Soorten Motorhelmen. Verbazingwekkende Geheimen Die Je Moet Weten

Ooit verward geraakt tussen de soorten motorhelmen ? Alleen motorrijders weten hoe een motorfiets tegelijkertijd leuk en gevaarlijk kan zijn. Statistieken zeggen dat alleen een helm veel levens kan redden tijdens fietsongevallen.

Wanneer het tijd is om uw helm te kiezen, moet deze perfect aan al uw eisen voldoen. Het gaat niet alleen om het ontwerp, maar ook om de kwaliteit. Je hoeft alleen maar de juiste combinatie te kiezen. Wij zijn hier om u te begeleiden en te helpen met helmen . We hopen dat het u zal helpen de juiste te vinden.

Verschillende Soorten Motorhelmen

Het kan verwarrend zijn om de soorten motorhelmen te begrijpen. Nou, maak je geen zorgen. Wij zijn hier om u te helpen uit uw puinhoop te komen. Er zijn zes verschillende stijlen motorhelmen die je op de markt kunt vinden. Hier zijn enkele belangrijke feiten over hen. Kijk eens.

Full-face Motorhelmen

Misschien ken je het ontwerp van deze helm al op basis van zijn naam. De integraalhelmen beschermen je hele gezicht, inclusief je rug en bovenkant. Het bedekt je ogen niet, dus je kunt niet zien. Helmen beschermen je ogen zodat je alles kunt zien.

Het belangrijkste en meest ongewone aan deze helm is dat hij wordt geleverd met een kinbeugel. Het is een integraal motorhelm. Je hebt volledige bescherming rond je nek, hoofd en kin. Hier is de kinbeugel de eerste veiligheidsvoorziening.

Volgens een onderzoek zorgt een integraalhelm voor meer veiligheid. Deze helm is het beste voor motorrijders die de meeste bescherming willen.

Verschillende soorten integraalhelmen

Bij het kiezen van full-face motorhelmen is de positie van het fietsen een van de meest cruciale feiten. Sportrijders zouden bijvoorbeeld een integraalhelm moeten kiezen die meer beschermend is dan gewone rijders. Ze hebben een bepaalde rijpositie, zoals gehurkt of voorovergebogen. Daarom moeten ze zo’n integraalhelm dragen die tillen bij hogere snelheden voorkomt.

Sportrijders moeten een integraalhelm hebben met een hogere kin en een licht gehoekt vizier dat naar boven toe opent. Niet alleen dat. Hun integraalhelmen moeten glad zijn tegen de wind. En ook in ingeklapte positie moeten ze zoveel mogelijk lucht aanzuigen. Dit vereist dat ventilatiekanalen zich aan de bovenkant van de integraalhelm bevinden.

Aan de andere kant zouden casual motorrijders zoals avonturiers, cruisers en toerrijders een iets ander type integraalhelmen moeten gebruiken. In dit geval moeten hun helmen een lagere kinbalk hebben, meer luchtkanalen aan de voorkant en een direct rechttoe rechtaan vizieropening. Dit komt omdat casual rijders er de voorkeur aan geven rechtop te zitten. Deze helmen bieden extra voordelen, zoals geluidsisolatie, comfort en Bluetooth.

Modulaire Motorhelmen/opklapbaar

Modulaire helmen zijn een ander type helm dat geschikt is voor casual rijders zoals tourers, cruisers en avonturiers. Deze helmen kunnen ook flip-up genoemd worden. Ze zijn een combinatie of mengsel van de integraalhelmen en de helmen. Het ontwerp van de helm is gericht op de rechtopstaande positie voor rijders. Het heeft een kinbalk die lager op het gezicht zit en meer een eenvoudige vizieropening.

De twist van dit type helm is de kinbeugel. Je kent waarschijnlijk de naam van deze twist-plot. Ja, je kunt zowel het vizier als de kinbeugel omhoogklappen. Hierdoor wordt de voorkant van de helm geopend. Het is niet nodig om elke keer dat je met iemand praat of eet of drinkt je helm af te zetten.

Volgens de pasvorm en de materialen is er geen verschil tussen de integraalhelm en deze. Bovendien wordt een modulaire helm geleverd met dubbele vizieropening en Bluetooth-luidsprekers. Het beschikt over een anticondenssysteem dat het hoofdvizier omvat en bescherming tegen de zon met het secundaire vizier.

Je kunt dit type helmen met een open gezicht dragen. Dit betekent niet dat je het altijd moet doen tijdens het rijden. Dit kan gevaarlijk blijken te zijn. Een ander ding over deze helm zou je kunnen storen, is het gewicht. Hij is iets zwaarder dan integraalhelmen.

Motorhelmen/helmen Met Open Gezicht

Laten we het hebben over de zeer populaire helmen, volgens de scooterrijder en de cruisers. Deze helmen zijn de open motorhelmen . Het is ook bekend als de 3/4 helmen vanwege zijn unieke structuur. Dat komt omdat het het hoofd, de bovenkant en de zijkanten bedekt, behalve het gezicht.

