Waar Bevindt Zich De Mengdeuraandrijving? Volledige Gids

Waar Bevindt De Mengdeuraandrijving Zich?

Om ervoor te zorgen dat uw voertuig goed werkt, is het belangrijk om het te laten controleren door een getrainde deskundige bij uw plaatselijke reparatiewerkplaats. Dit zal ook helpen om de deuractuator te onthouden die het koelframe van uw voertuig regelt.

Veel mensen weten niet waar is de mengdeuraandrijving?

Het is essentieel voor de werking van uw koelsysteem. Bovendien kan het helpen het brandstofverbruik en de schadelijke uitstoot te verminderen. De mengdeuractuator bevindt zich aan de reizigerszijde van het voertuig, meestal over de knie.

Als uw mengdeur niet op de juiste manier opent of sluit of er van uitgaat dat u de temperatuur van de hut in uw voertuig niet kunt regelen, kan dit een ideale gelegenheid zijn om uw mengdeuractuator te vervangen met deze doe-het-zelf-beetje-voor-beetje handleiding.

De mengdeuractuator is een kleine elektrische motor. De temperatuur kan worden aangepast door het bord door de actuator te bewegen. Dit voltooit het verzoek en plaatst de luchtdeur in de juiste positie.

De kaders bestonden in de tijd dat airconditioning een populaire keuze werd voor voertuigen in het midden tot het einde van de jaren zeventig. Er waren slechts een paar onbetwiste niveaus van voertuigen die vaak de proeftuin waren voor wat mogelijk was.

De controlekaders werden link-gedreven en op den duur werden vacuümcontroles gepresenteerd.

De meeste raamwerken waren voorzien van een radiator regelbare waterkraan, koppeling, of vacuüm gestuurd.

Programmeerbare raamwerken voor temperatuurregeling kunnen worden bestuurd door een verscheidenheid aan apparaten, waaronder vacuüm, elektromechanische en onvervalste elektronische gadgets. Ze waren voor die tijd verward en vaak niet betrouwbaar.

Handmatige Besturingssystemen

Het luchttransportframe regelt de ontwikkeling van verwarmde en gekoelde lucht in en door het reizigerscompartiment.

De HVAC-behuizing bevindt zich onder het instrumentenbord. De ventilatormotor en het snelheidsregelapparaat zijn in het midden aangesloten.

In het plenum bevinden zich de luchtdeuren en deuraandrijvingen die de windstroom naar het juiste ventilatiewerk leiden. De deuren kunnen worden beperkt door verbindingen, vacuüm of elektrische aandrijvingen. Voor raamwerken met één zone zijn drie deuren vereist.

De Blend Door Actuator regelt de temperatuur van de lucht die door het reizigerscompartiment gaat.

De airconditioning zal de lucht ontvochtigen en koelen als deze in werking is. Hoe meer lucht de mengdeur door het radiatorcentrum coördineert, hoe heter de lucht het passagierscompartiment binnenkomt.

Waar Bevindt Zich De Mengdeuraandrijving?

De instellingen van de voertuigomgeving regelen de mengdeuractuator. De deur kan in verschillende situaties door de reiziger worden geopend en gesloten om de doorgang van lucht toe te staan of te belemmeren.

Dit wordt gedaan zodat het voertuig de ideale temperatuur krijgt. Dus, het opsporen, waar bevindt zich de mengdeuraandrijving? Het gebied van de mengdeuractuator bevindt zich in de buurt van de verdamper en is warmer.

De mengdeur is bewerkt met een plastic behuizing, plastic spul en een kleine elektrische motor. De sensor communiceert gegevens naar de pc en communiceert ermee.

Zo kan het voertuig zijn ideale temperatuur behouden. Het gebied van de mengdeuractuator bevindt zich meestal in de buurt van de verdamper en radiator.

De temperatuur van de reizigerscompartimenten van het voertuig kan worden geregeld door de actuator voor de mengdeur.

Een pc is aan het voertuig bevestigd en stuurt een instructie naar de actuator. Hierdoor kan het de actuatormotor besturen en de richting van de windstroom veranderen.

De richting van zijn hoofden is afhankelijk van de temperatuur die door de bestuurder of de reiziger wordt opgepikt op het kader voor omgevingscontrole.

De actuator is vergelijkbaar met een motor met een alternatieve sensor die deze associeert met de omgevingsregeling van het voertuig. Een actuator is een innovatie die in een doosje zit. Het heeft enorm veel gadgets, plastic tandwielen en een koffer.

