2021 KTM 350 XCF-W Review

Ben je op zoek naar een stevige enduro-fiets waarmee je op straat kunt rijden? Dan is de 2022 KTM 350 XCF-W Review precies wat je moet zien.

KTM is een merk waar je waarschijnlijk van hebt gehoord als je een fan bent van offroaders. KTM 300 XC XC TPI was een geweldige rit. En nu, met hun nieuwste XCF-lijn, willen ze hun erfenis verstevigen.

En de 2022 KTM 350 XCF-W is een geweldige manier om dat te doen. Lees verder voor meer informatie.

KTM 350 XCF-W 2021 Maattabel:

  • Transmissie: 6-speed
  • Voorgerecht: Elektrisch
  • Slag: 57,5 mm
  • Boring: 88 mm
  • Koppeling: DDS multi-disc, Brembo hydrauliek
  • Uitvoering: 1-cilinder
  • Motor: 4-takt
  • Gewicht: 105,2 kg (zonder brandstof)
  • Tankinhoud: 9.5L
  • Rem: 220 mm (achter) en 260 mm (voor).
  • Frame: staal
  • Vering: WPXPLOR-USD voor en WPXplor PDS achter

De Belangrijkste Kenmerken:

Dus je hebt een idee wat de fiets te bieden heeft. Maar als u enkele cijfers kent, zoals de KTM 350 XCT W-pk of de KTM 350 XCF-topsnelheid, krijgt u geen duidelijk beeld van de fiets. De belangrijkste kenmerken van de fiets zijn waar u zich op moet concentreren. En dat vind je hier.

Verkrijgbare Kleuren:

De fiets is slechts in één kleur verkrijgbaar. Er is geen kleurvariatie. En het is een gangbare praktijk onder fabrikanten. Ze blijven doorgaan met dezelfde iconische kleur om de fiets gemakkelijk herkenbaar te maken voor anderen. De 350 XCF is geen uitzondering, met zijn feloranje en witte graphics, net als de rest van deze fietslijn.

Hebben Ze Goede Kwaliteit?

De fietskleur is eenvoudig en opvallend. Als uiterlijk belangrijk voor je is, zal het je niet teleurstellen. Maar je moet er voorbij kijken en diep in de fietsonderdelen graven. Zijn ze van de hoogste kwaliteit? Dit is een enorme vraag.

Motor:

De motor van de fiets is het meest cruciale onderdeel. En als je naar dat onderdeel kijkt, ontdek je een compacte maar beestachtige motor. Hier heeft de KTM 350 XCF-W een DOHC-motor. En hij biedt de beste vermogen-gewichtsverhouding die de markt te bieden heeft.

Hij heeft niet alleen veel kracht, maar is met 28 kg ook lichter. Dankzij de nieuwe nokkenassen en het uitlaatsysteem beschikt hij over een vermogen en koppel van bijna 450 cc. Dit was ook mogelijk vanwege het verminderde gewicht.

Dit is nu een 4-takt motor. Vergeleken met de KTM 300 krijg je zonder twijfel een lager brandstofverbruik. Bovendien is het stiller dan andere fietsen en duurzamer. Het is ook veiliger voor het milieu, daarom kan het op straat worden gebruikt.

Uitlaat:

De fiets heeft een nieuw uitlaatsysteem om de vermogensafgifte te verbeteren. Het eerdere model had slechts één koppijp. Maar deze nieuwere versie heeft een 2-delige header. Het verwijdert dus de uitlaatgassen beter om u een beter presterende motor te geven. Ze hebben het ook kleiner en compacter gemaakt, terwijl het gewicht centraal bleef. Dat is een van de redenen, je krijgt een betere balans met de fiets.

Koppeling:

De DDS-koppeling van de fiets is iets dat je zou waarderen. Hier krijg je een slijtvaste stalen mand en hittebestendige platen voor een betere duurzaamheid. En in plaats van een spoel gingen ze met diafragmaveer met de koppeling. Deze kleine verandering geeft je een betere koppelingsactie.

Balansas:

In de fiets krijg je een multifunctionele balansas die aan de zijkant wordt gemonteerd. Deze as werkt om de oscillerende krachten tegen te gaan. En dat is het niet. Het kan zelfs de waterpomp aandrijven. Het houdt de motortrillingen laag om soepel rijden en een hoge snelheid KTM 350 XCF te garanderen.

schorsingen:

Bij alle XCF-W-modellen krijg je een WP XPLOR-voorvork met een diameter van 48 mm. Dit is hier ook waar.

Gesplitst ontwerp betekent dat je een omgekeerde vork krijgt. Je krijgt dus twee kanten waarvan er één als dempingsfunctie werkt. En de andere werkt voor de rebound. Op de vork heb je 30 klikken om ze allebei aan te passen om de fiets geschikt te maken voor het circuit dat je gaat rijden.

Aan de achterzijde krijg je de WP XPLOR schokdemperbehandeling. De achterbrug is direct gekoppeld aan dit PDS-systeem. Er is geen extra koppeling. Het is dus lichter. Dit systeem dempt meer dan de 2022-zuiger en is volledig instelbaar zoals de voorkant.

