Hoe Maak Je Een Motorfiets Uitlaat Wrap Met Kosten, Voors En Tegens

Je vraagt je misschien af waarom mensen hun uitlaten inpakken. Wat zijn de voor- en nadelen ervan? Hoe wikkel je de uitlaatpijp van je fiets? Geloof me, ik help je met het bedenken van haalbare oplossingen voor al die vragen.

De uitlaatpijpen zijn meestal heet, wat onzorgvuldig uw huid en kleding kan beschadigen. Als u de uitlaatpijp van uw fiets omwikkelt met een beschermhoes, kunt u deze veiliger maken. Er zijn voor- en nadelen aan het inpakken. Wikkelen kan de kracht vergroten, maar het is niet zo eenvoudig als je zou denken. Je kunt ook de stappen volgen om een uitlaat in te pakken.

Dingen Om Na Te Denken Voordat U De Uitlaat Inpakt

Misschien weet u niet wat u met de uitlaatpijpen van uw fiets moet doen voordat u ze inpakt. Ik zal er nu een paar bespreken.

Ten eerste is het erg belangrijk om te weten dat het inpakken van een uitlaat waarschijnlijk geen goed idee is om de algehele prestaties van uw fiets te verbeteren. Het werkt slechts marginaal op motorfietsen. Het inpakken van uitlaten kan echter een groot verschil maken in vermogen voor zware voertuigen zoals vrachtwagens en auto’s.

Het inpakken van uitlaatsystemen kan een tijdrovend proces zijn. Om het nauwkeurig te doen, moet je je fiets vervreemden en je leidingen verdrijven. De uitlaatpijpen kunnen ook beschadigd raken als de hitte verergert. Daarom heeft u mogelijk een bepaald budgetplan nodig om het hele uitlaatsysteem te vervangen.

Last but not least kan elke fiets als een artistiek stuk worden beschouwd. Het is een kwestie van besef en het verschilt van persoon tot persoon. Dus als je een prachtige fiets hebt, moet je er rekening mee houden dat een omwikkelde uitlaat de artistieke uitstraling van je fiets kan verminderen.

Over het algemeen zijn dit, zoals u kunt zien, geen nadelen, maar eerder bedoeld om u te erkennen. Onmiddellijk zal ik beginnen met het beschrijven van het proces van het inpakken van de uitlaat van je fiets. Dan zal ik het hebben over de mogelijke voor- en nadelen.

Volledige Richtlijn Voor Het Inpakken Van Een Uitlaatpijp

Stap 1: De uitlaatpijp loskoppelen

Stap 2: Reinig de uitlaatpijp

Neem wat lauw water en zeep en een zachte handdoek. Spoel vervolgens het gebied van het verdeelstuk indirect af. Laat de pijp na het reinigen ongeveer 30 minuten drogen voordat u verder gaat met de volgende stap.

Stap 3: Klem de geluiddemper op zijn plaats

Klem vervolgens de uitlaatpijp op zijn plaats met een strakke klem. Zorg er nu voor dat de buis perfect is geplaatst en gepositioneerd, zodat u de buis niet veel hoeft te verplaatsen tijdens het wikkelen.

Stap 4: Verf de pijp met Primer

Spuit hier een blik warmte-weerkaatsende verfprimer op het gebied van de uitlaatpijp waar u de uitlaatpakking wilt installeren. Laat het drogen voordat u doorgaat met de volgende stap.

Stap 5: Injecteer de uitlaatomslag

U moet de uitlaatpakking ongeveer 15 tot 20 minuten in water laten weken voordat u met het installatieproces begint. Dit maakt het installatieproces veel eenvoudiger en flexibeler. Het zorgt er ook voor dat de wrap beter aan het metalen oppervlak van uw uitlaatpijp kan hechten.

Stap 6: Installatie van uitlaatomslag

Nu is het hoog tijd om te beginnen met inpakken. U moet een geleidelijk wikkelproces starten van uw uitlaat die over het buitenoppervlak van de pijp vouwt. Tijdens het inpakken is het belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen luchtbellen of losse verpakkingen zijn. Hier kunt u roestvrijstalen slangklemmen of sommige gepolijste gebruiken om het er beter uit te laten zien. Laat de uitlaat daarna ongeveer 15 minuten drogen voordat u hem weer op uw fiets plaatst.

Stap 7: Uw uitlaatpijp opnieuw bevestigen

Bevestig tot slot de uitlaatdemper aan de motor van uw fiets. Start vervolgens de motor een paar minuten. De uitlaatwarmte zal de wrap snel drogen, wat uiteindelijk leidt tot het vastlopen van de uitlaatpijp.

De Voor- En Nadelen Van De Motorfiets Uitlaat Wrap

In dit artikel besprak ik de voor- en nadelen van uitlaatpakking. Maar bestaan de nadelen in werkelijkheid? We zullen. Ze kunnen er ongeveer zo uitzien als ik ze allebei blijf opsommen:

Pluspunten

  • Dalende motortemperatuur

Een uitlaatpakking verlaagt de motortemperatuur aanzienlijk. Hoe meer u de overmatige hitte van de motor kunt wegnemen, de motorprestaties zullen zeker beter en sneller zijn.

Je moet je uitlaatpijpen omwikkelen. Anders zal de warmte van de leidingen terugkeren naar de motor en deze heter maken. Zo komen de algehele prestaties en efficiëntie in het gedrang.

