Auto Maakt Gorgelend Geluid Wanneer Uitgeschakeld Oorzaken + Oplossing

Op het moment dat je gewoon naar buiten gaat, luister je naar een sputterend geschreeuw dat eruit komt. Als je geen idee hebt van het onderdeel ervan, zou je kunnen denken dat het een monsterlijk probleem is. Het is helemaal geen probleem, mits je de kennis en vaardigheden hebt om het op te lossen. Maar waarom maakt de auto een gorgelend geluid als hij is uitgeschakeld ?

Motoren kunnen zich meten met het menselijk lichaam. Als je probeert te luisteren, zal het een heel hard geluid maken. Ervan uitgaande dat je staat te luisteren naar een murmelende commotie die uit de motor komt.

Het kan een irritant probleem zijn, of het kan van tijd tot tijd intens worden. Wij zorgen voor uw voertuig met eenvoudige reparaties. We laten u zien hoe u het geruis van uw voertuig kunt versnellen en repareren.

Hoe Werkt Het Systeem?

Een motor kan verschillende geluiden maken, waaronder veel gekletter. Vloeistoffen en mechanische onderdelen van voertuigen zijn de oorzaak van deze opschudding. Uw voertuig maakt een ruisend geluid als het warm of koud wordt.

Een murmelende commotie zou kunnen komen van de inwendige vloeistoffen die met de lucht door een kamer worden geperst. Hoewel mompelend geschreeuw heel gewoon kan zijn, zijn ze niet altijd gemakkelijk te begrijpen of ongebruikelijk. Op deze manier los je de problemen zo snel op als de tijd het toelaat.

Mijn Auto Maakt Gorgelende Geluiden

Er zijn een paar normale doelen achter een voertuig om sputterende commoties te maken. Wat als we eerst weten, wat is een mompelend geschreeuw?

Wat Is Gorgelend Geluid?

Een sputterend geluid wordt veroorzaakt door water of lucht dat in het koelsysteem van het voertuig beweegt. Het gebeurt meestal bij de kans dat uw motor onbetwistbaar heet is. Het kan ook gebeuren als uw motor uitvalt. De motor wordt zwoeler als je gas geeft. Het geluid volgt dan.

Het kan ook worden veroorzaakt door water of lucht die beweegt. Het kan ook komen van de koelvloeistofflessen of de koelingangen. De meest voorkomende oorzaak van gemurmel is oververhitting. Op het moment dat het probleem aanhoudt, moet u de stoom uit de koelcomponent van uw voertuig laten lopen.

De luchtbellen kunnen warmteproblemen veroorzaken en een sputterend geluid maken. U hoort een schuimend geluid onder het dashboard van uw voertuig wanneer de lucht in de activiteit is. De lucht die uit het radiatorcentrum komt, maakt een bulderend geluid.

Nogmaals, bij de kans dat een short-smash of koude luchtopname wordt geïntroduceerd, kunnen er ook enkele schuimende commoties zijn. Deze kwestie moet niet benadrukt worden. Er kunnen andere problemen zijn die tot teleurstellingen kunnen leiden. Laten we eens kijken naar deze problemen.

Normale Redenen Waarom Een Auto Gorgelend Geluid Maakt

Ondeskundige koelvloeistofservice: Ondeskundige koelvloeistoftoediening is misschien wel de beste verklaring voor de ruisende geluiden. Als de koelvloeistoftoediening niet voldoende is, zal de ingesloten lucht in uw frame voor commotie zorgen. Er zijn verschillende manieren om het koelmiddelframe af te tappen.

U kunt een kanaal op de radiator gebruiken dat is gekoppeld aan een specifiek apparaat. Hierdoor kan uw motor draaien gedurende de tijd die nodig is om de koelvloeistof te herstellen. Ook heb je enkele ontluchtingsventielen in de koelvloeistofleidingen. Deze kleppen helpen u bij het afvoeren van uw lucht.

Opgeblazen Koppakking

In feite helpt een opgeblazen koppakking bij het uitputten van de gassen die in de koelvloeistof komen. Zo komt de lucht in het koelmiddelframe terecht. Dit is de manier waarop het ruisende geluid maakt.

