Hoe ASD-relais Te Omzeilen Wees Voorbereid Voordat U Problemen Ondervindt

Of u nu een autobezitter of een monteur bent, u moet altijd weten dat u het ASD-relais moet omzeilen. We weten allemaal dat ASD, of Automatic Shutdown Relay, zich in de voedingsmodule van uw auto bevindt. Het zal de brandstofdruk en andere ontstekingssystemen uitschakelen of uitschakelen wanneer uw auto is uitgeschakeld.

Een defect ASD-relais kan ertoe leiden dat uw auto in kritieke situaties niet meer werkt. Daarom moet u weten hoe u het ASD-relais kunt omzeilen. Om u kort te laten weten, kunt u een enkele draad gebruiken om aan de relaispoort te bevestigen, zodat u de PCM van stroom kunt voorzien. Wanneer u beide zijden aansluit, omzeilt de draad het relais. Voor de lange termijn is dit geen goede oplossing.

Lees verder voor meer informatie over het omzeilen van het ASD-relaisproces en hoe u het relais kunt testen.

Hoe ASD-relais Te Omzeilen – Een Eenvoudig Proces Om Te Volgen

Hoewel het hele proces u misschien moeilijk lijkt, hebben we u verschillende korte oplossingen gegeven om van dit probleem af te komen. We raden aan dat als je niet de tijd of de wens hebt om dit probleem snel op te lossen, het beter is om een professionele monteur in te huren.

Proces-1: Proces Met één Draad

U kunt de hulp van dit proces gebruiken als u zich in een noodsituatie bevindt. In deze situatie heeft u alleen een connector of draad nodig. Je kunt elk soort draad gebruiken als je geen connector hebt. Nadat u de draad hebt verzameld, plaatst u eenvoudig het ene uiteinde in het relaispoortgat en het andere in de tegenovergestelde richting. Hiermee wordt het bypass-proces voltooid.

Proces-2: Het Substitutieproces

Om dit proces uit te voeren, hebt u de volgende apparaten nodig:

Laten We Beginnen:

  • Stap 1 – Open het relaisgedeelte en zoek naar de veer. De veer zal niet open zijn in contact als uw auto is uitgeschakeld.
  • Stap:2- nu moet je in de lente verplaatsbaar contact maken. Om dit te doen, moet u de spoel van uw auto van stroom voorzien. Zodra u het contact hebt dat beweegbaar is, trekt u de veer naar binnen om de stroom te laten vloeien. Zo kunt u ook het andere contact instellen.
  • Stap:3- tegen die tijd, wanneer de relaisspoel nog steeds niet volledig is bekrachtigd, zult u een pad opmerken dat wordt gebruikt om de stroom te laten vloeien. Zodra de stroom is begonnen, moet u de brandstofpomp vervangen door een ventilator. Er is een jumper nodig op de twee pinnen (#87 en #30), die zich bij het automatische uitschakelrelais bevinden. En je werk is gedaan!

Wat Doet ASD-relais?

Elektronische motoren zijn gebruikelijk in moderne auto’s. Dit omvat geraffineerde brandstof en ontsteking in de auto. De ASS is een van deze componenten. De belangrijkste functie van een ASD-relais voor mannen is het leveren van 12 volt stroom aan de injectoren of bobines.

De volt die wordt geproduceerd door een ASD-relais stelt de injectoren en bobines in staat om brandstof te leveren en een vonk te creëren om het voertuig te laten draaien. Hoewel een ASD-relais de standaardfunctie is om volt te leveren, kunnen ze stroom leveren aan het verwarmingscircuit van de zuurstofsensor van uw auto.

Het werkt ook als een automatisch bediende uitschakelschakelaar, waardoor de brandstof en ook het ontstekingssysteem kunnen worden uitgeschakeld. Dus als het ASD-relais uitvalt of beschadigd raakt, wordt uw auto automatisch uitgeschakeld.

Hoe Test Je Een ASD-relais?

ASD-relais is ook bekend als een automatisch uitschakelrelais. Dit relais levert geschakelde 12 volt stroom. Het vermogen helpt de injectoren en bobines om brandstof te geven en een vonk aan het voertuig te geven.

Velen van ons willen weten hoe ze ASD-relais kunnen testen; Ohmmeter is de belangrijkste machine om een ASD-relais te testen. Het relais van het voertuig moet eerst worden verwijderd. Het weerstandsvermogen kan dan worden gecontroleerd met een ohmmeter. Deze meter kan de weerstand tussen de klemmen controleren om te zien of de weerstand 75 ohm 5 ohm is.

De ohmmeter moet eerst worden aangesloten tussen de 30 en 87A-klemmen. Op deze manier zal de meter continuïteit tussen deze klemmen weergeven. De meter moet dan worden aangesloten tussen de 86 en 30 terminals. Maar in dit proces zal de meter de continuïteit tussen deze terminals niet weergeven.

Een kant van de jumperdraad (16 gauge of soortgelijke draad) moet nu worden aangesloten op relaisterminal 85 en sluit een andere kant van de draad aan op de aardzijde van de 12-volt stroombronnen. De andere jumperdraad moet worden aangesloten op het ene uiteinde van de 12-volt voedingsbron. Sluit het andere uiteinde niet aan op het relais.

Er is een andere manier om het ASD-relais te testen en u moet de jumperdraden aan het andere uiteinde aansluiten op klem 86 van het relais. Op deze manier wordt het relais geactiveerd. Dan moet de meter het vervolg tussen klemmen 87 & 30 van het relais aangeven.

