De Beste Banden Voor Subaru Forester. 2021 Kopersgids En Recensies

Terwijl tegenwoordig bijna elke autofabrikant waar u om moet geven compacte cross-overs aanbiedt, hebben niet veel van hen voertuigen met de unieke reeks mogelijkheden die de Subaru Forester heeft. De Subaru, een van de pioniers in de sector, staat bekend om zijn praktische bruikbaarheid, ruimte, uitstekende rijeigenschappen en zeer goede terreincapaciteiten. Je hebt het goed gehoord. De Forester kan off-road worden gebruikt, in tegenstelling tot andere concurrenten die alleen maar doen alsof.

Desondanks kan de Forester nog steeds vast komen te zitten met de verkeerde set banden. Aan de andere kant, als u kiest voor hardcore offroad-banden, kan uw gezin gaan klagen over het extra weggeluid en het slechtere comfort bij hobbels. Het is dan ook lastig om de juiste set Subaru Forester banden te kiezen. Eigenaren van deze voertuigen moeten zich vaak afvragen wat het juiste type Subaru Forester-banden is en wat dan de beste band in die categorie is.

We zijn hier om te helpen. We zullen uitleggen wat elk type band is en welke past bij uw behoeften. Bekijk dan onze lijst met de beste banden voor Subaru Forester, waar we elk type band zullen opnemen dat een eigenaar van deze Japanse crossover nodig heeft.

All-Season Touring-banden zijn het beste type band voor de meeste Forester-bezitters

Het is een goed idee om te kijken naar wat andere autobezitters met hun banden hebben gedaan. U kunt ook kijken wat de fabrikant gebruikt voor OEM-keuzes. In het geval van de Subaru Forester is het meest populaire type touring het hele seizoen, of hun variaties grand-touring en performance touring.

De reden waarom deze banden het meest populair zijn bij Forester-eigenaren is vrij eenvoudig, ze werken in bijna alle omstandigheden die u tegenkomt. Deze Subaru Forester-banden zijn dankzij hun naam voor alle seizoenen bestand tegen een groter temperatuurbereik. Deze banden bieden u zowel in de zomer als in de winter uitstekende tractie en grip. Bovendien werken de meeste hoogwaardige all-season banden uitstekend in droge en natte omstandigheden, en sommige zelfs in lichte sneeuw.

Touring-, grand-touring- en performance-tourbanden staan ook bekend om hun rijcomfort en stilheid bij hogere snelheden. De meeste worden ook geleverd met uitgebreide garanties voor loopvlakslijtage, die beter zijn dan elk ander bandentype dat u tegen kunt komen. Deze eigenschappen maken toerbanden de beste keuze voor eigenaren met kinderen, omdat ze niet alleen het comfort verbeteren, maar ook geld besparen op de lange termijn.

Wat Gebeurt Er Als Ik Op Een Warmere Plek Woon?

Dat is altijd een goede vraag. All-season banden zijn ontworpen om te worden gebruikt in een breed temperatuurbereik. Dit betekent dat ze niet de beste tractie, grip en remprestaties kunnen bieden bij warmere temperaturen. Zomerbanden bieden de beste wegligging in warme staten zoals Florida. Deze banden zullen het weggedrag van uw Forester in bochten en remafstanden verbeteren. Ze zorgen ook voor een betere respons.

Hoogwaardig Rijden:

Net als all-season banden zijn er ook zomerbanden in verschillende smaken. Er zijn toer- en high-performance banden van deze varianten en die zijn zo verschillend als ze maar kunnen zijn. Voor degenen die net zo bezorgd zijn over comfort en rust als over toerbanden voor alle seizoenen, kunnen zomerbanden een betere optie zijn.

Als u echter vooral geeft om high-performance rijden en we kennen enkele Forester-eigenaren die dat wel doen, dan zijn high-performance banden beslist de beste keuze. Deze banden bieden maximale prestaties in bochten en zijn ontworpen om extreem snel te reageren. De Forester zal sneller reageren met een set high-performance banden. Het heeft meer grip op de weg en remt effectiever, waardoor het stabieler is bij hogere snelheden. Het verschil in prestatie zal vanaf de allereerste bocht duidelijk zijn. Dat gezegd hebbende, gaan high-performance banden ook veel minder mee dan toerbanden vanwege hun zachtere loopvlak.