  • Voor een uitzonderlijke look

De tweede is dat als de uitlaatpakkingen perfect buiten kunnen worden gemonteerd, dit het uiterlijk van uw motorfiets kan verbeteren. Omdat de leidingen constant worden verwarmd, kan deze verkleurd of lichtgekleurd zijn. Er is niemand die niet wil dat zijn voertuig er uitzonderlijk en uniek uitziet. Dit is waar uitlaatpakking een grote hulp kan zijn.

  • Kleed bescherming

Dit punt is zeer cruciaal voor wat betreft uw fysieke veiligheid. Tijdens het rijden is het zeer goed mogelijk om onoplettend in contact te komen met de extreem hete uitlaatpijpen die een gevaarlijke invloed kunnen hebben op uw voeten of enkels of uw schoenen. Uitlaatpakking kan in de gegeven omstandigheden een beschermende rol spelen.

  • Eenvoudige installatie

Het is heel eenvoudig te installeren, wat volgens mij een van de grootste troeven is. Met de bovenstaande stapsgewijze instructies kunt u gemakkelijk en comfortabel uitlaatpakkingen in uw garage installeren. De taak kan in minder dan een uur worden voltooid. Daarom zijn professionele motorrijders enorm geïnteresseerd in een uitlaatpakking op hun motor.

Nadelen

Het is tijd om naar de keerzijde van de medaille te kijken. Het wrappen van een uitlaat kan positieve aspecten hebben, maar ook negatieve. Laten we een cheque hebben.

  • Roestproblemen

Dus, tenzij u een gewone of professionele motorrijder bent, kan het u irriteren en lastigvallen doordat u de motor na een regelmatig interval moet starten. Het houdt het water uit je ogen.

  • Probleem met rook en geur

U kunt ook een zeer onaangename geur en een rokerige atmosfeer ervaren nadat de uitlaatpakking is aangebracht. Hoewel het heel normaal is, zult u zich niet op uw gemak voelen. Je hebt er geen controle over, behalve om het een paar uur met rust te laten. Dan wordt het probleem automatisch opgelost.

  • Het esthetische uiterlijk van uw fiets verbeteren

Elke motorrijder koopt of haalt zijn motor op in de showroom door hem van alle kanten te bekijken. Grootspraak en esthetische structuur spelen hier een beslissende rol. Dus als je je uitlaat rommelt met het inpakken van je uitlaat, ziet het er in de meeste gevallen zowel vreemd als slecht uit. Daarom moet u extra voorzichtig zijn.

  • Geen manier om volledig omver te werpen

Dit punt is niet zo belangrijk als de andere. Het is echter geldig. Het inpakken van de uitlaatpijpen van je motor is een no-brainer. Als u op de juiste manier traint, kunt u uw uitlaatpijpen na uitharding niet uitpakken. Dit laat een dunne vlek achter die permanent is. Denk dus twee keer na voor de installatie, zodat u later geen spijt hoeft te hebben.

Uitputtend Inpakken: Wat Het Kost?

Omdat het installatieproces vrij eenvoudig is, zijn de totale kosten van het inpakken van uw uitlaatpijpen klein in vergelijking met andere wijzigingen aan uw fiets. Dit betekent dat u voor een zeer lage prijs cosmetische wijzigingen aan uw fiets kunt aanbrengen. Dit zal u helpen beslissen of u uw uitlaten wilt inpakken.

Hoeveel kost het om een motoruitlaat te laten inpakken? Specifiek, als je wikkelt met glasvezel, zijn ze verkrijgbaar per 15,2 m. Afhankelijk van hoe strak je eruit wilt zien, moet je zoveel rollen kopen. Persoonlijk raad ik aan om 2 rollen te kopen. Om een dikkere look te krijgen, mag je meer verzamelen en inpakken.

U hebt ook onberispelijke kabelbinders nodig. U krijgt de beste service met roestvrijstalen kabelbinders. U kunt over het algemeen een pakket krijgen dat alles is wat nodig is voor dit project, en u kunt het in de buurt hebben bij een nabijgelegen reparatiewinkel of auto-onderdelenwinkel. Een optioneel ding is, als je van plan bent om je uitlaten met siliconen te spuiten voordat je het inpakt, kost het je meer. Als geheel zou een perfecte voltooiing van deze taak u niet meer moeten kosten dan ik denk.

Wat Is De Beste Uitlaatpakking Voor Een Fiets?

Ongeacht of u uitlaatpakking op uw fiets wilt gebruiken, is een aparte kwestie van discussie zelf. Om dat uit elkaar te houden, blijven velen nadenken over de vraag of wraps van glasvezel of titanium wraps beter zijn. Beiden werkten bij mij op een vergelijkbare manier. De glasvezelomslagen zijn echter iets minder duur, dus daar ga ik meestal mee akkoord.

Ik gebruik vaak wraps zoals de EZ Auto Wrap. Dit is een glasvezelomslag die ik vaak heb gebruikt en heb ontdekt dat het ongelooflijk werkt met mijn fiets.

In wezen, gezien al deze dingen, is het levendig duidelijk dat er redenen kunnen zijn om je uitlaat niet in te pakken, maar naar mijn mening zijn er meer geldige punten om hem in te pakken. De verdiensten wegen zwaarder dan de minpunten.