Maar de continuïteit tussen 87A & 30 mag niet op deze manier worden getoond. Er is ook een waarschuwing. De meter mag tijdens de test niet in contact komen met klemmen 85 en 86. Als de meter tijdens de test in contact komt met deze klemmen, kan de meter ernstig beschadigd raken.

Ten slotte moet u de draden loskoppelen. Als de resultaten van de continuïteits- en weerstandstests niet bevredigend zijn, is het tijd om de kabels te vervangen. Als het relais deze tests doorstaat, werkt het feilloos. Er is een herinnering aan ASD- en brandstofpomprelaiscircuits. Deze herinnering moet van tijd tot tijd worden gecontroleerd.

Het ASD-relais kan ook worden getest met een testlampje. Om dat te doen, zet u eerst de contactschakelaar aan om het exacte circuit op te starten dat u moet proberen. Het relais kan dan worden getest met een draad. Als de draad van het relais is aangesloten op het onderdeel met het testlampje en als het gloeit, werkt het relais.

De ohmmeter kan het vermogen van het relais testen om de continuïteit tussen de klemmen te zien. Als die continuïteit vertonen, dan moet je het relais vervangen.

Wat Zorgt Ervoor Dat Een Relais Kapot Gaat?

Er zijn enkele redenen waardoor het relais kan falen. Deze oorzaken staan hieronder vermeld.

  • Spanningspieken zijn een onverwachte stijging van de spanning die langer dan drie nanoseconden aanhoudt. Het kan worden veroorzaakt door bliksem, magnetische velden, statische elektriciteit en interne veranderingen in het voertuig. Als er spanningspieken optreden in een voertuig, moet het relais worden beïnvloed.
  • Heet schakelende inductieve belastingen Dit proces wordt een heet schakelrelais genoemd. Dit soort relais kan erg heet zijn in plaats van de andere schakelaars. Dit maakt relais extreem heet en kan de levensduur van de relais verkorten.
  • Inschakelstromen: Hoewel aangesloten op een lage impedantie met een hoge, kan dit een aanzienlijke stroombron veroorzaken. Deze hoge piekstroom kan de levensduur van het relais beïnvloeden.
  • Defecte UUT’s – Het relais kan ook signalen op laag niveau dragen. In deze signalen op laag niveau kunnen er ongelukken en defecte UUT’s optreden. Deze kunnen ervoor zorgen dat het relais slecht gaat.
  • Heet schakelende capacitieve belastingen: Tussen de klemmen van een relais zijn schakelsystemen over het algemeen capacitief. Een schakelmatrix kan een groot aantal verbindingen op één Y-as hebben. Deze belasting beïnvloedt de levensduur van het relais tijdens hot-switching.
  • Contacten lopen het risico beschadigd te raken door mechanische storingen. De storing kan worden veroorzaakt door slijtage van het contact, schade aan de spoel of een storing in het activeringsmechanisme. Dit type degradatie van verschillende contacten kan het relais beschadigen.

De levensduur van het relais kan worden gemeten op basis van het gebruik ervan. Om ervoor te zorgen dat de relais langer meegaan, moeten voertuiggebruikers voorzichtig zijn.

Hoe Klinkt Het Om Een Slecht ASD-relais Te Hebben?

De belangrijkste taak van een ASD-relais is het leveren van stroom aan de bobine en brandstofinjectoren van voertuigen. Het wordt ook beschouwd als het leveren van stroom aan de meest kritieke componenten van het gehele motormanagementsysteem.

Een slecht ASD-relais kan soms een klikkend geluid maken in voertuigen. Dit is een teken van een slecht ASD-relais. Dit gebeurde omdat er niet voldoende spanning naar de relais ging om ze in te schakelen. Hoewel het voertuig misschien een goede batterij heeft voor het slechte ASD-relais, detecteerde de ECU een bijna lege batterij.

Als u uw voertuig een boost geeft, kan het onmiddellijk starten, maar uiteindelijk, wanneer u de grondjumper verwijdert, stopt de motor en begint het relais weer een klikkend geluid te maken. De draad kan ook breken door accuzuur. Zowel de bedrading van het zekeringpaneel als de PCM bevinden zich onder de batterij. Dit kan ook schade aan de ASD-aardingsdraad veroorzaken.

Veelgestelde Vragen (FAQ’s).

Waarom moet ik het ASD-relais omzeilen?

Wat is het ASD-relais?

ASD-relais of Automatic Shutdown Relay werkt in de voedingsmodule in uw auto. Het schakelt de brandstofdruk en de ontstekingssystemen uit wanneer uw auto is uitgeschakeld.

Kan ik het relais zelf omzeilen?

Ja. Als u de technieken tot in detail kent, is het ongevaarlijk om verder te gaan. Als u een permanente oplossing nodig heeft, kunt u beter een monteur raadplegen.

Het proces afsluiten

We hopen dat u nu een goed begrip heeft van hoe u het ASD-relais kunt omzeilen. U kunt het probleem met het uitschakelen van uw auto snel oplossen als u dit proces volgt. Ook is het hele proces zo eenvoudig als je adequaat kunt presteren.

We hebben twee eenvoudige processen gegeven die u kunt volgen. Als u echter op zoek bent naar een permanente, professionele oplossing, raden we u aan een monteur in te huren om de klus te klaren. Er zijn ook enkele veiligheidsvoorbereidingen die u moet treffen voordat u doorgaat met het relais.

Dus hopelijk hebben we je geholpen met geweldige informatie die je kunt gebruiken in tijden van nood. Wij wensen u veel plezier met uw auto.

Ook vind je het misschien leuk: