zal behouden.

Maar wat ik nog indrukwekkender vind, is de lichtgewicht constructie. De uitstekende feedback die het geeft, maakt het een traktatie voor de rijders terwijl het beweegt in de richting waarin je het stuurt. Het stuur buigt om eventuele schokken of stress op te vangen tijdens het rijden op rotsachtig terrein. Beide functies zijn wat dirtbikers willen, dus jij krijgt ze.

Met deze deal krijg je meer dan alleen het stuur. Een pad, klemadapter en grepen zijn ook inbegrepen.

Alle dingen goed, er is nog ruimte voor de JFG om te verbeteren. Het ligt voor de hand dat de JFG een handleiding voor installatie moet verstrekken. Het is echter vrij intuïtief om het te installeren. Toch zou het fijn zijn om enkele richtlijnen te hebben.

Hoe groot is het stuur?

Hij heeft een stuur van 1-1/20 cm.

Wat is het beste aan deze functie?

Het is het lichtgewicht van het handvat dat het zonder twijfel zo speciaal maakt.

Uitgelichte functies

  • Verkrijgbaar in 4-kleuren variant.
  • Voorzien van een taps toelopende buitenwand.
  • Biedt superieure sterkte en flexibiliteit door de geprofileerde wand en het beugelloze ontwerp te combineren.
  • Speciaal ontwikkelde 7010 T6 aluminiumlegering.
  • Gecoate afwerking met een anodisatieprocedure in 15 stappen om corrosie te voorkomen

Renthal is een naam die elke dirtbiker heeft gehoord. Renthal is een leider in de productie van sturen zoals de Fatbar.

Wist je dat het uitsluitend is gemaakt van een 7010 T6 aluminiumlegering? Het is speciaal ontwikkeld voor Renthal-sturen om ze die extra kracht te geven om hoge schokken aan te kunnen. Deze beschermt niet alleen tegen alle klappen, maar dempt ook trillingen. Niet te vergeten, het materiaal is ook licht van gewicht. Het is dus duidelijk dat kwaliteit nooit in het geding zal zijn met de bars die uit Renthal komen.

Fatbars gaan niet alleen over kwaliteit. Ze hebben ook veel coole functies die het nog geweldiger maken. Dwarsbalken worden geëlimineerd. Het wordt geëlimineerd door een inch in 1/8 naast de 7/8 te plaatsen. Een dwarsbalk is niet nodig, wat zorgt voor meer buiging en een betere besturing.

Als u zich zorgen maakt over het verlies van een deel van de stijfheid, doe dat dan niet. Het stuur krijgt een halfglanzende, matte geanodiseerde afwerking om ze te laten opvallen. En het maakt de buitenste laag van de staven stijver om de staven te helpen hogere schokken te weerstaan.

De karteling aan de uiteinden is een ander klein detail dat me blij maakt met de bar. Je kunt nu een betere beet krijgen op de zijgrepen van de koppeling op de staven, allemaal dankzij dit.

Wat is de maat van het stuur?

Dit is een Fatbar. Het is dus 1-1/20 cm.

Wat is de beste eigenschap van de bar?

Het is een verrassing voor mij hoe flexibel het voelt. Het geeft geweldige feedback, zelfs voor zo’n stevig stuur.

Wat Is Het Verschil Tussen Een 7/20 Cm En Een 1-1/20 Cm Crossmotorstuur?

Het stuur is 7/20 cm lang. Maar met de 1-1/20 cm zul je zien dat het midden een veel grotere afmeting heeft. Daarom werd het Fatbar genoemd.

U zult merken dat de randen van de Fatbar terugkeren naar hun oorspronkelijke vorm van 7/20 cm wanneer u ernaartoe beweegt. Door de verschillende diameters op de bar heb je op verschillende plekken meer grip, in tegenstelling tot wanneer je de reguliere 7/20 cm bar hebt.

Het geeft het stuur ook een stijvere structuur, waardoor het ideaal is voor offroad-besturing.

Voor het buigen houdt de 7/20 cm nog steeds de mantel vast. Maar het is niet gemaakt om de impact te weerstaan, daarom gebruiken de meeste crossmotoren de 1-1/20 cm als hun keuze van het stuur.

Hoe Kies Ik Een Crossmotorstuur?

Elke persoon heeft andere voorkeuren als het gaat om het kopen van een stuur voor een fiets. Om de beste deal te krijgen, moet men aandacht besteden aan een paar belangrijke functies.

Dit is waar we naar zullen kijken in onze koopgids.