Er zijn veel verschillende soorten high-performance banden. Allereerst zijn er zomer- en all-season modellen beschikbaar. De eerste biedt veel betere prestaties, maar alleen in de zomer, terwijl de laatste ook in koudere klimaten werken. Ook kunt u tijdens het winkelen ultra-high-performance banden of max-performance banden tegenkomen. Ze zijn een nog extremere versie van high-performance banden, ontworpen voor gebruik op het circuit en zeer snelle voertuigen. Wat de eigenaren van Forester betreft, zijn deze banden echter niet de beste keuze.

Wat Als Ik De Forester Gebruik Voor Off-road Rijden?

In het afgelopen decennium is off-road rijden zo populair geworden dat we Subaru Forester off-road builds zien. Hoewel niet veel mensen dit doen, zijn er nog steeds sommigen die de crossover gebruiken voor off-road rijden. All-terrain banden zijn het beste voor deze mensen. Deze banden kunnen worden gebruikt op de weg en off-road, maar ook voor off-road rijden. Stel je ze voor als het midden tussen toerbanden en hardcore offroad-banden. Dat gezegd hebbende, wil je misschien ook de velgen vervangen, omdat de standaard OEM-velgen niet de beste optie zijn voor off-road rijden.

Oké, Maar Hoe Zit Het Met De Winter?

Subaru Forester’s symmetrische vierwielaandrijving is een van zijn beste eigenschappen. Dit systeem is het beste voor het rijden op besneeuwde wegen. Voor maximale veiligheid en de beste prestaties kan de Forester beter op sneeuw worden gereden dan concurrenten met voorwielaandrijving.

Je vraagt je misschien af waarom je winterbanden nodig hebt als je all-season banden hebt. All-season banden werken niet goed in besneeuwde omstandigheden. Winterbanden geven u veel, veel betere tractie en grip in de sneeuw, evenals veel kortere remafstanden. Deze banden kunnen worden gecombineerd met het symmetrische vierwielaandrijvingssysteem van de Forester voor een veilige en betrouwbare rijervaring in de winter. Woont u in een gebied met strenge winters, dan kunt u in november uw all season- of zomerbanden vervangen door winterbanden.

Als u in een gebied met warme winters woont, kunnen all-weatherbanden een optie zijn. Deze zijn enigszins vergelijkbaar met all-season banden, maar met wat meer lamellen en zachter rubber waardoor ze een voordeel hebben in de sneeuw. Hoewel ze winterbanden niet kunnen vervangen, bieden all-weatherbanden meer veelzijdigheid en zijn ze veiliger dan gewone banden.

1. Continentale TrueContact-tour

De beste toerbanden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bij
TireRack.com

Deze nieuwste versie van de TrueContact-familie is een uitgebalanceerde band die goed past bij de Subaru Forester.

Continental’s standaard toerband presteert precies zoals je zou verwachten van premium banden op de weg. De TrueContact Tour is responsief en geplant in hoeken. Bovendien zijn de remafstanden erg kort en is de stabiliteit bij hoge snelheden lovenswaardig.

De band blijft uitblinken in regenachtige omstandigheden, waar hij een van de kortste remafstanden in de categorie heeft. De tractie van de band is uitstekend en de band is ook bestand tegen aquaplaning.

De TrueContact Tour werkt ook op besneeuwde oppervlakken, vooral met het AWD-systeem in de Forester. De tractie is uitstekend en de remafstanden zijn erg kort voor een all-season band. Ik zou echter graag meer verbeteringen zien voor ijzige oppervlakken.

Positief is dat de levensduur van het loopvlak van TrueContact Tour 95.000 mijl is. Dit blijkt uit Consumer Reports. Continental biedt ook een fantastische 80,000-mijls garantie op loopvlakslijtage voor voertuigen met T- & -H-Speed-classificatie en 70.000 voor voertuigen met V-Speed-classificatie.

