Auto AC-druk Wanneer Uit

Auto AC-druk Wanneer Uit

De AC-druk van de auto wanneer deze is uitgeschakeld, is een veel voorkomende vraag die mensen stellen over de vraag of de AC-druk van de auto daalt als de motor wordt uitgeschakeld. Het antwoord op deze vraag kan een beetje ingewikkeld zijn, omdat auto-AC’s niet in een vacuüm werken.

Zodra u de AC van uw auto uitschakelt, zult u merken dat er nu twee bronnen zijn van luchtstroom in en uit de cabine van uw auto: directe buitenlucht via de ramen en luchtstroom van buiten via ventilatieopeningen in de motorruimte. Dit betekent dat er altijd een bepaald niveau van auto-wisselstroomdruk is wanneer uw auto wordt uitgeschakeld!

Het is altijd het beste om de problemen aan te pakken wanneer ze zich voordoen, en het kan frustrerend zijn om op een zonnige dag te rijden. Airconditioningsystemen zijn erg delicaat, dus u wilt niet dat de wisselstroomdruk van uw auto hoog is of te veel fluctueert wanneer deze is uitgeschakeld! En zelfs als er nu geen teken van problemen is, wacht dan tot later. Als deze problemen ernstiger worden, kan het moeilijk zijn om ze op te lossen.

Wat Veroorzaakt De AC-druk Van De Auto Wanneer Deze Is Uitgeschakeld?

Wanneer uw AC-druk hoger of lager is dan zou moeten, of zelfs als de motor uit staat, en u al een tijdje probleemloos rondrijdt. Een van deze twee tekens kan erop wijzen dat er iets mis is.

  1. Het systeem zelf
  2. U kunt een lekke plek in het insluitvat van het vat openen.

Wanneer ze vreemde meetwaarden van hun airconditioner (AC) ervaren, moeten chauffeurs weten hoe ze deze druk moeten controleren om te voorkomen dat ze tijdens routine-inspecties door valse signalen worden misleid. Ons artikel leert waar ze op letten bij het zelf controleren van waarden!

Airco

Een aantal factoren kan een hoge druk in de airconditioner veroorzaken, waaronder een overladen systeem. Dit betekent dat de gehele conditionering in uw auto of vrachtwagen is verontreinigd met te veel koudemiddel.

Dit kan zijn doordat de capaciteit voorbij is, of er is meer olie aan boord dan nodig is omdat deze ergens onderweg naar u is gelekt! We hebben iemand nodig die bekwaam is in het omgaan met deze opbouw van luchtdruk, zoals een monteur.

Probleem Met Condensorventilator

De opeenhoping van vuil en ander vuil kan de luchtstroom blokkeren, wat de koelefficiëntie zal verminderen. Het is mogelijk dat een defecte ventilatormotor of een aluminium verdamperunit beschadigd raakt door hoge druk van de bladen van uw systeem.

Dit zal resulteren in lekkage tussen deze onderdelen die op een gegeven moment tot vernietiging leidt. Wanneer dit gebeurt, moeten gewoonlijk alle waarschuwingssignalen worden opgevolgd onmiddellijk voordat zich grote problemen voordoen, zoals snel stijgende temperaturen in de cabines van voertuigen of verhoogde risico’s bij rijomstandigheden buiten tijdens de zomermaanden, waar ze te warm kunnen worden voor comfort zonder airconditioning; aan boord!

Defecte Condensor

Een belangrijk onderdeel van een airco is de condensor. Het is ontworpen om energie te halen uit de lage temperatuur en hoge druk die uit uw compressor komt, en vervolgens het gebied te verwarmen door middel van verdampingskoeling of warmtepompen.

Als er om wat voor reden dan ook niet genoeg ruimte is die wordt gekoeld met watertechnologieën, zoals radiatorventilatoren, waardoor ze inefficiënt werken. Dit kan dus hogere bedrijfskosten veroorzaken dan nodig is, terwijl het vermogen toch lager is door een gebrek aan stroomverbruik ’s nachts wanneer de buitentemperatuur afkoelt, maar binnen warm blijft, waardoor we sterk afhankelijk zijn van elektriciteit.

Problemen met uw koelsysteem kunnen ernstig zijn. Het meest voorkomende probleem met deze systemen is wanneer ze niet correct werken, en dit zou het geval zijn als je een oververhitte motor hebt. Dit systeem is op uw auto geïnstalleerd om een hoge wisselstroomdruk te garanderen. Tijdens de normale bedrijfsuren kan er echter nog steeds lucht in de motor komen zonder het kookpunt te bereiken.

Als uw motor loopt, is het een goed idee om te testen op lucht in het koelsysteem. Dit zal u helpen het probleem sneller te lokaliseren en het zal geen pijn doen.

Hoe Repareer Je De AC-druk Van De Auto Als Deze Is Uitgeschakeld?