Symptomen Van Een Kapotte Mengdeuraandrijving

Bonzen

Een haperende mengactuator kan vaak een brommend geluid veroorzaken. Op het moment dat u uw voertuig of het AC-frame start, begint het bonzende geluid, en dat is het punt waarop u zich realiseert dat u uw mengdeuractuator wilt laten vervangen.

Klikken Op

Een klikkend geluid van uw dashboard is een ander teken dat u uw mengdeuractuator misschien niet leuk vindt. Hoewel het misschien zwak of duidelijk klinkt, zal het altijd consistent en eentonig zijn.

Het bevindt zich in het gebied waar uw HVAC-bedieningselementen zich op uw dashboard bevinden. Ervan uitgaande dat u een klikgeluid opmerkt, boek dan direct een afspraak met een expert.

Nog Een Vreemd Geluid

Mogelijk hoort u ook andere geluiden die kunnen wijzen op een probleem met uw mengdeuractuator.

Ervan uitgaande dat u een rammelend of piepend geluid hoort dat uit het brandpunt van uw dashboard komt, is er waarschijnlijk een groot probleem met uw mengdeuractuator.

Deze geluiden worden doorgaans sterker wanneer u uw airco inschakelt of de temperatuur wijzigt.

Inconsistente Luchtstroom

Uw mengdeuractuator kan inconsistente windstromen uit uw ventilatieopeningen veroorzaken.

Dit gebeurt omdat de mengdeur heen en weer beweegt, de windstroom omleidt en inconsistente windstromen uit uw ventilatieopeningen laat komen.

Inconsistente Temperatuur

Ervan uitgaande dat de temperatuur van de lucht die uit de ventilatieopeningen van uw voertuig komt, inconsistent is, wat betekent dat deze van warm naar koud verandert zonder contact te maken met de bedieningselementen, kan dat een teken zijn dat uw mengdeuractuator niet werkt zoals verwacht.

Temperaturen Die Niet Kloppen

Als de actuator van uw mengdeur helemaal kapot is, kunt u de temperatuur verkeerd begrijpen. Probeer koude of warme lucht te beïnvloeden en onder normale omstandigheden moet de lucht naar buiten komen volgens uw bedieningselementen.

Ervan uitgaande dat u probeert koude lucht te beïnvloeden, maar deze komt er heet uit, zelfs nadat u uw voertuig een paar momenten heeft gegeven om te veranderen, dan is dat een goed teken dat u een andere mengdeuractuator wilt.

Hoe Installeer Ik Een Nieuwe Actuator?

Fase 1: Verwijder Het Onderste Dashboard Of Het Dashboardkastje

Gebruik een klein hulpstuk en een sleutel om de bevestigingsbouten te verwijderen die de plastic afdekking onder de reizigers aan de kant van de reiziger vasthouden. Deze schroeven kunnen zich op donkere plaatsen bevinden, dus zoek ze op.

Nadat u alle bevestigingsschroeven hebt verwijderd, verwijdert u het deksel van de scramble en duwt u het voorzichtig van de onderkant af. Hierdoor wordt de warmere doos met verschillende bedieningselementen blootgelegd, inclusief eventuele bedrading.

Fase 2: Koppel De Deuraandrijving Los

Hier is een gebruikelijke temperatuuractuator aan de rechterkant die wordt gebruikt voor dubbele omgevingsregelingen (eveneens temperatuur voor eenheden met signaalmodus).

Deze actuator hangt onder de container, wat een van de eenvoudigere eenheden is om te vervangen. Begin met het gebruik van een kleine schroevendraaier om de bedrading goed door te snijden op de takel voor de actuator.

Deze sluitingen kunnen zwak zijn en breken, dus wees delicaat. Eenmaal geleverd, trekt u voorzichtig aan de bedradingsconnector en verwijdert u deze van de mengdeuractuator.

Onderzoek de connector per geval op roest of verbruik en vlekkeloos.

Fase 3: De Aandrijving Verwijderen

Zoek en verwijder de bevestigingsschroeven van de actuator. Er moeten een paar schroeven zijn die het op zijn plaats houden.

Een beetje wijdverbreid kan worden verwacht om te helpen bij het verwijderen van de schroeven op afwijkende plaatsen.

Verwijder de schroeven om te voorkomen dat ze verloren gaan. Nadat alle bevestigingsschroeven zijn verwijderd, moet u de actuator kunnen verwijderen.

Fase 4: Draai Het Draaipunt Van De Luchtdeur

Voordat de nieuwe actuator wordt geïntroduceerd, is het erg slim om de mengdeur fysiek in de twee koppen te draaien om te garanderen dat deze niet vastzit, waardoor de nieuwe actuator gaat trillen.

Draai vervolgens de deur deze kant op totdat deze zijn volledige slag bereikt. Het moet onvoorwaardelijk bewegen.