In het dekkingsgebied biedt het alle veiligheidsconfiguraties zoals de integraalhelmen. Maar vanwege de minder dekking heeft het een paar veiligheidsproblemen. Uit zijn structuur blijkt duidelijk dat deze helm geen vizieropening of kinbeugel heeft. Dus rijders die zich zeer bewust zijn van de stijl, zullen deze helmen zo stijlvol en cool vinden.

Bovendien zijn jethelmen licht. Het zal lichter en minder stressvol aanvoelen tijdens het rijden. Aan de andere kant kun je problemen krijgen vanwege de storende en ongewenste situaties. Deze helm biedt geen bescherming tegen stof en regen. Om die reden heb je een veiligheidsbril of oogbeschermers nodig.

Halve Motorhelmen/hersenemmers

Door het dragen van een helm kunnen sommige mensen het gevoel krijgen dat ze worden geperst. Voor die mensen zijn halve helmen ideaal. Dit soort motorhelmen worden ook wel hersenemmers genoemd. Grappig toch?

Er is een reden voor deze naam. Deze helm bedekt je hoofd het minst. Het bedekt vanaf het einde van het voorhoofd tot bijna de helft van het deel van je hoofd op de rug. Het lijkt de hersenen te bedekken. Brain buckets zijn een favoriete helm voor vintage rijders en cruisers.

Sommige modellen van deze helmen hebben misschien iets meer dekking. Het beste voordeel van deze helm is de luchtstroom. De luchtstroom van de helm is de beste eigenschap. Maar toch is er een veiligheidsprobleem. In vergelijking met andere helmen zijn deze helmen het minst veilig voor de rijders. Je hebt extra uitrusting nodig voor bescherming.

Vanwege de afwezigheid van het gelaatsscherm of de vizieropening, heeft u een veiligheidsbril of bril nodig voor oogbescherming. Een bandana kan worden gebruikt om je gezicht te beschermen. De meeste renners gebruiken deze uitrusting terwijl ze een halve helm dragen.

Sommige van deze helmen worden ook geleverd met enkele extra functies, zoals Bluetooth-luidsprekers. Vanwege het ruimteprobleem is er minder ruimte voor extra upgrades. Deze helmen zijn licht genoeg om gedragen te worden door iedereen die het veiligheidsaspect niet erg vindt.

Off-road Motorhelmen/motorcross

Nu voor de offroad-rijders komen hier de offroad-helmen, ook wel motorcrosshelmen genoemd. Deze helmen zijn niet zoals andere typen motorhelmen. Ze zijn de beste keuze vanwege hun gewicht en ventilatie. Crosshelmen worden geleverd met een andere kinbeugel en een groter vizier. Deze eigenschappen zorgen voor een uitstekende ventilatie en luchtstroom.

Off-road rijden is gevaarlijk, zoals we allemaal weten. Daarom hebben motorcrosshelmen hun eerste focus op veiligheid en comfort. Ze doen geen concessies aan de veiligheid. Voor offroad-rijders is een motorcrosshelm van koolstofvezel beter. Deze helmen onderscheiden zich door hun kenmerkende zonnepieken en hoekige kinbeugels.

De crosshelmen worden niet geleverd met de ingebouwde oogbescherming of gezichtsbescherming. Daarom moeten ruiters hun bril of bril kopen.

Het is een soort voordeel. De bril beschermt je ogen en laat je de luchtstroom voelen.

Dit in tegenstelling tot een gelaatsscherm met ingebouwde functies. Er zal geen verstikking zijn. Als offroad-rijder mag je nooit zonder bril rijden. En ook kunt u het ontwerp kiezen wat u maar wilt.

Crossover -motorhelmen/ Dual-Sport-motorhelmen

Op zoek naar een combinatie van on-road en off-road helmen? Alsjeblieft. Er zijn veel stijlen motorhelmen . Dual Sport-helmen combineren de integraal- en motorcrosshelmen. Dual Sport-helmen kunnen zowel op straat als op andere terreinen worden gebruikt.

Ze worden ook wel crossover-helmen genoemd. Deze helmen bieden uitstekende ventilatie en bescherming tegen de zon. Ze zijn geluiddicht en warm, wat een pluspunt is voor rijders op de weg. Het verbazingwekkende is dat ze ook worden geleverd met een ingebouwde kinbeugel en een vizier.

De sup peak voorkomt dat de helmen omhoog komen tijdens het rijden op hoge snelheid. Het vizier kan worden gesloten zodat de ruiter geen bril hoeft te dragen.

De Laatste Woorden

Raak niet in de war tussen de verschillende soorten motorhelmen . Bij het kiezen van de juiste helm moet je rekening houden met je rijstijl. Onthoud altijd dat accessoires niet belangrijker zijn dan uw veiligheid en comfort. Neem de tijd om elk detail te onderzoeken. Kies alleen helmen die passen bij uw behoeften. Motorrijden heeft alles te maken met plezier. Maar we mogen onze veiligheid nooit vergeten.