De TrueContact Tour is de meest comfortabele en stilste all-season toerband die momenteel verkrijgbaar is.

2. Michelin Defender T+H

Verkrijgbaar op SimpleTire.com

De Michelin Defender T+H-band is vergelijkbaar met de Continental TrueContact, maar tegen een hogere prijs. Als geld geen rol speelt, is de Michelin over het algemeen misschien een betere optie, vooral voor mensen die de best mogelijke tractie willen in droge en natte omstandigheden, evenals betere tractie in sneeuw.

De Defender T+H heeft de EverTread-loopvlakcompound voor alle seizoenen, gericht op duurzaamheid en een lange levensduur. Het wordt ondersteund door de MaxTouch-constructie die de contactkrachten van de band gelijkmatig over de weg verdeelt. De band wordt geleverd met een uitstekende garantie op loopvlakslijtage van 80.000 mijl, die tot de beste in zijn klasse behoort.

IntelliSipe-technologie aan de andere kant maximaliseert de bijtende randen van de band voor betere tractie in natte of besneeuwde omstandigheden. Dit vertaalt zich goed in de echte wereld, de Defender T+H is uitstekend als het regent en verslaat bijna al zijn concurrenten. Het is ook bruikbaar in lichte sneeuw en verslaat opnieuw de meeste van zijn concurrenten. De handling op droog wegdek is ook gedekt, de band reageert goed en heeft een goede grip op de weg.

De Comfort Control Technology maakt de Defender T+H extreem stil en comfortabel. Over het algemeen zou de Michelin waarschijnlijk op de eerste plaats op deze lijst hebben gestaan als het niet voor de hogere vraagprijs was dan die van de meeste standaard toerbanden.

3. Algemeen AltiMAX RT43

Beste toerbanden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bij
TireRack.com

Grand-touring-banden zijn een licht verbeterde versie van standaard toerbanden, vooral als het gaat om rijprestaties. Het goede nieuws is dat je een geweldige set grand-touring-banden kunt hebben voor bijna dezelfde prijs als de Continental TrueContact. Door zijn unieke combinatie is de General AltiMAX RT43 band een van Amerika’s meest geliefde banden.

De eerste van die eigenschappen is de Low Surface Abrasion-technologie, die de vervorming van het loopvlak tijdens het rijden vermindert en de levensduur van de band verlengt. De RT43 heeft een loopvlakgarantie van 75.000 mijl voor modellen met een T-classificatie en 65.000 mijl voor modellen met een H- en V-classificatie. Hoewel het niet de beste is in groots toeren, verslaat dit nog steeds de meeste waardegerichte concurrenten.

De AltiMAX RT43 heeft ook een compound met dubbel loopvlak en Twin Cushion Silica. Dit zorgt voor zowel droge als natte tractie, evenals een comfortabele rit. Dit wordt ook vertaald naar de echte wereld. AltiMAX RT43-banden reageren in droge omstandigheden en hebben een uitstekende tractie op nat wegdek. Het is ook uiterst stil en comfortabel, ideaal voor lange reizen. Dankzij de Anti-Slip Sipe Design Technology is de General zelfs in lichte sneeuw te gebruiken.

Over het algemeen is de General AltiMAX RT43 een sterke concurrent in groots toeren, ondanks dat het een goedkopere optie is.

4. Kumho Solus TA31

Verkrijgbaar bij TireRack.com

Kumho is nu een van de meest vertrouwde namen in de budgetcategorie en neemt het op tegen General Tire, Firestone en Hankook. De Solus TA31 is een populaire keuze voor crossovers vanwege zijn lage prijs en uitstekende prestaties in alle tests.

De Solus -vierseizoenenband is een grote toerband en is ideaal voor bezitters van een Subaru Forester die veel reizen. Het biedt een zeer goede respons in de bochten, gecombineerd met een hoge mate van grip door de bochten en uitstekende tractie tijdens harde acceleraties. De Kumho kan ook in natte omstandigheden werken en is als een pro bestand tegen aquaplaning.