Als de mengdeur niet beweegt, betekent dit dat een blok de ontwikkeling ervan verhindert. Hierdoor zal de actuator defect raken.

Om u een voorbeeld te geven, deze controles kunnen een speld of tandenstoker, klein speelgoed of kauwgom zijn.

Ervan uitgaande dat de deur vastzit, moet het radiatorplenum worden verwijderd en moet het probleem worden opgelost voordat de nieuwe unit wordt geïntroduceerd.

Om de activiteit van de mengdeur te testen en te dubbel te controleren, verandert u de juiste actuatormotor.

Zet de ventilatormotor aan en open de deur zoals gewoonlijk. U wilt de luchtverversingstemperatuur of het ventilatieniveau voelen.

Fase 5: Match De Nieuwe Actuator

Vergelijk de nieuwe actuator met de oude. U moet ervoor zorgen dat de aansluitklemmen van de draadtakel overeenkomen. Momenteel is het aanvullende deel geschikt om te worden geïntroduceerd.

Fase 6: Installeer De Nieuwe Deuraandrijving Voor Luchtmenging

Introduceer het extra onderdeel dat is ingesteld terwijl u de montageschroeven op de harde manier insluit.

Pas op dat u de bevestigingsschroeven niet kruist, aangezien ze in de plastic behuizing vastzitten en ongetwijfeld kunnen strippen, niet te vast.

Wanneer alle schroeven zijn geplaatst, duwt u de kabelzadelconnector stevig terug in de actuator. U zou een vinkje moeten horen dat de juiste vestiging van de connector aangeeft.

Fase 7: Plaats De Hoes Of Het Handschoenenkastje Terug

Als de dubbele inrichting klaar is, bekijkt u het werk nog eens goed en plaatst u de kunststof bekleding weer terug. Het kan enige moeite kosten om de boutopeningen correct te plaatsen.

Nadat de kap is geïnstalleerd, kunt u beginnen met het met de hand bevestigen van de montageschroeven, door ze stevig op te zetten.

Bevestig de grootste schroef die u hebt vastgehaakt niet eerder dan de andere, omdat dit het moeilijker maakt om de rest te plaatsen.

Nadat het deksel opnieuw is geplaatst, draait u de motor om om het onderhoudswerk te testen door de omgevingsbediening in te schakelen en de bedieningselementen van warm en koud en van ontdooien naar de meid- en vloerposities te verplaatsen om te garanderen dat de nieuwe actuator vult zoals het is zou moeten.

Voorzorgsmaatregelen

Met een defecte of defecte mengdeuraandrijving kunt u toch veilig rijden. We raden u aan dit niet voor langere tijd te doen.

De mengdeuractuator heeft geen invloed op hoe uw voertuig rijdt, omdat het absoluut een onderdeel van troost is in de fundamentele lodge.

U kunt ongebruikelijke geluiden horen of moeite hebben met het veranderen van de temperatuur. Dit kan erop wijzen dat het voertuig niet goed is ontworpen.

Het kan ongemak en ongemak veroorzaken voor zowel u als uw passagiers. Dat is de reden waarom we voorstellen dit probleem op te lossen wanneer het zich voordoet.

Conclusie

Blend-deuraandrijvingen worden gebruikt in verwarmings- en koelframes van voertuigen om de temperatuur te regelen waarbij buitenlucht in het passagierscompartiment wordt gebracht.

Op dit moment begrijpt u zeker waar de mengdeuraandrijving zich bevindt? Waarom loopt het vast of is het beschadigd en hoe kan ik het hier vervangen?

Vaak Gestelde Vraag

Is Het Mogelijk Om Een Actuator Te Draaien Voor Een Blenddeur?

De aandrijving moet worden vervangen. De arm / spil die overal heen gaat, is alleen wat je met je vinger wilt grijpen om de mengdeur fysiek naar de warme temperatuurkant te draaien.

Zou Ik De Actuator Van De Mengdeur Kunnen Uitschakelen?

De mengdeuractuators (ook bekend als HVAC-actuators) regelen de locatie van ventilatieopeningen die de luchtstroom naar het reizigersgebied van uw voertuig regelen. Een paar specialisten raden u aan de accu van het voertuig los te koppelen om de actuatoren van de mengdeur te elimineren en te vervangen.

Zou Ik De Actuator Kunnen Uitschakelen?

Je kunt het uitschakelen, maar ik beloof je dat het geluid niet zal veranderen als de motor eenmaal is opgewarmd. De klep heeft weinig invloed op geluid, geborrel, enzovoort. Nadat de motor in de meeste modi is opgewarmd, wordt deze binnen 2 minuten na het starten geopend.