Waarom Moet De Stuurpen Van De Fietsband Naar Binnen Worden Geduwd? Redenen:

Fietsband Ventielsteel Naar Binnen Geduwd

Als de geselecteerde monteur voor onze parencluster die enkele weekenden fietst, loop ik tegen interessante problemen aan. Net als vorige week, toen de cognac van de achterkant verdween, ging ik hem zoeken. Hij stond 880 meter achter op de schouder en probeerde de tubeless achterband van zijn Santa Cruz op te pompen.

Hij vertelde me dat het niet plat was, alleen zacht genoeg dat hij een beetje lucht wilde hebben. De kwestie die hem overeind hield, was dat de ventielsteel van de fietsband naar binnen werd geduwd.

Ieder van ons controleerde onze minipompen door onze handen op de top te plaatsen en ervoor te zorgen dat er druk werd gecreëerd. Er was geen nadeel. Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat de punt van de Presta-klep was losgeschroefd en dat de afdichting open was. U kunt de verzegeling verbreken door de druk in de band te verminderen.

De klep leek in goede staat te zijn omdat het indrukken van de punt zoals aangegeven de druk van ontsnappende lucht veroorzaakte. We probeerden het uit, denkend dat Marcs misschien een probleem had. Geen dobbelstenen. De pomp die ik had was ook onbruikbaar.

Waarom krijgt de pomp niet genoeg lucht in de band? Het was nogal een mysterie, dus ik zal delen wat we hebben ontdekt als je een soortgelijk probleem hebt. Om er zeker van te zijn dat u voorbereid bent op eventuele problemen die ermee samenhangen, zal ik u enkele voorbeelden geven van andere problemen met bandenventielen. Ze zijn allemaal relatief eenvoudig te repareren, zolang je de genoemde kleine onderdelen en gereedschappen bij je hebt.

Marcs Valve

Toen Marcs klep lucht naar buiten liet maar niet naar binnen, vroeg ik cognac of hij toevallig een reserve ventielkern had. Tubeless kleppen hebben meestal vervangbare kernen. De kern van een klep is het onderdeel dat de luchtstroom regelt en het opblazen of leeglopen mogelijk maakt. Niet alle kleppen hebben vervangbare kernen. Dit geldt met name voor kleppen die op buizen zijn gemonteerd.

Het is mogelijk om het verschil te zien door goed naar de randen van de hoogste klep te kijken, net onder de gekartelde punt die u gebruikt om deze te openen/sluiten. Op kleppen met vervangbare kernen zijn er 2 platte sleutels aan de randen.

Er zijn kleine gereedschappen voor het verwijderen van ventielkernen die u kunt krijgen, zoals Park Tools VC-1. Om ze te verwijderen, kunt u ook een tang en een kleine verstelbare sleutel gebruiken. De kernen zijn zo vastgedraaid dat je ze er gewoon niet met de hand uit kunt krijgen

Draag Een Reserve Ventielkern

Ook als je tubeless banden hebt, raad ik je altijd aan om een reserveband mee te nemen. Ik zou ook bevestigen dat de buis een verwisselbare kern heeft. Alle Presta ventielen met vervangbare kernen maken gebruik van een universeel passende Presta ventielkern. Dus zolang je een kern bij je hebt op de reservebuis, heb je misschien een back-up als je dat wilt. je kunt Presta-ventielkernen ook apart kopen.

Marc had twee reserve ventielkernen voor zijn fiets bij zich. Een voor Marc en een voor Sue. We hebben dus de neiging om alleen de klepkern van zijn klep te verwijderen en een nieuwe in te schroeven met Marcs gereedschap. Het was gemakkelijk om de band op te pompen en weer aan het rollen te krijgen.

Afdichtingsproblemen

De ventielkern van Marc weigerde lucht te accepteren. We konden het niet vertellen. Het is niet duidelijk of het is gerepareerd als we de tijd hebben om het met oplosmiddel te laten weken of het terug te blazen met behulp van perslucht.

Het is mogelijk dat de sealer van de tubeless band, die dankzij de punt van het ventiel was, in de kern is gekomen en deze zo heeft vastgehecht dat de lucht eruit kan maar niet naar binnen.

Tip Om te voorkomen dat het afdichtmiddel de kleppen vastlijmt, is het het beste om de kleppen tot bijna middernacht te draaien voordat u met met sealer gevulde banden oppompt of laat leeglopen. Dit helpt om de sealer in de bodem van de band te houden en, met een beetje geluk, zal hij daar blijven.