Desondanks heeft de Kumho Solus TA31 niet dezelfde prestaties bij lichte sneeuw als zijn premium concurrenten en is de garantie op loopvlakslijtage van 60.000 mijl iets minder dan die van de General AltiMAX RT43.

5. Pirelli Cinturato P7 All Season Plus

Beste toerbanden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bij
SimpleTire.com

Vanwege de vele positieve eigenschappen is de Pirelli Cinturato All Season Plus een andere populaire all-season band voor grote toertochten. Het concurreert rechtstreeks met vergelijkbare banden van Bridgestone, Michelin en Continental, en verslaat ze zelfs in sommige categorieën, zoals bijvoorbeeld comfort. De Pirelli is buitengewoon stil, zelfs bij snelheden die ver boven de maximumsnelheid liggen, en hij slikt ook kleinere en grotere oneffenheden van de weg op. Met een setje van deze banden is uw Forester een betere metgezel op de snelweg.

Afgezien daarvan is de Pirelli Cinturato P7 ook uitstekend in droge en natte omstandigheden, ongeacht de temperatuur buiten. Het wordt ook geleverd met een garantie van 70.000 mijl op loopvlak, wat niet de beste in de categorie is, maar nog steeds erg goed. Voor sommige kopers is de Pirelli goedkoper dan de Michelin Defender T+H.

Dat gezegd hebbende, de Pirelli volgt de Michelin als het gaat om tractie op lichte sneeuw, al is het maar in geringe mate.

6. Bridgestone Blizzak WS90

Beste winterbanden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar op TyreRack.com

De Bridgestone Blizzak W90 is de beste winterband in termen van algemene prestaties. Eerlijk gezegd was dat ook te verwachten, want de voorganger WS80 was in veel opzichten al toonaangevend in zijn klasse.

Laten we beginnen met tractie over sneeuw, waar ik niet genoeg superlatieven kan bedenken om de WS90 te beschrijven. De acceleratietractie van de WS90 is net zo goed als winterbanden met spijkers. De WS90 heeft de kortste remafstanden en rijdt goed.

Dankzij het agressieve loopvlakpatroon blijft de WS90 indruk maken op ijzige oppervlakken. De tractie van de WS90 is uitstekend en de remafstanden erg kort. Tot overmaat van ramp voor de concurrenten is de WS90 ook uitstekend in slush.

Naast de uitstekende winterse prestaties, werkt de Blizzak WS90 uitstekend op droog en nat wegdek, waar hij met verschillende premium banden strijdt om de klasse-onderscheidingen.

Het enige probleem met de voorganger was het ontbreken van een garantie op loopvlakkleding. Het loopvlak zou goed moeten zijn, het is eigenlijk beter dan de WS80, maar het zou geweldig zijn geweest als de eigenaren de gemoedsrust hadden.

Ik weet dat de meeste bedrijven geen garantie geven op hun winterbanden. Bridgestone zou een garantie moeten bieden op de WS90, die hetzelfde is als de X-Ice Xi3-banden van Michelin.

7. Goodyear Ultra Grip Winter

Beste winterbanden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bijDiscountTireDirect.com

De Bridgestone Blizzak W203 cms is duur en je wilt toch winterbanden van topkwaliteit, maar de Goodyear Ultra Grip Winter is een prima alternatief. De Goodyear is bijna net zo goed in koude en droge omstandigheden als de Bridgestone, ondanks de lagere prijs. De respons is uitstekend, de tractie is erg goed en de grip is uitstekend. De Ultra Grip Winter werkt ook in natte omstandigheden en is zeer goed bestand tegen aquaplaning.

Waarschijnlijk leest u dit nu omdat u meer wilt weten over de sneeuwprestaties. Natuurlijk, de Blizzak zal beter zijn, maar voor de prijs is de Goodyear waarschijnlijk een betere waarde. De band heeft uitstekende tractie in zowel lichte als diepe sneeuw en kan zelfs op ijs worden gebruikt als je noppen hebt.