Maat:

Bepaal eerst de grootte van de staven. De keuze tussen deze twee opties is aan jou. Je hebt de 7/20 cm bar of de 1-1/8 oversized.

Als het gaat om flex en gewicht, staat de 7/8 bovenaan de lijst. De 1-1/8 bar is beter voor duurzaamheid, vermindering van vermoeidheid en armpomp.

U moet uw beslissing nemen op basis van wat u verkiest.

Materiaal:

Het is belangrijk om het juiste materiaal voor het stuur te kiezen. Er zijn twee hoofdopties voor de maatvoering van het stuur. Of je koopt de goedkopere stalen handgrepen.

Of je kunt de meer geavanceerde aluminium staven gaan kopen. De beste keuze is aluminium omdat dit de beste prestaties biedt. Dit materiaal is sterker, lichter en minder vatbaar voor buigen dan staal.

Maar er is nog een andere optie die beide materialen combineert.

Dat kun je ook overwegen, want het zorgt voor de juiste balans tussen kwaliteit en prijs.

bochten:

Dit is waar dingen een beetje hachelijk kunnen worden. Het is onmogelijk om te weten welke bochten het beste voor u zijn totdat u het probeert. Het is een trial-and-error-situatie.

Desalniettemin kan het de moeite waard zijn om de afmetingen van de staafbocht te kennen.

Meestal worden de bochten gemeten met behulp van drie factoren: breedte, hoogte en vegen.

Het is gemakkelijk om de breedte van de balk te begrijpen. Het is de afstand tussen de tralies. Het is een rechte lijn. Je volgt dus niet de vorm op de balk.

De meeste staven die op de markt verkrijgbaar zijn, hebben een lengte van 81 cm. U kunt ze wijzigen om aan uw behoeften te voldoen.

De hoogte van de bocht wordt bepaald nadat de breedte is berekend. Nu meten kan een beetje lastig zijn. U kunt het middelste deel van de staafbodem voor de hoogte nemen en een horizontale rechte lijn beschouwen die het staafuiteinde bereikt. Van daaruit meet je de hoogte van je denkbeeldige lijnuiteinde tot het staafeinde. En zo kom je aan je lengte.

En voor het laatste deel komt de sweep. De sweep wordt gemeten door hoe ver het stuur naar de berijder toe buigt aan de onderkant van het stuur.

Maar zoals ik al zei, de bochten zijn iets waarvan je niet weet of het voor jou werkt of niet totdat je het probeert. U kunt de verschillende bochten bekijken om er een gevoel voor te krijgen voordat u er een kiest.

Dwarsbalken:

Een fietsstuur met dwarsstangen kan het rijgedrag sterk beïnvloeden. Als de staven gebogen zijn, moet het stuursysteem stijver zijn. En dat is misschien niet in het belang van jou als rijder.

Niet dat, alle dwarsbalken zijn hetzelfde. Toch zouden de stijfheidsfactoren ervoor zorgen dat je de flex krijgt die cruciaal is om een betere respons te krijgen tijdens het hanteren van de fiets.

Af hebben:

De afwerking die op de bar wordt gebruikt, is ook van belang. Een shot peening of geanodiseerde afwerking op het stuur zorgt voor duurzaamheid. Bovendien ziet de bar er goed uit.

Hoe meet ik mijn crossmotorstuur op?

Neem de meting van begin tot eind op een rechte lijn voor de lengte van de staaf. Denk niet aan de vorm. Voor meer informatie kunt u de sectie ervoor raadplegen.

Wat is het beste stuur voor een crossmotor?

ProTapers, Renthal zijn enkele van de beste crossmotorsturen die er zijn.

Wat is de beste set crossmotorsturen?

Het is of de Renthal, of de ProTapers. Vanwege zijn duurzaamheid en flex wint de Renthal de race over de ProTapers.

Waarom zou je het stuur van je crossmotor veranderen?

U kunt het gevoel hebben dat uw stuur niet geschikt is voor uw rijstijl. Je moet ze vervangen.

Wat betekent dit alles voor de afmetingen van het stuur van een crossmotor?

Deze metingen geven aan hoe lang ze zijn, hoe ver ze naar de rijder toe bewegen en hoe hoog ze vanuit hun positie stijgen. Het stuur is wat de besturing van de bar regelt.

Conclusie:

Oké, je hebt je beste crossmotorstuur. Of je nu een flexibel stuur voor een crossmotor of een duurzamer stuur voor een sportfiets nodig hebt, er is er een waar je uit kunt kiezen.

Neem de tijd en doorloop ze allemaal totdat je degene vindt die bij je enduro past. Veel plezier ermee.