Garantie:

Ik ontdekte dat de minimale fabrieksgarantie van 6 maanden van toepassing is op de 2022 KTM350 XCF-W. U moet kopen bij een geautoriseerde dealer. U kunt in aanmerking komen voor een verlengde garantie als u een premieverzekering heeft. Dit zou iets duurder zijn.

Hoe Werkt De KTM 350 XCF-W?

2021 KTM 350 XCF-W

KTM gebruikt de beste elektrische starter op de markt. Dat klopt, het maakt gebruik van de Mitsuba-startaandrijving en een sterke startmotor in de fiets. Druk gewoon op de knop en de motor komt precies dat tot leven.

Voordelen:

Je hebt gezien wat je te wachten staat met de KTM-fiets. Je zou kunnen worden geïnspireerd om het mee te nemen op je volgende rit.

Lichtgewicht:

Om de rit lichter te maken, heeft de motor al wat gewicht verminderd. KTM heeft ook een lichter Chromoly-stalen frame op de fiets geïntroduceerd. Robotlassen zorgt ervoor dat het dezelfde stijfheid behoudt.

Maar door bepaalde gebieden aan te passen, verbeterden ze de stabiliteit aanzienlijk. Als je op de fiets zit, voel je die verandering. De centrale positie van de aluminium motor helpt om de fiets in balans te houden.

Om het lichter te maken, werden zelfs de spatborden gemaakt van lichtgewicht aluminium. Dit alles resulteert in een betere bochtenfiets.

Kwaliteitsmaterialen:

Naast de motor en het duurzame frame vind je door de hele fiets hoogwaardige materialen. De 350 XCFWs aluminium swingarm is een goed begin. De achterbrug is net als de motoras gegoten, wat zorgt voor een sterke achterbrug uit één stuk met het laagste gewicht.

Dan vind je op de fiets de CNC-machinenaven met Giant high-end velgen die superlicht zijn. Maar ze bieden wel een betere stabiliteit dan de meeste. Vervolgens je remmen. KTM gebruikt de hightech Brembo op al hun Enduro-fietsen. Deze golvende remschijven zijn bestand tegen hitte en presteren goed in natte omstandigheden. Ze zijn licht van gewicht, net als de rest van de onderdelen.

Uitgebreide Bescherming:

Voor de veiligheid van de rit en de berijder biedt de fiets veel geweldige functies. Beginnend met het frame, dat is gemaakt van Chromoly-staal dat perfect is om de druppels te doorstaan. Maar het belangrijkste is dat het verbeterde ontwerp het de rijder gemakkelijker maakt om ermee om te gaan terwijl hij geniet van het echte KTM 350 XCF W-pk.

Je hebt een groot wiel met knobbelige band dat schokken vermindert en de hobbels opvangt om het voor jou gemakkelijker te maken om te rijden. En niet te vergeten de achter- en voorvering die de schokken volledig opvangt, zodat je het gevoel hebt dat je op een gladde weg rijdt, zelfs als je door de rotsachtige paden in de bergen gaat.

De kaartkeuzeschakelaar is een andere belangrijke functie. Je kunt de fietsinstellingen met slechts één knop aanpassen aan een agressief circuit. Dit geeft de rijder een betere controle.

Nadelen:

Er zijn maar weinig dingen die u niet leuk vindt aan de KTM 350XCF-W. Dat zijn er niet veel om eerlijk te zijn. Er zijn echter enkele verbeteringen die kunnen worden aangebracht voor het volgende model.

Stroom:

Bij XCF-W-modellen verwacht u een laag vermogen. Hoewel het een breed scala aan uitrusting biedt. De fiets heeft in totaal 6 versnellingen. Maar ze hebben die verandering in snelheid die je kunt voelen. U moet alert zijn bij het terugschakelen, aangezien de kloof tussen de versnellingen de meeste mensen kan overrompelen. Dus als de overgang wat soepeler en vloeiender was geweest in plaats van gaten te hebben, zou het beter zijn geweest.

X-ring:

De fietsketting maakt gebruik van de standaard X-ring die geweldig werkt als je op straat rijdt.

Het kan echter veel vuil en gruis opnemen als u het off-road neemt. En dat is een probleem. De X-ring sluiting houdt het vet niet zo lang vast als zou moeten, dus het moet vaker geolied worden dan je zou willen.

De beste plaats om de KTM 350 XCF-W te kopen, is door contact op te nemen met een erkende dealer. Bezoek de officiële KTM-website om erachter te komen waar het kan worden gekocht.

Extra Functies:

Stuur:

Het aluminium taps toelopende NEKEN-stuur van de KTM is een geweldige aanvulling op je fiets. Het biedt 4 verschillende standen. U kunt het dus op de juiste manier aanpassen voor een comfortabelere rijervaring. Het heeft zelfs een gevulkaniseerde ODI-grip die uitstekend is.

Accu:

De elektrische starter is net zo goed als de accu. En in deze eenheid krijg je een goede. Onder de stoel bevindt zich een lithium-ion-startaccu. Het biedt betrouwbaar startvermogen voor elke rit. Het is niet erg zwaar, dus het weegt niet op de rit.

Onze aanbevelingen voor crossmotoren voor tieners en kinderen