De Goodyear Ultra Grip Winterbanden hebben een hoger weggeluid dan andere winterbanden, maar daar kun je mee leven als je budget het toelaat.

8. Goodyear Assurance WeatherReady

De beste banden voor alle weersomstandigheden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bijDiscountTireDirect.com

Woont u in gebieden met iets minder strenge winters en wilt u niet investeren in winterbanden, dan is een goede set all-weatherbanden wellicht de beste optie voor u. Op dit moment is de Goodyear Assurance WeatherReady de beste all-weatherband voor de Subaru Forester. Weather Reactive Technology met 3D TrudLock Technology Blades is hiervoor de belangrijkste reden. Het verbetert de prestaties van de banden het hele jaar door.

De band kan het hele jaar door worden gebruikt en heeft een groter prestatiebereik dan gewone banden. Hierdoor biedt de Assurance WeatherReady veel betere rijeigenschappen in zeer koude omstandigheden en ook betere prestaties op sneeuw en ijs. Het verschil is direct merkbaar en kan in sommige situaties levensreddend zijn. Dankzij het meer prominente profielontwerp is de Goodyear uitstekend in zeer natte omstandigheden en is aquaplaning bijna nooit een probleem met deze band.

Goodyear reageert echter niet zo snel in warme en droge omstandigheden als zijn tegenhangers voor alle seizoenen. Het heeft ook een loopvlakgarantie van 60.000 mijl. Het eerste zal door de meeste automobilisten niet worden opgemerkt, maar het laatste kan later een probleem vormen.

9. Bridgestone Potenza RE980AS

Beste sportieve banden voor Subaru Forester

Verkrijgbaar bij TireRack.com

De Forester heeft geen gebrek aan racegerichte modellen die enkele mechanische componenten van de Impreza WRX STI lenen. De Potenza is de beste set banden voor een Forester Turbo, ook wel de XT genoemd. Het hoogwaardige all-season-aanbod van Bridgestone is een van de nieuwste banden in zijn categorie en bevat verschillende technologieën die het tot een uitstekende keuze maken onder liefhebbers.

De RE980AS is gemaakt van een geavanceerd loopvlakcompound voor alle seizoenen en is gegoten in een onregelmatig loopvlakpatroon. Hierdoor is de Potenza een beest in de bochten. De Potenza RE980AS is bijna net zo responsief als zomerbanden. Het heeft ook uitstekende grip en tractie. De Potenza RE980AS is ook briljant in natte omstandigheden en verslaat de meeste van zijn concurrenten. De remafstanden in zowel droge als natte omstandigheden zijn zoals verwacht erg kort.

Bridgestone-banden, die high-performance all season banden zijn, hebben niet de reputatie stil te zijn. Ze kunnen echter nog steeds op de snelweg worden gebruikt. De rijkwaliteit is iets slechter dan verwacht, maar nog steeds perfect beheersbaar. De Bridgestone kan ook in lichte sneeuw worden gebruikt, iets wat we niet hadden verwacht van een hoogwaardig product.

10. Nitto NT421Q

De beste Subaru Forester sportieve banden

De Bridgestone Potenza RE980AS is ongetwijfeld een uitstekende band, maar sommige mensen vinden hem misschien duur. Als dat bij u het geval is, hoeft u zich geen zorgen te maken dat de Nitto NT421Q ook zeer goed werk zal leveren en veel minder zal kosten. Hoewel de Nitto geen high-performance band is, biedt hij een superieure rijervaring in vergelijking met Grand Touring-banden. Hij reageert goed, heeft een goede grip op de weg en heeft veel tractie.

De Nitto is ook een all-season band, die helpt in koudere omstandigheden, terwijl de waterafvoerende groeven langs de omtrek helpen bij hevige regen. Ondanks de focus op prestaties, wordt de Nitto ook geleverd met een garantie van 60.000 tot 75.000 mijl op loopvlak, afhankelijk van de snelheidsclassificatie, wat best verbazingwekkend is voor de prijs.