Het inspecteren van uw airconditioningsysteem is een cruciale eerste stap om het probleem op te lossen. U moet uw HVAC-systeem reinigen als u vuil, olie of andere verontreinigingen aantreft. Voordat u met reparaties begint, moet u ze met water doorspoelen. Hiermee wordt voorkomen dat de koudemiddelen verschillende onderdelen van de HVAC (verwarming ventilatie koeling) beschadigen.

Water is uw beste optie om het expansieventiel af te spoelen. U moet voorkomen dat er water met freon in de leidingen komt. Misschien is het tijd om deze te vervangen door een nieuwe.

Wikkel de oude unit in thermo-isolerend materiaal (gebruik geen lijm) voordat u deze terugplaatst op het verdamperhuis van uw auto. Anders gewoon inpakken!

Nadat u de ac-spoeloplossing in uw leidingen hebt gegoten, laat u deze 20 minuten staan voordat u deze luchtig doorspoelt. Het is mogelijk om een elektrische of gas aangedreven machine te gebruiken, afhankelijk van uw locatie en kosten. We raden aan om beide te gebruiken.

Als uw compressor freon lekt uit de O-ringafdichting tijdens het uitvoeren van deze handeling en het maken van geluiden, dan is de kans groot dat deze ook moeten worden vervangen omdat schroeven nooit worden meegeleverd!

Het lijkt misschien alsof er niet veel meer is dan gewoon wat kleverige dingen opspuiten, maar degenen die weten wat ze doen, zullen je anders vertellen. Het belangrijkste deel hier is niet precies hoeveel gallons er zijn weggespoeld, maar weten wat je aan je systeem hebt toegevoegd dat het later zou kunnen schaden.

Auto AC-druk wanneer uit is een complex probleem om op te lossen, dus zorg ervoor dat u het indien mogelijk niet nat maakt om het risico te verkleinen dat uw systeem wordt verontreinigd met water of een andere vloeistof!

Om ervoor te zorgen dat de druk en behuizing van uw AC-compressor niet te lijden hebben, moet u ervoor zorgen dat u alle bouten aandraait. Wanneer u freon-buisafdichtingen vervangt, breng dan olie aan totdat ze goed gesmeerd zijn. Wikkel een doos in kranten, zodat deze later indien nodig opnieuw kan worden gebruikt.

Conclusie

Het is essentieel om te weten dat als de AC-druk van uw Cars op een hoge stand is ingesteld, het gas dat u gebruikt duurder zal zijn. Dit lijkt misschien geen probleem, omdat de meeste mensen gemiddeld minder dan 100 mijl per dag met hun auto rijden.

Ze vergeten echter wanneer ze het nodig hebben en zijn vergeten de instellingen aan te passen voordat ze beginnen. Dit kan worden voorkomen door ervoor te zorgen dat uw airconditioner volledig is uitgeschakeld en dat de ventilatorsnelheid wordt verlaagd voordat u de motor uitzet.

Om te voorkomen dat u te veel brandstof verbrandt en probeert af te koelen in druk verkeer, kunt u wachten met het afstellen van uw airco tot na 30 minuten rijden met de ramen open. Dat is alles wat we hebben over auto-wisselstroom wanneer uit .

Vaak Gestelde Vraag

Wat Moet De AC-druk Van De Auto Zijn Met De Motor Uit?

Wanneer de compressor is uitgeschakeld, is het normaal dat de lage zijdruk 25-40 psi is, en de hoge zijdruk kan oplopen tot 200+psi. Wanneer u uw airconditioner aanzet, kijk uit, want dat betekent dat er geen koelmiddel meer in het systeem zit. Zorg er dus voor dat niet alleen alle onderdelen goed werken, maar controleer ook of geen van hen lekt voordat u rondrijdt met dit hete product erin!

Waarom Blijft Mijn AC Druk Opbouwen?

Als u een hogedrukmeting van uw airconditioningsysteem heeft, zijn er twee mogelijke verklaringen. Dit kan te wijten zijn aan onvoldoende luchtstroom of een ventilatorstoring.
Oververhitting kan leiden tot een verhoogd brandstofverbruik en oververhitting, evenals tot corrosie van machineonderdelen (bijv. spoelen). Overladen kan ook vochtproblemen binnen veroorzaken, waardoor kortsluitingen ontstaan die we pas veel later opmerken.

Hoe Hoog Moet Mijn Statische AC-druk Zijn?

Het ideale bereik voor uw airconditioningsysteem ligt tussen 30-45 PSI aan de lage kant en 250+ PSI, afhankelijk van het type unit. Dit is afhankelijk van omgevingsomstandigheden zoals temperatuur of andere machines die in de buurt draaien en die de drukniveaus in de buurt van u kunnen beïnvloeden.

Denkt U Dat Het Mogelijk Is Om De AC-druk Te Controleren Terwijl De Auto Is Uitgeschakeld?

Dit zal resulteren in een onnauwkeurige lezing. U moet de druk van de auto meten als deze laag is. Als er geen voertuig rijdt, zet u de airco minimaal een uur uit. Doe dan nog een meting.