Waar Staat CI Voor In BMW?

BMW is een bekend luxemerk. Degenen die BMW-voertuigen besturen, houden van de standaard, het comfort en de betrouwbaarheid van het geheel. De gevarieerde modellen van de automobiel die in de loop der jaren moeten beginnen, worden niet lukraak genoemd. Er is een systeem en een techniek voor Duitse techniek.

Voor de naamgeving van hun automodellen gebruikt het bedrijf een alfabetisch numeriek systeem. Het bedrijf gebruikt een combinatie van letters en cijfers om de identiteit van het model te verifiëren. BMW biedt acht verschillende series, elk met een aantal submodellen. Elke reeks wordt aangeduid met een variëteit. De oneven nummers geven 4-deurs sedans aan, terwijl de even nummers controleren met 2-deurs voertuigen.

Er is een match tussen de serievariëteit en dus de kosten van de serie. De BMW-serie loopt momenteel van één tot en met acht. De 1-serie is het goedkoopst; de modellen uit de 8-serie zijn het meest geavanceerd en worden daarom het duurst gewonnen. Er zijn zeven BMW-series, elk met zijn eigen functies en eigenschappen. Waar staat CI voor in BMW?

Afkorting En Betekenis Van CI In BMW

CI geeft aan dat het een coupé/cabriolet is met de benzinemotor. Het werkt met brandstofmotortechnologie.

Wat Is Brandstofmotortechnologie En Hoe Werkt Het?

Er zijn drie soorten brandstofinjectiesystemen.

EFI staat voor elektronische brandstofinjectie (EFI).

MPFI of MPI: Staat voor multi-point brandstofinjectiesysteem.

GDI: Staat voor benzine directe injectie.

Dit zijn alle typen brandstofinjectiesystemen die voornamelijk worden gebruikt door benzine- en dieselmotoren. Deze voorwaarden zijn te vinden bij het nieuwste generatie benzine-injectiesysteem.

Om enkele tekortkomingen in oudere motoren te verhelpen, werd een eenvoudig brandstofinjectiesysteem (Fi ) gebruikt om de carburateur te vervangen. De carburateur, die een automaat is, was eenvoudigweg niet absoluut in staat om een correcte kwantitatieve verhouding lucht-brandstof te domineren om te voldoen aan de groeiende vraag naar een hoger emissiebeheer.

Daarom was het vervangen door brandstofinjectiesysteemtechnologie van de eerste generatie . Met deze techniek kan de benzine worden verneveld via een widget van associate degree. Het creëert ook aanzuiging in een Venturi-buis in een zeer krachtige carburateur, die de benzine door zijn openingen optilt. Er is dus een elementair onderscheid tussen de carburateur van de eerdere generatie en het brandstofinjectiesysteem van de nieuwere generatie (EFI).

Eerder had het brandstofinjectiesysteem van de primaire generatie een eenvoudige stijl die bestond uit gemak en een mechanische brandstofpomp . Dus de brandstofpomp zorgde voor comfortabele druk om het gemak hydro-mechanisch te openen. Later werd deze methode opgewaardeerd om elektrisch bediend gemak door de ECU op te nemen, dat wil zeggen, de eerste generatie van elektronische brandstofinjectiesysteemsystemen of EFI.

Gasklephuis Injectie

Gasklephuisinjectie wordt ook wel een centraal brandstofinjectiesysteem genoemd. Het bestaat uit een elektrisch gestuurde brandstofgismo die hoger dan de klep (gasklep) is geplaatst en brandstof in het gasklephuis spuit.

Enkelpunts Brandstofinjectie

Het brandstofinjectiesysteem met één punt is het brandstofinjectiesysteem van de tweede generatie dat gebruikmaakte van een elektronisch geregeld brandstofinjectiesysteem (EFI). Het controleerde ook de injectievolgorde nauwkeurig met behulp van sensoren en actuatoren, een ECU, ECU en sensoren. Het gebruikte een gemeenschappelijk apparaat met cilinders dat gas van het vernevelde type leverde.

De ingenieurs beïnvloedden het echter vanuit zijn eerdere positie in het gasklephuis naar het spruitstuk. Hier vermengt de koolwaterstof zich met de binnenkomende lucht. Vervolgens gaat het lucht-brandstofmengsel (bekend als lading) naar elke cilinder. Deze techniek staat ook bekend als Manifold Injection, omdat koolwaterstofinjectie plaatsvindt in de manifold.