Omgaan Met Afdichtpluggen

Iets dat na verloop van tijd met sealer gebeurt, is dat het uitdroogt en een huid of plug vormt. Omdat het tubeless ventiel in de band uitsteekt, is het een natuurlijke plek voor de sealer om te verzamelen, te drogen en een plug of een verstopping te creëren. In dat geval, als u probeert de lucht eruit te laten, kan er maar een klein beetje ontsnappen voordat de luchtstroom stopt.

Je pomp zal niet effectief zijn, net als de tubeless band van Marcs. De klep met vervangbare kern is super handig nadat je dit probleem tegenkomt. Wat nodig is om de klep weer aan het werk te krijgen, is het naar buiten duwen of doorbreken van de sealerhuid, plug of verstopping.

Draai de klep rechtsom om de kern te verwijderen. Zodra de kern is verwijderd, hoeft u alleen nog maar één ding in de klep te prikken, zo ver genoeg om naar buiten te duwen of door het afdichtmiddel te prikken

Vermijd te veel druk op de band. Ik gebruik liever een 2,5 mm sleutel. De sleutel mag alleen lang genoeg zijn om de band te bereiken. Je zult een gereedschap maken van bijna iets dat door de klep past.

Tip: Het is mogelijk om één ding te klein of te spits in de ventielplug te steken en dus nog steeds de moeite te nemen om lucht naar binnen te krijgen. Het veroorzaakte een te klein gaatje in de plug, dus de luchtafdichting werd opnieuw afgedicht. Om het gat groter te maken, steekt u een groter voorwerp in de klep.

Breek Het Kraalzegel Niet

In de meeste gevallen moet u, als u voorzichtig bent en werkt zoals beschreven, klaar zijn om de band nogmaals op te pompen en een rit te beëindigen wanneer u een defecte ventielkern vervangt of een afsluitplug openmaakt. Maar bij alle tubeless banden met afdichtmiddel wil je wel ondernemen om te voorkomen dat de hielen van de band loskomen van de velg.

Als ze op de juiste manier worden geplaatst, zitten banden op de velg. Dit betekent dat alle zijden van de band en de banden eromheen in goede staat moeten zijn om te voorkomen dat er lucht ontsnapt. Omdat je alleen aan het ventiel werkt en niet aan de band, blijft hij zo zitten, tenzij je de fout maakt om te proberen de band kwijt te raken.

En zolang de band blijft zitten, moet u in staat zijn om hem op te pompen en lucht vast te houden, zelfs als de sealer binnenin is opgedroogd en er niet overvloedig aanwezig is in een buitengewoon vloeibare toestand om de band te helpen afdichten.

Als u per ongeluk de hiel(en) van de band op tubeless banden losmaakt, moet u de moeite nemen om deze weer lucht te laten vervoeren als er geen behoorlijk nat afdichtmiddel over is om de band te helpen afdichten. Als u dit voorbeeld tegenkomt, moet u eventueel een sealer toevoegen.

Conclusie

Soms moeten we dit soort missers het hoofd bieden, zoals het naar binnen duwen van de ventielsteel van een fietsband , maar er is altijd een oplossing voor de problemen, we moeten ons alleen concentreren op hoe ze op te lossen.

Vaak Gestelde Vraag

Hoeveel Kost Het Om Een Ventielsteel Op Een Band Te Vervangen?

Het vervangen van uw klepsteel is een eenvoudige taak, hoewel u geen monteur bent. Als u het zelf repareert, kosten nieuwe klepstelen ongeveer €. Als je het naar de look brengt, zal het ongeveer waard zijn

Kun Je De Klepsteel Vervangen Zonder De Band Te Verwijderen?

QVC’s snelle ventielwisseltool maakt het gemakkelijk om de stuurpen te verwisselen zonder de band te hoeven verwijderen. U kunt tijd, geld en het gedoe van het wisselen van klepstelen besparen door de QVC snelle klepwisseltool te gebruiken.

Kun Je Een Motorbandventiel Repareren?

U kunt het ventiel eenvoudig vervangen als de afdichting defect raakt of u lucht verliest. Tubeless ventielen zijn mogelijk alleen beschikbaar voor bepaalde wielmodellen. Als dit gebeurt, zal de verzegeling niet goed afsluiten.

Waarom Puilt Mijn Fietsband Uit Bij Het Ventiel?

Als de uitstulping bij het ventiel correct is, geeft dit meestal aan dat de band op het verstevigingsvlak aan de onderkant van het ventiel zit. Om de band volledig op te pompen, duwt u het ventiel met uw duim omhoog. Druk vervolgens de band rond het ventiel totdat deze is samengedrukt.