Goodyear Viva 3 Review Uit 2021. Is Dit Echt Een Goodyear-band?

Wat Zijn De Kenmerken Van De Goodyear Viva 3?

De Goodyear Viva 3 is een band voor alle seizoenen voor passagiers die ideaal is voor eigenaren van kleine auto’s, sedans en minibusjes. De band is verkrijgbaar in vele maten van 36 cm tot 46 cm. Met deze maten kan Walmart oudere voertuigen afdekken, wat een duidelijke indicatie is van het doel van Walmart.

Goodyear beweert dat de Viva 3 een voordelige all-season band is, die comfort en controle biedt. Walmart’s website onthult dat de Viva 3 stil rijden en zelfverzekerd rijgedrag biedt. Het biedt ook het hele seizoen tractie met duurzame loopvlakkleding voor een betaalbare prijs.

Goodyear specificeert niet het type loopvlakcompound, dat het allerbelangrijkste is voor tractie, grip en remmen. Hoe dan ook, het loopvlakpatroon heeft vier brede omtrekgroeven, wat inmiddels de industriestandaard is geworden. Deze groeven leiden grote hoeveelheden water door de laterale groeven van de band, wat de weerstand tegen aquaplaning verhoogt en de tractie in natte omstandigheden verbetert.

Ondertussen is het loopvlak ook voorzien van stabiele schouderblokken, die de grip in de bochten en de stabiliteit op droge wegen verbeteren. Goodyear gebruikte zigzaglamellen om de loopvlakblokken te bevestigen. Deze lamellen vergroten het aantal bijtende randen voor een betere tractie op sneeuw, en ze helpen ook bij het rijden op ijs. U vindt dezelfde lamellen, meestal op winterbanden.

Het loopvlakpatroon van de Viva 3 is geoptimaliseerd voor geluidsprestaties. Ook is de zijwand verticaal gekarteld, wat het uiterlijk van de band zeker verbetert. Ik ga zelfs zo ver om te zeggen dat het er beter uitziet dan de meeste aanbiedingen van Goodyear in de categorie voor alle seizoenen, althans vanaf de zijkant.

Wat Zijn De Onderhoudsindicatoren?

Goodyear maakte gebruik van de industriestandaard slijtage-indicatoren (TWI’s) op de Viva 3. Met deze indicatoren kan de bestuurder de profieldiepte controleren en hem/haar waarschuwen wanneer banden moeten worden vervangen.

Dit komt omdat de tractie op nat wegdek na verloop van tijd erger wordt. Naarmate het loopvlak slijt, worden de groeven op de band ondieper, wat de mogelijkheden van aquaplaning van de banden beperkt.

Op all-season banden voor passagiers wordt de minimale profieldiepte voor rijden in natte omstandigheden beschouwd als 2/81 cm, of 1,6 mm voor de metrische mensen.

Wanneer de profieldiepte dat punt bereikt, wordt het als onveilig beschouwd om op nat wegdek te rijden en moet u onmiddellijk de hele set vervangen.

U kunt de slijtage-indicator gebruiken om te bepalen wanneer uw profiel de drempel van 2/81 cm heeft bereikt. Het zijn in wezen smalle rubberen staven die verzonken in de omtreksgroeven van de band zitten.

TWI’s worden zichtbaar naarmate het loopvlak slijt. Ze zullen gelijk liggen met het oppervlak wanneer het loopvlak 2/81 cm bereikt.

Walmart en Goodyear bieden nu een Viva 3 aan met een garantie van 60.000 mijl op loopvlak. Voor de prijs is dat best verbazingwekkend. De garantie op loopvlakkleding op de Assurance All-Season, die 30% duurder is, is slechts 5.000 mijl langer.

De meeste eigenaren zijn niet tevreden met de levensduur van de band. Gemiddeld rapporteren ze een levensduur van ongeveer 30.000 mijl, wat ver onder de garantie ligt. Dat is ook ver onder het gemiddelde in de klasse van vierseizoenenbanden voor passagiers die gewoonlijk twee keer zo lang meegaan.

Dit brengt mij bij de prijs. Herinner je je de Goodyear Assurance All-Season waarvan ik zei dat die 50% duurder is? De band gaat twee keer zo lang of 100% mee en is dus voordeliger. De Assurance All-Season-band gaat twee keer zo lang, of 100%, mee en is dus goedkoper dan de Viva.

Wat Gebeurt Ermee Op Droog Asfalt?

Ik moet zeggen dat Viva 3 beter is dan de goedkope Chinese banden die onlangs op de markt zijn gekomen. Goede wegligging en acceptabele remafstanden.

Door echter alleen maar meer te betalen voor een band, kunt u superieure prestaties krijgen. De Viva 3 zal ondersturen als je hem over zijn limieten duwt. Bovendien lopen de remafstanden nog steeds een stap achter op de concurrentie, inclusief Goodyears eigen Assurance All-Season.

Hoe Zit Het Met Gladde En Natte Wegen?

Het verschil tussen de Viva 3 en de Assurance All-Season wordt groter op nat wegdek. De band is geweldig voor droge wegen, maar niet voor natte wegen.

Simpel gezegd, de Goodyear Viva 3 voelt zich niet zeker als het regent. Het weggedrag is soms gevaarlijk, de banden glijden makkelijker als je het gaspedaal opendraait en de remafstanden zijn veel te lang.

U wilt een veiligere band in natte omstandigheden? Er is een overvloed aan opties op Tyre Rack en Discount Tire die iets duurder zijn, maar toch een veel betere tractie op nat wegdek bieden.

Dat Gezegd Hebbende, Hoe Is Het Op Besneeuwde Wegen?

Verrast, de Goodyear Viva 3 was niet slecht op sneeuw. Dit komt waarschijnlijk door de meerdere zigzag lamellen. De tractie is goed voor de prijs en de remafstanden zijn niet erg lang voor een all-season band. Hoewel de Viva 3 misschien niet toonaangevend is, kun je er betere sneeuwtractie en remmen mee krijgen. Het is alleen goed voor de prijs.

Is Het Geschikt Voor Off-road Rijden?

De Goodyear Viva 3 is niet ontworpen voor off-road rijden. Het heeft niet alleen geen grip op gladde oppervlakken, maar ook het loopvlak kan gemakkelijk worden beschadigd.

Is Het Verfijnd En Comfortabel?

Zelfs als je tegen een stootje aanbotst, zorgt de Viva 3 niet voor een vlotte rit. Bovendien vertoont de band veel loopvlakgeluid, vooral bij snelheden op de snelweg.

Moet Ik De Goodyear Viva 3 Kopen Of Niet?

Nou, naar mijn mening zou je dat niet moeten doen. Viva 3 heeft gewoon te veel compromissen, vooral als het om veiligheid gaat. Hoewel de prijs voor sommige kopers aantrekkelijk kan zijn, is het niet het risico waard dat deze band te lang meegaat.

Natuurlijk zijn er nog slechtere banden op de markt, maar dat lost de Viva 3 niet op. De band vertoont op veel manieren gebreken en daar is geen ontkomen aan. Goodyears eigen Assurance All-Season is gewoon een veel betere koop, tegen een prijs die ongeveer 50% hoger ligt.