Meerpunts Brandstofinjectie

Het Manifold-injectiesysteem is ook door de makers ontwikkeld om er een te bevatten voor elk cilinderapparaat dat vier injectoren voor de viercilindermotor leverde. Deze elektronisch gestuurde, superieure technologie werd door ingenieurs aangeduid als de sequentiële brandstofinjector, ook wel bekend als Multi-Port/Multi-Point brandstofinjectie, of kortweg de MPFI/MPI.

Om de juiste hoeveelheid brandstof te produceren, gebruikt de MPFI afzonderlijke apparaten om elke cilinder aan te drijven. Dit gebeurt via een brandstofrail volgens het Ontstekingsbesluit of in een bepaalde volgorde. Het MPFI-systeem zorgt voor exactheid door elk apparaat meervoudig aan te sturen en de hoeveelheid brandstof te variëren.

Deze Technologie Bestaat Uit De Volgende Onderdelen:

  1. Injectoren
  2. Benzine pomp
  3. Brandstofrail
  4. Brandstofdrukmeetelement
  5. Motorbesturingseenheid
  6. Brandstof drukregelaar
  7. Variabele sensorelementen Krukas-/nokpositiesensor, spruitstuk Druksensor, gassensorcomponent

Benzine Directe Injectie (GDI)

Gasoline Direct Injection (GDI) wordt ook wel benzine Direct Injection / Spark Kindled Direct Injection (SIDI) / Fuel Stratified Injection (FSI) genoemd, dat is de nieuwste EFI-technologie. Het maakt ook gebruik van speciaal ontworpen injectoren om benzine op zeer hoge snelheid te spuiten. Gismo spuit benzine rechtstreeks in de verbrandingskamer, niet zoals het MPFI-systeem.

Het uitgekiende motormanagementsysteem regelt nauwkeurig de vermenging van brandstof en lucht. Het mengen van lucht en brandstof gebeurt in de verbrandingskamer in plaats van in het verdeelstuk. Dit zorgt voor een betere controle over het verbrandingsproces. Bovendien biedt het bovendien meerdere verbrandingsmodi die ultra-arme lucht-brandstofverhoudingen omarmen. Moderne motoren combineren GDI en een turbocompressor om de motorprestaties te verbeteren.

Brandstof Injectie

  1. Extra betrouwbare motorrespons en elektrische schuurmachine
  2. Eliminatie van de choke en gemakkelijker koud begin
  3. Hogere motorwerking, zelfs bij extreem lage temperaturen.
  4. De elektrische schuurmotor loopt en stationair
  5. Verdubbelde brandstofpotentie
  6. Vermindering van de CO2-uitstoot

Conclusie

BMW CI is echter de meest efficiënte uitvinding van de wereld van vandaag. Als je een BMW-liefhebber bent, als een agentschap van de Verenigde Naties een nieuw of oud voertuig wil hebben, zul je de naamgevingsconventies gebruiken om informatie over het gewenste voertuig te krijgen. U kent nu de betekenis van CI in BMW.

Veel Gestelde Vragen

Zijn BMW’s Met Een Hoge Kilometerstand De Kosten Waard?

Over het algemeen zijn BMW-auto’s gevoelig voor topkilometers. Ze hebben de neiging om tussen de 150-250.000 mijl te halen. Dus iets daarin wordt gezien als vermoedelijk een te hoge kilometerstand om winkelen voor de auto te rechtvaardigen. De meeste BMW’s vallen in de categorie met hoge kilometerstand zodra ze 60-80.000 mijl hebben bereikt.

Wat Is Een BMW 330Ci?

De 330Ci putte uit de hoge afwerking van de BMW 3-serie en werd aangeboden als tweedeurs auto of als cabriolet. Net als alle BMW-modellen had de 330Ci achterwielaandrijving met schijfremmen en bood hij klanten keuzes op het gebied van uitrusting en transmissie.

Wat Betekent De C In BMW?

Voor de auto-versies van de drie Series die vóór de E46-generatie kwamen, heeft BMW geen speciale letters gebruikt in de modellenbadges met betrekking tot 2-deursversies van de auto’s, net als de 325i als coupés. De C in de 330Ci is de tweedeursversie van de 330i sedan.

Wat Is Een 330Ci BMW?

De 330Ci had de hoge afwerking van de BMW 3-serie en werd aangeboden als tweedeurs machine of als cabriolet. De 330Ci had, net als alle BMW-modellen, achterwielaandrijving met schijfremmen en klanten hadden de mogelijkheid om te kiezen voor bekleding en transmissie.

Wat Is Het Verschil Tussen Een 330i En Een 330Ci?

De C in de 330Ci is het feit dat het de tweedeursversie 330i sedan kan zijn. Het belangrijkste onderscheid tussen de 330i en de 330Ci is ook het onderscheid binnen de verschillende deuren.