De Lucht In De Verwarmingskern

Het radiatorcentrum van een voertuig maakt gebruik van een koelmiddelframe. Koelmiddelframe zorgt voor de warmte voor de lodge. De reizigerskant zou een sputterend geluid moeten horen als de lucht zijn weg vindt naar het midden van de radiator. Dit gebeurt achter het dashboardkastje.

Lage Koelvloeistof

Een commotie kan ook worden veroorzaakt door een laag koelmiddel. Dit veroorzaakt luchtzakken door het hele frame.

Gewone Operatie

Uw voertuig heeft mogelijk een uitbreidingstank als onderdeel van het koelvloeistofframe. Dit kan er ook voor zorgen dat het ruisende geluid komt.

Wat Moet Ik Doen Aan Het Gorgelende Geluid Dat Uit De Motor Komt?

Breng uw voertuig naar een parkeergarage en zet de motor uit. Voordat u met het onderhoud begint, moet u ervoor zorgen dat uw voertuig koel is. Voor een grondige inspectie van uw voertuig zijn een zaklamp en enkele handschoenen nodig. Luister gewoon naar het murmelende geluid en kijk of het er is.

Ondeskundige Koelvloeistofservices

De meest algemeen erkende rechtvaardiging voor het vasthouden van lucht in uw raamwerk is dat het niet werd afgevoerd zoals verwacht toen uw koelvloeistof werd vervangen. Er zijn veel manieren om het koelmiddelframe af te tappen. Een daarvan betreft een leiding naar de radiator. Een ander voorbeeld is een apparaat waarmee monteurs de koelvloeistof kunnen vullen terwijl de motor draait. Er zijn extra ontluchtingsventielen op de koelvloeistofleidingen (opvallend aan de achterkant van de motor) waarmee u lucht kunt afvoeren.

Opgeblazen Koppakking Repareren

Door een gebarsten koppakking kunnen uitlaatgassen in de koelvloeistof sijpelen. Dit kan leiden tot een sijpelend geluid of een sputterend geluid wanneer de motor in gebruik is. Als dat zo is, kunt u ook zien dat uw motor niet zo goed loopt als vroeger omdat hij druk verliest vanwege de pauze.

Lucht In De Verwarmingskern Repareren

Het verwarmingscentrum van uw voertuig gebruikt koelvloeistof om uw lodge warm te maken. Diep hoor je een schuimend of murmelend geluid van de reizigerskant, achter het handschoenenkastje.

Controleer Lage Koelvloeistof

Er komt lucht naar binnen om te compenseren voor eventuele koelvloeistof die niet aanwezig is. Hierdoor ontstaan er weer luchtbellen in je raamwerk, waardoor het ruisende geluid ontstaat. Een laag koelmiddel wordt meestal veroorzaakt door een breuk of een paar gaten, waaronder gebroken slangen, een lekke watersifonpakking en vele andere mogelijke gebieden.

Gewone Bewerking Uitvoeren

Zoals hierboven vermeld, hebben een paar voertuigen een uitbreidingstank als kenmerk van het koelmiddelframe, en het horen van wat percolatie / sputteren is typerend voor dit soort frames.

Conclusie

De koelvloeistof verzamelt zich tijdens het afkoelen. Dit maakt een gorgelend geluid wanneer de auto wordt uitgeschakeld. Het gaat dan naar de radiator. Beide kunnen een sputterend of gorgelend geluid veroorzaken en zijn volkomen gewoon. Terwijl de luchtzakken bewegen met de progressie van koelvloeistof, hoor je de ontwikkeling als een sputterend geluid. Dit kan een probleem zijn: lucht die in het frame zit, kan uw voertuig oververhitten.

Vaak Gestelde Vraag

Om Welke Reden Lijkt Mijn Voertuig Te Borrelen?

Vanwege slanggeluiden (kokend en borrelend). Dit is de koelvloeistof in je radiator die borrelt. Dit betekent dat er een slangteleurstelling is, of dat een vreselijke pakking het koelframe heeft aangetast. De slang maakt een zacht murmelend geluid als een opblaasboot met een kleine opening wanneer deze niet meer werkt.

Als Ik Mijn Voertuig Uitzet, Hoor Ik Water Stromen?

De meest bekende reden is een verstopt kanaal dat water opvangt in het verwarmings- en koelraamwerk. Het water, gevormd door ophoping, mondt uit op de grond. Een verstopt kanaal kan de waterstroom blokkeren, waardoor een klotsend geluid of vocht op de vloer ontstaat.