Auto Verliest Stroom Bij Remmen Oorzaak + Oplossing

Wist u dat auto’s die tijdens het remmen elektrisch vermogen verliezen een serieus probleem kunnen zijn in de auto-industrie? Soms kan uw auto plotseling stoppen met werken. Hoewel er niet altijd een noodverlichting is om u te waarschuwen, rijdt uw auto soms prima op de weg en stopt dan wanneer u remt. Het kan te wijten zijn aan de gegeven redenen:

Vermogensverlies Veroorzaakt Door Remmen

Deze vier hoofdoorzaken kunnen vaak leiden tot verlies van alle elektrische stroom in een voertuig. Dit wordt meestal veroorzaakt door.

Batterij Bijna Leeg

De batterij levert stroom die nodig is om het voertuig te starten en voedt accessoires wanneer de motor is uitgeschakeld. De batterij van uw auto gaat waarschijnlijk niet zo lang mee als u denkt. Volgens eigenaren van veel verschillende automerken en modellen zijn dit de resultaten.

De door de fabriek geleverde accu’s van veel moderne auto’s hebben een kortere levensduur dan de verwachte levensduur van tweeënhalf tot drie jaar. Verontrustende problemen met de elektronica van de elektronica van een auto kunnen optreden wanneer de batterij begint te sterven. Dit is vaak een langdurig proces.

Hoe ziet een batterijstoring eruit?

Een batterijstoring wordt meestal aangegeven wanneer een auto niet start of gedimde of knipperende koplampen heeft. Dit gebeurt meestal wanneer de batterij voldoende is opgeladen om de koplampen van stroom te voorzien, maar niet om de motor te starten. Als de koplampen helemaal niet aangaan, heb je hoogstwaarschijnlijk een lege auto-accu.

Slechte Dynamo

Terwijl de motor draait, produceren dynamo’s stroom. Als de dynamo stopt met het genereren van voldoende vermogen om de motor draaiende te houden, wordt de motor gedwongen te stoppen. Terwijl de motor loopt, moet deze buiten gebruik worden gesteld. Een slechte dynamo zorgt er hoogstwaarschijnlijk voor dat het voertuig afslaat of sterft.

Wat kan prestatieverlies van de motor veroorzaken door een slechte dynamo?

Als de dynamo uitvalt, kunnen de bougies die uw benzine in de motor ontsteken, worden voorzien van een klein beetje elektriciteit om uw motor draaiende te houden, in tegenstelling tot de hoeveelheid die u voor brandstof wilt hebben. Wanneer dit gebeurt, zou u het voertuig niet correct kunnen bedienen.

Problemen Met Starter, Startersolenoïde Of Relais

De starter roteert fysiek interne motoronderdelen totdat het proces van interne verbranding het kan overnemen. Het start-stop- of stop-startsysteem van het voertuig kan de motor uitschakelen en vervolgens opnieuw starten om de stationaire tijd en het brandstofverbruik te verminderen.

Hoe ziet hun falen eruit?

De starter, startersolenoïde en relais zullen, net als andere mechanische en elektronische componenten in uw auto, tekenen van storing vertonen voordat deze uiteindelijk stopt. eerst maakt de starter een klikkend geluid, en dan wil de motor gewoon niet starten. Nadat de motor is gestart, is het startrelais nog steeds open en begint het voertuig met regelmatige tussenpozen te rijden.

Oudere Kabels En Verbindingen Die Na Verloop Van Tijd Uit Elkaar Zijn Gevallen

Corrosie kan optreden als gevolg van oxidatie of zuur in de batterij. Dit breken van de kabels zorgt voor problematische bedrading die kan verschijnen als een poeder of rubberachtige textuur, vaak wit of groen van kleur, op de punten waar het probleem zich voordoet.

Verbindingen kunnen tijdens de levensduur van een voertuig kapot gaan of losraken. Alles heeft afstemming nodig. Losse verbindingen zijn relatief gezien een eenvoudige oplossing en lopen tussen de batterij en de dynamo.

Wat Kost Het Om Een Elektrisch Probleem In Een Auto Op Te Lossen?

De marktprijs voor het oplossen van een elektrisch probleem hangt af van wat het werkelijke probleem is. De gemiddelde prijs van een batterij ligt tussen en, maar specialiteiten kunnen oplopen tot

Dynamo’s kunnen duurder zijn en vereisen een nieuwe batterij. Het kan ongeveer 1/4 van de totale prijs kosten om een starter te vervangen. Deze schattingen zijn afhankelijk van het type voertuig en waar u woont.

Conclusie

Zoals we weten, kan een auto die elektrisch vermogen verliest bij het remmen soms grote problemen veroorzaken, dus we moeten weten wat we moeten doen als dit gebeurt. Een auto met elektrische problemen rijdt op geleende tijd. Deze problemen kunnen leiden tot andere problemen in het voertuig.

Riemen kunnen kapot gaan als de dynamo stopt en batterijen moeten mogelijk worden vervangen bovenop de prijs van vervangingen van de dynamo. Er zijn veel onderling verbonden punten waardoor elektrische problemen prioriteit krijgen als het gaat om het plannen van onderhoud en reparaties.

Vaak Gestelde Vraag

Wat Moet Je Doen Als Je Remmen Het Begeven?

Als de remmen het begeven, kunt u de auto in een lage versnelling zetten en de auto in een veilige richting rijden totdat deze volledig stopt. Draai het stuur niet te veel, maar dichtbij genoeg om obstakels te vermijden. Als je op snelwegsnelheden rijdt, is het raadzaam om je auto tegen de vangrail of scheidingswand te schrapen en de wrijving te gebruiken om de auto te vertragen. Om dit te doen, moet u de auto vanuit een lage hoek benaderen en er voorzichtig tegenaan wrijven. Om andere bestuurders te waarschuwen dat uw remmen niet werken, kunt u toeteren en met uw lichten knipperen.

Waarom Start Uw Auto Niet Terwijl Alle Lichten Aan Zijn?

Als de koplampen van uw auto niet aangaan maar de motor nog wel draait, kan het zijn dat uw accu niet is opgeladen. Dit kan er echter op wijzen dat uw starter of uw ontsteking niet werkt. Als de startmotor of ontsteking het probleem is, kan een startmotor springen door een opgeladen batterij te gebruiken.

Wat Zijn De Meest Voorkomende Symptomen Van Een Lege Auto-accu?

De meest voorkomende tekenen van een lege auto-accu worden gevolgd door problemen met het starten van de auto en uw auto heeft een enorme hoeveelheid energie nodig om de motor te starten. U hoort mogelijk ook een klikkend geluid wanneer u uw sleutel omdraait, langzaam start, het gaspedaal moet indrukken om de motor te starten, terugslag en vonken.